Mozno som narocny ale do FS by som siel v pripade XC len ak by to bol naozaj lahky a kvalitny FULL cize cenovo 2500€ a vyssie ak je ropocet nizsi tak radsej kvalitne a lahke HT ... ak to je na preteky samozrejme ... ak na bezne vozenie tak snad nejaky ten KG navyse prezijes aj s lacnejsim fullom... ine je na AM-EN-FR tam az tak o vahu nejde aj ked netvrdim ze vobec
v tom pripade je tu iste uz vela tem kde sa hovori, ze full je jednoznacne lepsi pre akekolvek jazdenie ... no mozno street a pod je lepsie HT ;-]] ale o tom toto forum nie je
v tom pripade je tu iste uz vela tem kde sa hovori, ze full je jednoznacne lepsi pre akekolvek jazdenie ... no mozno street a pod je lepsie HT ;-]] ale o tom toto forum nie je
to je asi o tej definicii.. ked si kuknem XC profi zavod tak tych fullov tam moc neni.. a zeby sponzorovany profici jazdili na niecom co je "horsie"?
Podla mna sa destik nepytal na profi XC, ale na bezne jazdenie co sa vseobecne ponima ako XC. A sponzorovani jazdci jazdia na tom, co im sponzor doda a nejaky ten maly rozdiel v hmotnosti abo geometrii neriesia (su plateni za to, aby jazdili, nie vymyslali).
A k povodnej otazke: Na bezne jazdenie kde nejde o sekundy a usporu kazdeho wattu je full pohodlnejsi a setri chrbticu, ale zas pocit ked clovek zaberie na lahuckom HT a doslova ho to vystreli dopredu je niekedy na nezaplatenie. Vecna diskusia bez konca.
Záleží na tom, na akej trase budeš jazdiť či testovať. Poznám trasy, kde by som rád prehnal "najntysixtku" a viem, že by som bol určite rýchlejší vďaka lepšiemu kontaktu zadného kolesa s povrchom (spolieham sa na to, že by to tak naozaj bolo), taktiež poznám trasy, na ktoré by som na fulle neliezol. Keď nemáš chechtáky, nemusíš mať takéto problémy.
Preto som hovoril o tom rozpocte nie je full ako full a HT ako HT ... taku 96 by som bral ale zas nejaky 13-14kg full ee to uz radsej HT okolo 10kg ale to je len moj nazor ... a k tej vahe AM-EN-FR ... nepovedal som ze vobec nazalezi na vahe ale ze nie az tak ... a sedlo by asi bolo posledne co by som odlahcoval pri nejakom EN hlavne aby bolo pohodlne
. A sponzorovani jazdci jazdia na tom, co im sponzor doda a nejaky ten maly rozdiel v hmotnosti abo geometrii neriesia (su plateni za to, aby jazdili, nie vymyslali)..
oni si mozu vybrat, na narocnejsie trate beru coraz castejsie full (a myslim ze minimalne specialized a cannondale uz vobec HT neberu) ale stale prevladaju HTcka.. samozrejme o tom tato tema nieje a chalanovi treba normalny XC stroj, kde sa pripajam k nazoru ze dolezity je rozpocet, ale ked je rozpocet dost velky aby z toho bol schopny full (vzduchova vidla, slusne komponenty...), tak urcite full.
ja mam pocit, ze tato otazka sa dost priblizuje otazke, ze co je lepsie na jedenie...ci chlieb alebo rozok ...kazde ma svoje pre aj proti a kazdemu vyhovuje nieco ine...je len otazkou, ze co je pre teba dolezitejsie
v tom pripade je tu iste uz vela tem kde sa hovori, ze full je jednoznacne lepsi pre akekolvek jazdenie ... no mozno street a pod je lepsie HT ;-]] ale o tom toto forum nie je
Ani full žiletka asi nie je ktoviečo...
K téme: ja mám tiež radšej rožky, ale je pravda že z chleba sa človek naje lepšie.
Jj, sú platení za to, aby jazdili, ale aby sa z toho vytrieskalo čo najviac, treba pokiaľ možno aj vyhrávať. Takže úpravám sú vždy dvere otvorené.
Pokiaľ má chalan rozpočet nad nejakých 1200+ € tak by som sa pozrel na taký Canyon Nerve XC, nie je to čisté XC, ale maratónec, a pre priemerného jazdca, čo si chce hlavne zajazdiť, pričom občas "nevie, do čoho vlezie", a chce, aby ho aj v takom prípade bike podržal, je to celkom dobré riešenie. Dlhé jazdy na HT u človeka, ktorý pravidelne netrénuje, sú relatívne únavné a ovládanie HT je náročnejšie na techniku jazdy. Fakt je, že tá sa dá naučiť práve na HT, ale asi nemá význam to povedať niekomu, kto vďaka aj iným záujmom či povinnostiam nabehá tak 1500 km ročne max.
Možno by som dal prednosť HT, ak by to bol môj jediný bicykel (nemal by som napr. žiletku) a z pohľadu do mapy by mi bolo jasné že by som často jazdil asfalt a ten terén by proste bol takej obtiažnosti, že by nevyvolával túžbu po mäkkom zadku, povedzme ak by mi tak ako tak vychádzali asfaltové cesty nad 50 % z najazdených km. Čiže tam, kde je do kopcov ďaleko a sú relatívne ľahké - Trnavská pahorkatina, Podunajsko, Záhorie atď. Podobne je jeden kamoš vcelku šťastný s crossom, ale mimo asfalt alebo polňačku ho nedostanete, v podstate ani na prejazd z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by ste ho neukecali a vzdychal by aj pri predstave zo Železnej na BK. Tomu je cross fakt optimum.
Ja som kúpil HT v podstate z finančných dôvodov, ale keby som vedel, čo dnes, tak by to rovno bol full 120/120 - 140/140, teda niečo "XM with limited AM capability" alebo "light AM with limited chrt capability". Na oboch sa dá zachrtiť na maratóne (iste, na AM to asi nebude rýchlosť na bedňu, ale ja a bedňa? nem hrozí, takže nevadí) a sú v podstate optimálne na celodenné výjazdy, kde občas neviete, čo vás čaká, a tak asi budete od biku potrebovať, aby vás podržal.
Podobne je jeden kamoš vcelku šťastný s crossom, ale mimo asfalt alebo polňačku ho nedostanete, v podstate ani na prejazd z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by ste ho neukecali a vzdychal by aj pri predstave zo Železnej na BK. Tomu je cross fakt optimum.
Ja mam pocit, ze sa crossy vseobecne dost podcenuju. S nejakou normalnou prednou odpruzenou vidlicou a normalnymi plastami by som na crosse pokojne odjazdil vsetky maratony co som zatial siel, akurat by som si dal pozor v zjazdoch vseobecne a vo Zvolene by som siel opatrnejsie po tom kamennom singli na hrebeni, that's all. Btw. 29" MTB sa vlastne vydalo prave od MTB smerom blizsie ku crossom a rozdiely su podla mna uplne smiesne male, v podstate zanedbatelne.
Ja mam pocit, ze sa crossy vseobecne dost podcenuju. S nejakou normalnou prednou odpruzenou vidlicou a normalnymi plastami by som na crosse pokojne odjazdil vsetky maratony co som zatial siel, akurat by som si dal pozor v zjazdoch vseobecne a vo Zvolene by som siel opatrnejsie po tom kamennom singli na hrebeni, that's all. Btw. 29" MTB sa vlastne vydalo prave od MTB smerom blizsie ku crossom a rozdiely su podla mna uplne smiesne male, v podstate zanedbatelne.
rozdíly proti Crossu sou právě obrovské, cross bych dnes neřešil, ale rovnou MTB 29" s tím se dá prakticky všude a volbou plášťů máš rychlé kolo na asvalt i MTB vhodné prakticky do všech terénů - nemýslím tím ale AM že
kupodivu i pevná si na 29" odvede kus práce, moc rozdíl proti 80mm na 26" nepoznám
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
aky je rozpocet?
Tak to sa mylis, aj DIJCK sa uz venuje "gramarine" vid jeho nove lahke sedlo.
to je asi o tej definicii.. ked si kuknem XC profi zavod tak tych fullov tam moc neni.. a zeby sponzorovany profici jazdili na niecom co je "horsie"?
A k povodnej otazke: Na bezne jazdenie kde nejde o sekundy a usporu kazdeho wattu je full pohodlnejsi a setri chrbticu, ale zas pocit ked clovek zaberie na lahuckom HT a doslova ho to vystreli dopredu je niekedy na nezaplatenie. Vecna diskusia bez konca.
oni si mozu vybrat, na narocnejsie trate beru coraz castejsie full (a myslim ze minimalne specialized a cannondale uz vobec HT neberu) ale stale prevladaju HTcka.. samozrejme o tom tato tema nieje a chalanovi treba normalny XC stroj, kde sa pripajam k nazoru ze dolezity je rozpocet, ale ked je rozpocet dost velky aby z toho bol schopny full (vzduchova vidla, slusne komponenty...), tak urcite full.
Ani full žiletka asi nie je ktoviečo...
K téme: ja mám tiež radšej rožky, ale je pravda že z chleba sa človek naje lepšie.
Pokiaľ má chalan rozpočet nad nejakých 1200+ € tak by som sa pozrel na taký Canyon Nerve XC, nie je to čisté XC, ale maratónec, a pre priemerného jazdca, čo si chce hlavne zajazdiť, pričom občas "nevie, do čoho vlezie", a chce, aby ho aj v takom prípade bike podržal, je to celkom dobré riešenie. Dlhé jazdy na HT u človeka, ktorý pravidelne netrénuje, sú relatívne únavné a ovládanie HT je náročnejšie na techniku jazdy. Fakt je, že tá sa dá naučiť práve na HT, ale asi nemá význam to povedať niekomu, kto vďaka aj iným záujmom či povinnostiam nabehá tak 1500 km ročne max.
Možno by som dal prednosť HT, ak by to bol môj jediný bicykel (nemal by som napr. žiletku) a z pohľadu do mapy by mi bolo jasné že by som často jazdil asfalt a ten terén by proste bol takej obtiažnosti, že by nevyvolával túžbu po mäkkom zadku, povedzme ak by mi tak ako tak vychádzali asfaltové cesty nad 50 % z najazdených km. Čiže tam, kde je do kopcov ďaleko a sú relatívne ľahké - Trnavská pahorkatina, Podunajsko, Záhorie atď. Podobne je jeden kamoš vcelku šťastný s crossom, ale mimo asfalt alebo polňačku ho nedostanete, v podstate ani na prejazd z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by ste ho neukecali a vzdychal by aj pri predstave zo Železnej na BK. Tomu je cross fakt optimum.
Ja som kúpil HT v podstate z finančných dôvodov, ale keby som vedel, čo dnes, tak by to rovno bol full 120/120 - 140/140, teda niečo "XM with limited AM capability" alebo "light AM with limited chrt capability". Na oboch sa dá zachrtiť na maratóne (iste, na AM to asi nebude rýchlosť na bedňu, ale ja a bedňa? nem hrozí, takže nevadí) a sú v podstate optimálne na celodenné výjazdy, kde občas neviete, čo vás čaká, a tak asi budete od biku potrebovať, aby vás podržal.
Ja mam pocit, ze sa crossy vseobecne dost podcenuju. S nejakou normalnou prednou odpruzenou vidlicou a normalnymi plastami by som na crosse pokojne odjazdil vsetky maratony co som zatial siel, akurat by som si dal pozor v zjazdoch vseobecne a vo Zvolene by som siel opatrnejsie po tom kamennom singli na hrebeni, that's all. Btw. 29" MTB sa vlastne vydalo prave od MTB smerom blizsie ku crossom a rozdiely su podla mna uplne smiesne male, v podstate zanedbatelne.
rozdíly proti Crossu sou právě obrovské, cross bych dnes neřešil, ale rovnou MTB 29" s tím se dá prakticky všude a volbou plášťů máš rychlé kolo na asvalt i MTB vhodné prakticky do všech terénů - nemýslím tím ale AM že
kupodivu i pevná si na 29" odvede kus práce, moc rozdíl proti 80mm na 26" nepoznám