mate niekto skusenosti s tymito brzdami a kotucmi? Mam ich na novom bicykli a mam dojem ze ich ucinnost je velmi slaba, packy idu stlacit lahko ale ked chcem aby som zastal uplne pri vyssej rychlosti tak ich nadoraz musim stlacit a aj tak to nie je ono. je pravda ze som sa len bicyklom presiel par metrov na skusku nakolko bol uz vecer.
je potrebne ich odvzdusnit?
pripadne dlhsie brzdenie?
natlakovanie par stlaceniami oboch brzd?
upozornujem ze ano moja nedbalost bicykel bol hore kolesami.
Pri silnom zatlaceni zadnej brzdy flekuje.
dakujem za vsetky konstruktivne odpovede, odpovede typu nekupuj si bicykel ked nemas znalosti, nerob do coho ta nic, najskor si to nastuduj, milujem takychto domacich kutilov atd si nechajte doma pre svoje polovicky
hladam realne skusenosti nie mohlo by , asi, snad, atd.
pravdepodobne ide o low end brzdy, ktoré nebudú dobre brzdiť nikdy
nevieme o aky bike sa jedna - ake velke su tam kotuce, ake konkretne brzdy, hmotnost jazdca - co sa na tom bude jazdit - to su otazky ktore si treba zodpovedat a podla toho usudit ci brzdy budu stacit alebo nie.
ak je vsetko v poriadku, otocenie bicykla hore kolesami nemoze vadit.
no vcera som sa bol prebehnut na bajku, co sa tyka brzd tak pri prednej sa ucinnost zlepsila, na zadnej ani moc nie, asi to chce este viac pobehat, kazdopadne by to malo ybt fajn. Pri jazde som ale zistil ze predne koleso trocha škrie o platnicku, napriek tomu ze ked som ho nastavil doma bolo vsetko ok, asi doslo k posunu, tak sa na to pozriem este dnes.
koleso predne ina na rychloupinaci srob pasujute uplne na dorazy vidli? a utiahnete ano? a potom centrujete strmen resp. v pripade kriveho kotuca ten ohybate? ja som mal tento problem ze strmne bol v strede ale neskor som zistil ze kotuc bol mierne zrotovany v jednom bode
a hej kotúč vyrovnaj, a opäť nastav strmeň.
no vcera som sa bol prebehnut na bajku, co sa tyka brzd tak pri prednej sa ucinnost zlepsila, na zadnej ani moc nie, asi to chce este viac pobehat, kazdopadne by to malo ybt fajn. Pri jazde som ale zistil ze predne koleso trocha škrie o platnicku, napriek tomu ze ked som ho nastavil doma bolo vsetko ok, asi doslo k posunu, tak sa na to pozriem este dnes.
koleso predne ina na rychloupinaci srob pasujute uplne na dorazy vidli? a utiahnete ano? a potom centrujete strmen resp. v pripade kriveho kotuca ten ohybate? ja som mal tento problem ze strmne bol v strede ale neskor som zistil ze kotuc bol mierne zrotovany v jednom bode
Predna brzda bude vzdy lepsie brzdit. Jednak mas vpredu vacsi kotuc ako vzadu (180/160) a dalsia vec je, ze vacsina tvojej vahy je sustredena vzadu. Najlepsie teda brzdit oboma naraz nech sa aj dosky/kotuce opotrebuvavaju ako tak rovnomerne.
Práve naopak - váha sa pri brzdení presúva na predné koleso, preto je predná brzda účinnejšia.
Vacsina tvojej vahy je na prednom kolese ked brzdis? Nezmysel. Nejaky posun smerom vpred tam je ale stale sedis prakticky cely nad zadnym kolesom s len 160 brzdovym kotucom.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics
https://www.ridewill.it/m/en/cycling/1/logan/24/
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics
Jeziiiis...bavime sa o normalnom brzdeni (spomaleni, zastaveni) a nie o stlaceni brzd na max v rychlosti. ?♂️
ako príklad aj na aute odchádzajú najprv brzdové doštičky vpredu, vzadu vydržia aj 2x toľko
A bike nema tazisko uprostred..