teraz mám obyčajné ešte pôvodné (od kúpy) a nie žeby som nebol spokojný zo začiatku ale po roku jazdenia a 900 km asi cítim rozdiel...v dosť prudkom a krátkom kopci po hline/štrku/koreňoch sa predné doštičky len kĺžu po ráfiku a ja stále idem dopredu aj pri zmene ťažiska a poriadnom ťahaní za lanká pri klasických jazdách kde niesú nejaké extrémy mi stačia aj tie ktoré mám ale tak keď sem-tam potrebujem zísť nejakým lesom a extrémnym kopčekom tak by sa hodili aj lepšie a predsalen chcem mať istotu v brzdách
počul som aj o gélových doštičkách - nemáte s nimi skúsenosti ?
- požiadavky: aby netrúbili ako slon pri mokrom/vlhkom ráme, dobré brzdenie samozrejme, podľa možnosti aj dlhšia životnosť
ďakujem vopred za rady
2009 verzia TOHTO biku
posledný komentár: 6. 9. 2022 o 16:33
2 ak chces aby ti to dobre brzdilo, pozri nejake cyklo a pytaj sa na 3zmesove BBB gumicky
http://www.mojekolo.cz/9665-bbb-brzdove-spalky-bbs-16t-tristop-4ks
Jazdil som aj trojzmesové BBB s porovnatelným brzdným účinkom ale dosť slabou výdržou
...ale myslím, že dosť záleží aj na tom, na akých brzdách je to nahodené
a ešte "pár" otázok by som mal
- nemože sa nejako poškodiť samotná brzda (to, čo drží tie doštičky - napr. tá šrúba) ak sa tam dajú nejaké lepšie (alebo veľa lepšie) doštičky ? pri vytváranom tlaku na tie mechanizmy a pod.
- KAŽDÉ doštičky sedia do KAŽDÝCH brźd ? lebo naposledy ma v obchode žiadal aby som mu doniesol tie staré opotrebované doštičky aby mi vedel dať nové ale zdá sa mi to blbosť keby som napr. kupoval cez internet
- oplatí sa vôbec naťahovať lanko brzdy viac ako 1x alebo poprípadne aj ten 1x ? svedčí to už o nejakom opotrebovaní a či by už nebolo lepšie aj lanko aj doštičky v tom prípade vymeniť
- nepoznáte nejaký jednoduchší videonávod alebo len obrázkový návod na výmenu laniek ?...pravdepodobne za to v obchode budú pýtať toľko, koľko za tie lanká a tak ak sa to dá tak by som si to vymenil aj sám a hodilo by sa mi to aj na výjazdy v prípade pretrhnutia
- a tiež k tým lankám - treba vyberať nejako podľa dĺžky alebo podľa typu brźd alebo sedí každé v každom ?
ďakujem
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci-servis-kol/?cast=brzdy
a na tie ostatné veci by si nevedel odpovedať ? trošku som sa totižto rozpísal a zhrnul všetky moje otázky tam
samozrejme že by sa to dalo nájsť niekde ale ja radšej osobné skúsenosti teraz hľadám a potom si to porovnám
- nemože sa nejako poškodiť samotná brzda (to, čo drží tie doštičky - napr. tá šrúba) ak sa tam dajú nejaké lepšie (alebo veľa lepšie) doštičky ? pri vytváranom tlaku na tie mechanizmy a pod.
- KAŽDÉ doštičky sedia do KAŽDÝCH brźd ? lebo naposledy ma v obchode žiadal aby som mu doniesol tie staré opotrebované doštičky aby mi vedel dať nové ale zdá sa mi to blbosť keby som napr. kupoval cez internet
- a tiež k tým lankám - treba vyberať nejako podľa dĺžky alebo podľa typu brźd alebo sedí každé v každom ?
su 2 typy uchytenia , na klatiku je skrutka s matkou na inbus, alebo len tycka bez matky(stara lacnejsia verzia),
a je tých špalkov (alebo doštičiek) viac druhov ? môže sa stať že kúpim a nesadne mi do mojich bŕzd ? mám vždy brať so sebou aj tie staré ?
a to isté platí aj pre brzdové lanká ? či tam to je podľa dĺžky nejako ?
napríklad TU
píše tam v popise že okrem mokrého prostredia ale platí to tak pre všetky ?
jediný problém bol v tom, že mi na prednom ráfe vždy pískali/trúbili (! za sucha)..na zadnom to ale bolo v poriadku..tak som ich vymenil v predu tak, že ľavá je na pravej strane a pravá na ľavej (tým pádom je zmes na vodu úplne vzadu = posledná) a už je to super..po prejdení cez vodu si raz-dvakrát potichu zapištia a už je to OK
stále som ale neprišiel na to, prečo to trúbilo na prednom a na zadnom nie (skúšal som aj vymeniť - predné na zadné a naopak..nepomohlo)
ďakujem vám za rady
nenapadá vás niečo čo by som mohol skúsiť ? lebo po 70 km výjadze už opäť trúbia na sucho...tak sa nedá jazdiť - veď ohluchnem
- skúsil som tvoju radu ale výsledok je stále len TRÚBENIE
čeluste niesú uvoľnené a sú dotiahnuté na doraz...predný ráfik som odmastil benzín-alkoholom, to isté aj doštičky, keď prejdem po ráfe prstom tak nič mi na prste neostane, je úplne čistý..mastným povrchom to nebude lebo vzadu je ráf po jazde v silnom daždi veľmi špinavý (čierny) a tam nič netrúbi...
napadá ma už len posledná možnosť - na ráfiku je už zbrzdená brzdná plocha ? nechce sa mi ale veriť, žeby už po 1750 km ?
staré doštičky ale nepískali vôbec...tak ako to, že táto zmes na zadné sadla a na predné nie ? určite nechcem meniť ráfik...nieje tam ani osmička
//teraz som sa ešte dočítal že by som mohol skúsiť trochu zmeniť uhol ? ja som ich dával dosť zarovno s ráfikom a ževraj to vytvára veľké vibrácie a to potom spôsobuje tie zvuky..
- nieje to pískanie ale trúbenie...tak mi to znie
__________________________________________________________________
//no takže..strávil som pri biku asi ďalšiu hodinu..skúšal som meniť uhly, nastavovať do š*****, dokonca aj "znefunkčniť" jednu zmes, ktorá to asi najviac spôsobovala = bez výsledku
netuším čím to môže byť už len preto, že na zadnom je všetko OK a na prednom stále problém..
vyriešil som to výmenou za úplne iné špalky..síce niesú trojzmesové ani nič podobné ale nepískajú za sucha a dokonca ani na daždi a za mokra (! odskúšané) + keď ich zabehnem tak budú brzdiť tak ako tie staré za nova
Budú v pohode na moje brzdy? Alebo je to len čisto pre to XT a XTR? (moje mrzdy: Shimano hydraulic disc, MT4100 lever, MT410 calliper / Shimano hydraulic disc, MT401 lever, MT400 caliper, Trek x-caliber 9 2022)