mam taku otazocku: Ako sa da zistit ake 'tune' ma mat tlmic ktory davam do ramu? Tlmice su totiz rozne prednastavene, a ja neviem podla coho sa treba rozhodovat pri vybere. Pripadne myslite ze sa da interne ten 'Tune' zmenit? Ma toto interne nastavenie velky vplyv na chod ramu?
posledný komentár: 27. 5. 2010 o 16:28
Úroveň zistíš z nálepky na prírube komory tlmiča.
V podstate však, ak sa ti dá v rozumnom rozsahu nastaviť rebound tak RT by nemal byť problém. CT sa dá naladiť podľa pocitu, ak niekto chce citlivejší tlmič a nepotrebuje až tak veľmi propedal, tak odporúčam úroveň CT znížiť. Treba však brať na vedomie, že po jej znížení už nebude propedal tak účinný.
U tlmičov s BoostValve je úprava zložitejšia a treba tam dopĺňať podložky, ktoré sa snažím niekde zohnať. BV je však ešte závislý aj od tlaku v IFP komore, ktorý býva na týchto tlmičoch vyznačený číslom (napr. 175/200/250psi).
Ešte by sa dala upraviť progresivita chodu tlmiča. T.j. ak niekto pri nastavení na SAG dáva často dorazy. Vkladajú sa do komory také vložky, ktoré zmenšujú objem komory. Najčastejšie je to však problém tlmičov s HighVolume komorou.
Get the right tune: If you are thinking about buying a Factory-Series RP23 aftermarket, we would advise strongly that you buy it from a proper Fox supplier, as there are different tunes available for the boost valve, XV sleeve, compression and rebound damping, and ProPedal. We went for medium tunes on the compression and rebound, and 175psi in the Boost Valve. In fact, there are several hundred variations you can get, so to find the best one for your particular suspension design and and riding style, it’s best to ask the professionals and get them to help you select the right tune. Buy the wrong one you’re going to have to send it to them to get it re-tuned anyway...
Stredné hodnoty sú zvyčajne dobrý univerzál a HV komoru na tvoj rám podľa mňa nie je treba. Tú treba vtedy, ak treba tlmič podhustiť aby využíval väčšinu svojho zdvihu.
Nedokážem však povedať na akú zadnú stavbu je vhodný aký tlmič. Skôr sa riadim tým, že mi niekto povie, čo sa mu nepáči a ako by to chcel upraviť.
Na mojom ráme je pre porovnanie VT na L a RT dokonca na XL. Čo je ja cítiť, že rebound vozím tak 2 kliky od konca nastavenia.
Možno by som vedel o jednom riešení. Mám jeden BV tlmič čo treba z Medium upraviť na Light. Dalo by sa to navzájom vymeniť, že ty by si mal tlmič na Firm a ten druhý na Light.
Prípadne ešte zvýšiť tlak v IFP komore z pôvodných 200 na 250 psi.
Tak toto Adaptive logic by som nechcel. CTDčko má našťastie už aj plne otvorenú verziu bez nejakého nastavovania. Toto bol očividne prechod od RP23 k CTD.
Podla Rockshox je urcujuci faktor pomer zdvihu stavba/tlmic a sekundarny mensi vplyv je samotny priebeh zdvihu.
http://www.bike-components.de/download/sram/leverage_ratio.pdf
Adaptive Logic je ako CTD z dvoma nastaveniami pre Trail.
3. Pro pedal ON
2. a 1. Je ako Trail z dvoma roznymi nastaveniamy platformy
0. je Full Open
CT Min je najcitlivejšie nastavenie.
vie mi prosím niekto vysvetliť aký je rozdiel v hodnotách Rebound Tune a Compression Tune na týchto konkrétnych tlmičoch a prípadne čo to spraví s bajkom? tlmiče sú rovnaký model, ide mi o zvýšenie zdvihu zo 133 na 140 mm, rám to umožňuje.
ďakujem