Ahojte, chcel by som sa Vás opýtať či niekto z Vás riešil problém ako riešim teraz ja.
Ide o to že moja telesná hmotnosť je vyššia ako bežné nosnosti bajkov. Rád by som si nejaký zakúpil a začal trocha jazdiť a možno by sa mi podarilo zredukovať trocha hmotnosť. Budem rád za akékoľvek rady.
Ďakujem
kazdopadne, otazky pre teba/na tvoje zvazenie. V zavislosti od tvojej "stavby tela" (vyska, aktualne mnozstvo tuku/svalov, a cielova vaha) by som aj vyberal bike. Vysvetlenie: ak mas nadvahu 80-90kg, ktore by si rad dal dole, tak je to nieco ine, ak mas nadvahu 40-50kg. V druhom pripade, ak chces ostat pri cyklistike, tak (v zavislosti od toho co chces jazdit) budes najskorej potrebovat itak odolnejsi bike. V prvom pripade budu pre "cielovu destinaciu" vhodne vpodstate vsetky biky, ale treba sa k nim prepracovat.
Ja osobne by som ale asi v oboch pripadoch volil nieco troska dost ine ako chalani vyssie radili. Vsetko su to iste kvalitne biky, ale ja by som do nich nesiel ak chces mat bike na chudnutie. Ten bike dostane zabrat tak ci tak a po chudnuti bude "na odpis", a hentie su imo na tvoje pouzitie mega drahe. Po tom ked schudnes radsej poriesit druhy bike.
V prvom rade, predpokladam, ze tvoja aktivita bude zacinat nieco na sposob polhod az hod vyjazdy (mozno menej) na asfalte/okruhu, pripadne polnackach. Nieco take v principe zvladne kazdy bike aj s tvojou hmotnostou, akorat sa treba pripravit ze bude treba dost rychlo vymenit kolesa za nieco pevnejsie. Podstatnejsie pre teba bude aby sa ti na nom pohodlnejsie sedelo. A tuna verim moze byt "riziko urazu" - aby si si aj ozaj nepriviedol zranenia a nechut dlhym/nevhodnym jazdenim. Uprimne, neviem na co tu treba davat pozor, ja by som v tvojom pripade tak intuitivne mozno volil nieco so vzpriamenejsim posedom, a zacinal ozaj kratkymi vyjazdami.
I.e. volil by som nejaky trekingovy bike, v "zakladnej" vybave, s pevnou vidlou a prichystal sa na to ze bude treba coskoro menit kolesa za pevnejsie/casto ich servisovat, pripadne silnejsie brzdy.
Netusim aky si mal rozpocet, ale oproti vyssie uvedenym bikom ti usetrene peniaze budu iste s prehladom stacit na zdatneho ozaj odbornika co ti pomoze s navrhom vhodnych aktivit tak aby si si to neznechutil a neublizil si.
Daj rozpocet, pripadne info kam naokolo budes chodit (rovina/polnacka/hradza) a nieco konkretnejsie snad vyhutame.
Ide o to že moja telesná hmotnosť je vyššia ako bežné nosnosti bajkov. Rád by som si nejaký zakúpil a začal trocha jazdiť a možno by sa mi podarilo zredukovať trocha hmotnosť...
Urcite by som odporucil konzultaciu s lekarom, aku zataz organizmus znesie. Rovnako dolezite je, ci si pred pribratim sportoval, alebo zacinas od nuly. Prve by som sa zameral na stravovanie spolu s treningovym planom a stanovenim konkretnych a realnych ciastkovych cielov. Zvazil by som ebike, tu je par tipov:
Ja mám trochu menej, ale stále som hlboko v kategórii TIR. (tuším od 110kg vyššie)
Nepočítam, že mu budeš dávať moc do tela, takže by som začal s horským, nejakým nie zbytočne moc drahým a počítal, že ak bude treba, tak do toho pôjdu ďalšie peniaze na servis - ja som vlani zrušil 3 osky na kolesách a západky na orechoch, ale je pravda, že som s tým jazdil aj schody, kamene, korene a všeličo.
Druhý mám fitness bike, ale pôvodné kolesá na shimano nábojoch som predal a mám tam z horského. Ale s tým jazdím čistý asfalt a nemám pocit, že by som išiel na doraz
Americké značky majú 136kg.
Čiže ak chceš ísť smerom hľadania najvyššej papierovej váhy, treba pozerať GT, Marin, Kona a tak ďalej.
Na druhú stranu, ak chceš naozaj odolné kolesá, tak napríklad newmen má enduro kolesá s nosnosťou 160 alebo 180kg, ale tam už ideme finančne do výšin.
Otec má 130kg a na bežnom kellyse za 600€ na lietal pár tisíc za rok. Ale medzitým už trochu schudol na cca 115kg, takže už nieje až tak zaujímavé, že na tom biku kolesá ani náboje nemenil.
Povedz, čo s tým plánuješ jazdiť a dostaneš múdrejšie rady
ghost1990 s bajkom ti až tak neporadím no viem ti poradiť s redukciou hmotnosti a stravovaním. Redukcia hmotnosti je u amatéra 90% strava a 10 % pohyb. Nepisane pravidlo u cvicencov je hmotnosť menine v chladničke a výzor pohybom. Urobil si zatiaľ najťažší krok a to to ze si si to priznal
Sam som zhodil 54 kg za rok,čiže ti poviem osobnú skúsenosť, co robiť a co nie iked teraz musím znova upraviť jedálniček nakoľko mi dala.korona zabrať :p
Americké značky majú 136kg.
Čiže ak chceš ísť smerom hľadania najvyššej papierovej váhy, treba pozerať GT, Marin, Kona a tak ďalej.
Súhlasím. Aj keď Marin oficiálne neuvádza nosnosť. Napr. Cannondale má uvedenú max nosnosť celej zostavy 150kg. Rozdelené na 110kg jazdec, 20kg batožina a zvyšok samotný bike.
Tiež som to relatívne nedávno riešil a prečítal všetko možné. Ideálne je dostať sa aspoň na tých 300 pounds (136kg) a potom je to už fuk - udrží ťa v podstate všetko. Hlavne pokiaľ plánuješ jazdiť len po ceste a netrepať sa hneď do terénu. Aj keď viem, že niektoré značky majú prísnejšie limity ako napr. poľský Romet či ako sa to volá má udávanú maximálnu nosnosť celej zostavy 110kg (tj. jazdec + batožina + bike), prípadne Ghost Kato má jasne na ráme uvedené max. 120kg a piktogramy bicykla, batožiny a jazdca dokopy. Ako vravím, riešil som to až až.. čo som našiel uložené:
Ako píše valecek nadomnou - celé je to o jedle a kalóriách v ňom. Takže by som tomu dal čas do jari a kľudne dovtedy niečo zhodíš. Hlavne zo začiatku to ide krásne rýchlo.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
s hmotnosťou okolo 135kg. Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
https://zizebikes.com/product-category/weight-capacity/up-to-400lbs/
https://bikepacking.com/bikes/surly-bridge-club-review/
toto som narychlo nasiel, skus kuknut:
https://www.mtbiker.sk/forum/post1657969.html?hilit=nosnos*#p1657969
https://www.mtbiker.sk/forum/xc-am-en-bicykle/bicykel-pre-150kg-chlapa-t20664-45.html?hilit=nosnos*
pripadne este sem (trailove biky budu skorej stavane na vacsiu zataz)
https://www.mtbiker.sk/forum/post1607900.html#p1607900
kazdopadne, otazky pre teba/na tvoje zvazenie. V zavislosti od tvojej "stavby tela" (vyska, aktualne mnozstvo tuku/svalov, a cielova vaha) by som aj vyberal bike. Vysvetlenie: ak mas nadvahu 80-90kg, ktore by si rad dal dole, tak je to nieco ine, ak mas nadvahu 40-50kg. V druhom pripade, ak chces ostat pri cyklistike, tak (v zavislosti od toho co chces jazdit) budes najskorej potrebovat itak odolnejsi bike. V prvom pripade budu pre "cielovu destinaciu" vhodne vpodstate vsetky biky, ale treba sa k nim prepracovat.
Ja osobne by som ale asi v oboch pripadoch volil nieco troska dost ine ako chalani vyssie radili. Vsetko su to iste kvalitne biky, ale ja by som do nich nesiel ak chces mat bike na chudnutie. Ten bike dostane zabrat tak ci tak a po chudnuti bude "na odpis", a hentie su imo na tvoje pouzitie mega drahe. Po tom ked schudnes radsej poriesit druhy bike.
V prvom rade, predpokladam, ze tvoja aktivita bude zacinat nieco na sposob polhod az hod vyjazdy (mozno menej) na asfalte/okruhu, pripadne polnackach. Nieco take v principe zvladne kazdy bike aj s tvojou hmotnostou, akorat sa treba pripravit ze bude treba dost rychlo vymenit kolesa za nieco pevnejsie. Podstatnejsie pre teba bude aby sa ti na nom pohodlnejsie sedelo. A tuna verim moze byt "riziko urazu" - aby si si aj ozaj nepriviedol zranenia a nechut dlhym/nevhodnym jazdenim. Uprimne, neviem na co tu treba davat pozor, ja by som v tvojom pripade tak intuitivne mozno volil nieco so vzpriamenejsim posedom, a zacinal ozaj kratkymi vyjazdami.
I.e. volil by som nejaky trekingovy bike, v "zakladnej" vybave, s pevnou vidlou a prichystal sa na to ze bude treba coskoro menit kolesa za pevnejsie/casto ich servisovat, pripadne silnejsie brzdy.
Netusim aky si mal rozpocet, ale oproti vyssie uvedenym bikom ti usetrene peniaze budu iste s prehladom stacit na zdatneho ozaj odbornika co ti pomoze s navrhom vhodnych aktivit tak aby si si to neznechutil a neublizil si.
Daj rozpocet, pripadne info kam naokolo budes chodit (rovina/polnacka/hradza) a nieco konkretnejsie snad vyhutame.
Urcite by som odporucil konzultaciu s lekarom, aku zataz organizmus znesie. Rovnako dolezite je, ci si pred pribratim sportoval, alebo zacinas od nuly. Prve by som sa zameral na stravovanie spolu s treningovym planom a stanovenim konkretnych a realnych ciastkovych cielov. Zvazil by som ebike, tu je par tipov:
https://www.fahrrad-xxl.de/blog/fahrraeder-fuer-uebergewicht/
drzim palce a pevnu volu...
Nepočítam, že mu budeš dávať moc do tela, takže by som začal s horským, nejakým nie zbytočne moc drahým a počítal, že ak bude treba, tak do toho pôjdu ďalšie peniaze na servis - ja som vlani zrušil 3 osky na kolesách a západky na orechoch, ale je pravda, že som s tým jazdil aj schody, kamene, korene a všeličo.
Druhý mám fitness bike, ale pôvodné kolesá na shimano nábojoch som predal a mám tam z horského. Ale s tým jazdím čistý asfalt a nemám pocit, že by som išiel na doraz
Čiže ak chceš ísť smerom hľadania najvyššej papierovej váhy, treba pozerať GT, Marin, Kona a tak ďalej.
Na druhú stranu, ak chceš naozaj odolné kolesá, tak napríklad newmen má enduro kolesá s nosnosťou 160 alebo 180kg, ale tam už ideme finančne do výšin.
Otec má 130kg a na bežnom kellyse za 600€ na lietal pár tisíc za rok. Ale medzitým už trochu schudol na cca 115kg, takže už nieje až tak zaujímavé, že na tom biku kolesá ani náboje nemenil.
Povedz, čo s tým plánuješ jazdiť a dostaneš múdrejšie rady
To ešte platí?
Aký bicykel presne chceš / na aké jazdenie a aký je cenový limit?
Čiže ak chceš ísť smerom hľadania najvyššej papierovej váhy, treba pozerať GT, Marin, Kona a tak ďalej.
Súhlasím. Aj keď Marin oficiálne neuvádza nosnosť. Napr. Cannondale má uvedenú max nosnosť celej zostavy 150kg. Rozdelené na 110kg jazdec, 20kg batožina a zvyšok samotný bike.
Tiež som to relatívne nedávno riešil a prečítal všetko možné. Ideálne je dostať sa aspoň na tých 300 pounds (136kg) a potom je to už fuk - udrží ťa v podstate všetko. Hlavne pokiaľ plánuješ jazdiť len po ceste a netrepať sa hneď do terénu. Aj keď viem, že niektoré značky majú prísnejšie limity ako napr. poľský Romet či ako sa to volá má udávanú maximálnu nosnosť celej zostavy 110kg (tj. jazdec + batožina + bike), prípadne Ghost Kato má jasne na ráme uvedené max. 120kg a piktogramy bicykla, batožiny a jazdca dokopy. Ako vravím, riešil som to až až.. čo som našiel uložené:
kellys 110 (jazdec + batozina)
cannondale 150 (jazdec + batozina + bicykel)
specialized 136 (jazdec + batozina)
ghost kato 120 (jazdec + batozina + bicykel)
ctm 110 (jazdec + batozina + bicykel)
scott 110 (jazdec + batozina)
cube 115 (jazdec + batozina + bicykel)
trek 136 (jazdec + batozina + bicykel)
GT 140 (jazdec + batozina + bicykel)
kona 138 (jazdec + batozina)
Ako píše valecek nadomnou - celé je to o jedle a kalóriách v ňom. Takže by som tomu dal čas do jari a kľudne dovtedy niečo zhodíš. Hlavne zo začiatku to ide krásne rýchlo.