toru... je pevnejsia, citlivejsia, lepsie nastavitelna, da sa nastavit na zdvih od 85 do 130mm... vaha obidvoch je uplne rovnaka - tesne cez 2kg...
aby som predisiel rypaniu, obidve tieto vidlice som jazdil. mx comp 2004 som vymenil za toru 318 uturn a na dalsom bajku mam toru soloair...
Nechcem zakladat dalsiu temu, ale tiez potrebujem radu. Chcem kupit Toru 318 U-turn a chcem vediet co je to za vidlu. Chcem to jazdit xc a nejake maratoniky. Chcem aby bola citliva, pekne pruzila lebo teraz mam rs pilot c, a mam pocit akoby tam bola pevna vidla. A este sa neviem rozhodnut ci vzduch alebo pruzinu. Dakujem.
gogo: k tore uturn asi tolko, ze citliva je paradne, ma to ale svoje dva haciky... je relativne tazka (2250g), a zakladna pruzina je tak pre max 75 kiloveho cloveka... vzduchova je lahsia asi o 200g ale je aj menej citliva, pretoze ten vzduchovy piest ma vyssi pociatocny odpor...
mar tin pisal si, ze mas skusenost aj s marzocchi. Dnes mi v auparku chalan nukal MX PRO SL 105 za 12300 sk. Nevies nieco o nej? Co je zac v porovnani s RS tora 318 AIR
mx pro je to iste, ako mx comp, len ma trosku lepsi tlmic... z hladiska citlivosti to bude presne to iste... ta tora je isto lepsia... navyse sa da kupit za polovicu...
Hlasujem za Toru, 32mm nohy ...
MX má strmšiu charakteristiku (menšiu citlivosť), ktorá je daná menším objemom vzduchovej komory a velkým vnútrným odporom.
čo sa týka, pružina vs vzduch ... bolo povedané.
Pružina - tahšia ale citlivejšia na počiatku, za predpokladu, že máš správne naladenú pružinu.
Vzduch - menej citlivý na začiatku kroku ale aj to sa dá pri väčšine vidlách doladiť.
ak myslis, ci sa pri zneme zdvihu meni tvrdost pruziny, tak by som povedal, ze ani nie... mozno velmi minimalne... ak mas viac ako 75kg, tak by si zrejme potreboval vymenit pruzinu... cena je okolo 1000sk. ale inak dobra volba...
mar tin, roman, chcem sa vam podakovat za rady pri vybere. Nakoniec mi vcera prisla RS Tora 318 solo air. Dnes som ju bol vyskusat a velka spokojnost i ked ju este nemam uplne nastavenu. Chcem sa vas este opytat na nastavenie odskoku. Dole na pravej nohe je symbol zajac a korytnacka. Ked to nastavim uplne na korytnacku tak vidla pri vracani vydava taky divny zvuk, take skoro az vrzganie. Cim to je sposobene?
tym cudlikom nastavujes utlm, teda to ako rychlo sa vidla vrati zo zdvihu. to "vrzganie" je olej v pravej nohe - tym ze pridas tlmenie(na korytnacku) pustis tam viac oleja, ktory tlmi navrat (asi som to nevysvetlil pojmovo velmi stastne ale snad to pochopis a ostatni ma neukamenuju) a potom to tak splechne
tlmenie by si mal mat nastavene tak aby sa vidla stihla vracat, ale zaroven aby nekopala( super veta, aj ja som z nej magor - este stale si to doladujem)
ale povedal (napísal) si to správne.
a k tomu, že tora je citlivá .. no neviem. možno je to tým, že mám OEM toru, alebo zle nastavenú, ale nemám pocitm že je citlivá. cítim, každý mali šutrik. ale zas keď sa rozbehá na väčšich, tak mám pocit že idem po rovnom asfalte
to "vrzganie" pri návrate je spôsobené pretekaním oleja cez "ihlový ventil" (zjednodušene) a je to úplne normálne.
Pozri link na nastavenie a skús sa s tým pohrať .... to vrzganie bude menšie. (rýchlejší návrat, menší odpor pretekania oleja) ale aj ten zvuk má na každej vidle iný prejav. Niekedy je to až čvachtanie. (vyladená R7)
Jazdim TORA 302 Solo air a najlepsi vysledok je pri nastaveni tak napoly medzi. Nastavenie na zajaca je dobre pri zjazde cez vecsie kamene, korena atd ale ako som pisal stred je optimum. A na ten cudzi zvuk si zvyknes. Dlhsie som hladal optimalny tlak aby som vyuzil max chod. Teraz mi to chodi asi 9,5cm. Inac som s nou max spokojny
No ja vlastnim MX COMP ETA 120 a jedina vec, ktoru jej mozem vytknut ja relativne mala citlivost na drobne nerovnosti. Ocakavam vsak, ze po vymene oleja (5 wt namiesto 7,5 wt) sa to zlepsi. Inak k nej nemam najmensie vyhrady. Stredne a vacsie nerovnosti hlta nekomopromisne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
aby som predisiel rypaniu, obidve tieto vidlice som jazdil. mx comp 2004 som vymenil za toru 318 uturn a na dalsom bajku mam toru soloair...
MX má strmšiu charakteristiku (menšiu citlivosť), ktorá je daná menším objemom vzduchovej komory a velkým vnútrným odporom.
čo sa týka, pružina vs vzduch ... bolo povedané.
Pružina - tahšia ale citlivejšia na počiatku, za predpokladu, že máš správne naladenú pružinu.
Vzduch - menej citlivý na začiatku kroku ale aj to sa dá pri väčšine vidlách doladiť.
tlmenie by si mal mat nastavene tak aby sa vidla stihla vracat, ale zaroven aby nekopala( super veta, aj ja som z nej magor - este stale si to doladujem)
a k tomu, že tora je citlivá .. no neviem. možno je to tým, že mám OEM toru, alebo zle nastavenú, ale nemám pocitm že je citlivá. cítim, každý mali šutrik. ale zas keď sa rozbehá na väčšich, tak mám pocit že idem po rovnom asfalte
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=13676
to "vrzganie" pri návrate je spôsobené pretekaním oleja cez "ihlový ventil" (zjednodušene) a je to úplne normálne.
Pozri link na nastavenie a skús sa s tým pohrať .... to vrzganie bude menšie. (rýchlejší návrat, menší odpor pretekania oleja) ale aj ten zvuk má na každej vidle iný prejav. Niekedy je to až čvachtanie. (vyladená R7)
cim tazsie, tym lepsie? ci aku mas teoriu?
.... a malým objemom vzduchovej komory
určite nezlepší.
.... a malým objemom vzduchovej komory
určite nezlepší.
Tak to ste ma nepotesili...