chem si kúpiť jednu z týchto vidlíc na ENDURO/freeride už pomenej lebo som starý (joke) a nikde som sa nedočítal aký veľký je rozidel v chode
Marzocchi 55 RC3 EVO V.2 TITANIUM 2014 oproti Marzocchi 55 MICRO SWITCH TA / 2014,
Microswitch je super vec do strmých stúpaní ktorú by som určite využil, ale ak to má byž obrovský rozdiel v chode oproti rc3 patróne tak mi to zato asi nestojí.
Má stým niekto nejaké skúsenosti respektíve čítal o tom niekto niekde ? linky na vidly som dal dole ďakujem
rc3 : http://www.marzocchi.com/template/detailProdotti.asp?LN=UK&idC=1710&IdFolder=113&idMY=62224&IdOggetto=62485
microswitch : http://www.marzocchi.com/template/detailProdotti.asp?LN=UK&idC=1710&IdFolder=113&idMY=62224&IdOggetto=62486
posledný komentár: 17. 10. 2016 o 15:10
posledný komentár: 8. 10. 2014 o 8:13
posledný komentár: 14. 1. 2014 o 15:26
micro switch = v jemnych krokoch (micro) vies privriet okruh pomaleho utlmu az takmer po zablokovanie. to sa deje v tlmiacej patrone. plus mas este packu (switch), ktorou to vies prepnut kvazi niekolko krokov naraz (akoze vyuzitie na rychle prepnutie medzi "chcem slapat hore kopcom" a "teraz ide zjazd".
TA = umoznuje znizenie zdvihu za chodu. to sa deje vo vzduchovej patrone. vzduchovu patronu v tejto vidle najdes bud v prevedeni TA, alebo "obycajnej" air, kde zase vies koleckom zmensovat objem vzduchovej komory a zvysit tak progresivitu (bez nutnosti pouzitia tokenov/redukcii a rozborky ako je to napr. u Pike, atd.)
a teraz k tym vidlam:
55 RC3 Ti:
tlmiaca patrona umoznuje separatne nastavenie pomaleho a rychleho utlmu a umoznuje tuning (rozborka a vymena planziet alias shim-stacku)
piest odskoku maju obidve vidlice rovnaky a je pomerne zastaraly resp. primitivny. (absencia high-speed reboundu na baze shim-stacku) a je to riesene takym hlinikovym piestikom, okolo ktoreho tancuje plastovy kruzok...vid obrazok.
Titanova pruzina bude o nieco citlivejsia, ako vzduchovy variant, avsak akonahle si prilis tazky/lahky musis si zaobstarat inu tvrdost. co nieje lacny diel. aj pruzinovy variant ma vzduchovy ventil - tu si vies mierne pritvrdit vidlicu, ale tusim len do max. 1 baru.
Okrem toho vo vidlici je viac oleja, co tiez vplyva na citlivost/lepsi chod.
55 Micro Switch:
vzduchovu patronu si vies prisposobit na svoju vahu. vidla je mierne lahsia. do noh ide malinko oleja, takze vyzaduje castejsi servis, resp. citlivost nebude asi na urovni pruzinovej.
celkovo:
su to stabilne vidlice vhodne aj pre tazkych jazdcov, jednoduchy rebound je citit v rozbitom terene (tazko najdes optimalne nastavenie, bud sa vracia vidla pomaly a moze stvrdnut pri rychlych opakovanych narazoch, alebo je otvorena prilis a tym padom nerzovna)
tym vidlam sa nevyhli problemy so zlou citlivostou od novoty (jedno ci vzduch alebo pruzina), na vine boli puzdra, v ramci zaruky marzocchi vymienali komplet vonkajsie nohy.
osobne jazdim 44 Micro Switch Ti (Ti je v tomto pripade len mala negativna pruzina) a mam prerobeny rebound a upravene puzdra a ine tesnenia pre citlivejsi chod. nemat po ruke kvalitneho tunera, tak vidlu by som uz davno dal prec, takto som spokojny.
zvaz si este dostupnost nahradnych dielov - marzocchi je v srackach - ja uz cakam 2 mesiace na prachovky/gufera lebo tie su trochu atyp a neslo pouzit nieco ine.
neviem aky mas rozpocet a ci sa chystas kupit novu alebo jazdenku, ale podla mna su lepsie vidlice v tejto kategorii rovno out of the box.
http://www.avalanchedownhillracing.com/Marz/Marzocchi%2044.htm
http://www.chainreactioncycles.com/sk/en/marzocchi-55-rc3-evo-v2-titanium-forks-20mm-2014/rp-prod112641, btw mám 70 kilo
Pri 70 kg bude super, nebudeš musieť používať air assist, ktorý ***** citlivosť.
No, ja s tym rebound nemam problem, ale nejazdim nejake strasne veci vo velkej rychlosti. Air assist je ale pravda, celkom fail. Stara dobra 2 pruzinovka
Inak ale myslim, ze so 170 problem nie je, lebo ako som pozeral, tak na 80kg je doporucune dofukovanie asi 7psi pre 44RC3 ale pre 55ku je to uz asi tusim 20psi, takze vacsi sag a je to
za ostatnym si stojim, ta fotka rebound piestika je moja vlastna, putoval rovno do kybla. ako som uz pisal, je to solidna robustna vidla. vnutro - konstrukcia ci uz vzduchoveho piestika a tlmiacej patrony ale uplna hanba. problemy s citlivostou boli, kus od kusu, ci aj 2014 neviem, konstrukcne tam nic nezmenili. mozno tak akurat zlepsili vystupnu kontrolu. creva 44ky a 55ky su temer identicke, rovnako RC3 patrona v 888 bola ten isty srot. vysolit 1000e za taku vidlu a hento zistit, tak som nasraty. za 550e sa da kupit uz manitou mattoc - konstrukciou tlmica uplne ina liga.