Pozrite sa prosím na obrázky v prílohe. Dnes som bol na biku a neskutočne mi pílili nervy brzdy, ktoré stále pískajú, šúchajú a vydávajú zvuky, ktorými plaším okoloidúcich. Tie brzdy sú 4-piestikové; čo mi nejde do hlavy je, prečo je ľavý pár piestov vytlačený viac ako pravý. Je to normálny stav? Alebo je to chybné? (je to aj vpredu aj vzadu)? Je to zavzdušnené? V zásade to nevadí (brzdný výkon je skvelý), ale veľmi ťažko sa nastavujú, aby neškrtali o platničky a čo je horšie, aj o telo strmeňa...
Ja som mal moznost jazdit hydry xt a boli uplne v poriadku.No piskat by moc nemali ako pises,ze ti pilia usi.Skus vymenit v servise brzdove platnicky ono zalezi aj od zmesi z akej su vyrobene.
Inak tie ktore som jazdil ja nepiskali vobec aj pri tvrdom zabere.Trochu piskat mozu,ale nejako vela to zas nie.Ak to mas zavzdusnene tak to uprav.
dik za odpoved, ale o piskanie tu vobec nejde - to je jednoducho preto, ze sa kotuc stale jemne opiera o platnicky a nejaky zvuk to vydavat musi. Ale to neriesim. Chcem vediet, ci tie piesty su v poriadku...
toto sa obcas stava ked jeden piest drhne alebo mu nieco brani. pravdepodobne aj jeden piestik chodi menej alebo vobec. jednoducha pomoc. staci zatlacit piestiky naspat a napumpovat ich naspat do polohy v akej maju byt. ak teda jeden nechodi tak prichyt ten pohybujuci sa napr. srobovakom a pri stlacani paky by sa mal dat do pohybu aj druhy.
Podla tych fotiek mam pocit, ze kotuc nemas presne uprostred strbiny brzdy. Mal by si doplnit/ubrat podlozky tak, aby bol presne v strede strbiny. Podlozky 0.3mm dostat aj v zeleziarstve za par korun a su dostatocne tenke. (original sa tusim dodavaju aj 0.2mm)
Tento typ brzd je vseobecne znamy typ, ze platnicky su dost blizko kotucu a obcas si suchnu. Ale da sa to vyladit. Ja s tym nemam problem.
To ze sa pri odbrzdeni jedna strana platniciek odsunie trochu viac ako druha sa moze stat. Da sa vylepsim rozhybanim piestikov:
Vyberies koleso a platnicky. Potom vsetky piestiky zatlacis naraz co najhlbsie. Potom vzdy tri piestiky drzis a stlacis brzdu. Ten co sa vysunie zatlacis naspat a zopakujes. Pozor nestlacat brzdu moc, lebo by piestik uplne vypadol a musel by si naplnat a odvzdusnovat. Mozes ich pri tom aj trochu namazat tym olejom co ide do brzd. Takto to spravis pre vsetky piestiky.
mno, po diskusii s TomPym (pozdravujem ) to vyzerá na zodraté platničky, zajtra by mi mali prísť nové 2 páry od Kool-Stopu, tak uvidíme. Ale je to najpravdepodobnejšie. Piestiky chodia normálne; nedrhnú, tu nie je chyba. Taktiež chod páčky sa s časom nezmenil, proste sa pri zodraných platničkách posúva len jeden pár piestikov bližšie ku kotúču, čo potom spôsobuje, že kotúč nie je presne v strede a že skrtá nielen o platničky, ale aj o telo brzdy...
mno, po diskusii s TomPym (pozdravujem ) to vyzerá na zodraté platničky, zajtra by mi mali prísť nové 2 páry od Kool-Stopu, tak uvidíme. Ale je to najpravdepodobnejšie. Piestiky chodia normálne; nedrhnú, tu nie je chyba. Taktiež chod páčky sa s časom nezmenil, proste sa pri zodraných platničkách posúva len jeden pár piestikov bližšie ku kotúču, čo potom spôsobuje, že kotúč nie je presne v strede a že skrtá nielen o platničky, ale aj o telo brzdy...
Tie platnicky na fotkach urcite nie su zodrate. Ak ich budes vyhadzovat posli mi ich - ja ich este 1/2 roka pojazdim a to brzdim naozaj vydatne
Naozaj sa skus pohrat s podlozkami.
uvidime, ci sa to poriesi, snad ano. Platnicky uz maju za sebou pekne kilometre a po vselijakych povrchoch. S podlozkami som sa hral (mam tam vsemozne pliesky, 0.2 mm podloziek vselikde asi 7 kusov), chvilu to je OK, potom sa to zas rozbije... Ked som porovnaval nove platnicky a hento, nove su 3-4 krat hrubsie... Tak snad to pomoze
to urcite vyriesis. inak tie xtcka by som si nechal lubit
jo a este jednu vec. to urcite vies, ale pre istotu. s tymi podlozkami pri IS uchyte treba trmen nastavit tak aby kotuc prechadzal jeho stredom a platnicky uz potom prisposobit pridrziavanim. nema totiz velky zmysel riesit suchanie podlozkami, pretoze to (suchanie) je zapricinene nespravnym chodom piestikov a tam to treba riesit.
vela zdaru.
Problem môže nastať ked sa platničky vyderú do určitej miery-piesty sa automaticky vysunú a behajú zasvinené.Zdrsní sa ich povrch a nevracajú sa jak by mali.
Mno, nahodil som nove platnicky. Tie stare este mali aku-taku zivotnost, ale predsalen rozdiel v hrubke je markantny. Ale to teraz neriesim.
Da sa nejakym sposobom na tychto brzdach (vola sa to otvoreny system, ked to ma vyrovnavaciu nadrzku?) nastavit chod packy? Mam na mysli dlzku chodu, nie vzdialenost packy od riaditiek. Dlzka chodu = vzdialenost platniciek od kotuca; da sa tato vzdialenost zvacsit? Ak ano, akym sposobom? Snazil som sa podla manualu shimana s tym nieco robit (a podarilo sa mi vyliat asi 2 ml oleja, juhu ), ale vzdy sa to vratilo do povodnej polohy... Suggestions?
ee. neda. jedine avid sa cely pysni tym ze mozes regulovat dlzku kroku (to cervene kolecko:) ). mno zvacsit dlzku, berem to tak ze predtym si mal krok kratsi. krok sa sam postupne upravi, ale zvacsit jedine tak ze roztlacis platnicky, ale ak uz neni kam tak to budes muset vydrzat kym za kus nezbrzdia a potom uz bude krok ako za starych casov
ps : fakt ta zacalo bavit davat obrazky,ze?
mno a ako roztlacim platnicky? Miesto tam je, vidis na obrazku (pre ilustraciu a lepsie pochopenie problemu ), ze piesty su vysunute. Ale pri snahe o ich zatlacenie sa vzdy vratia do povodnej polohy. Ci treba tak, ze otvorit nazdrzku, vytlacit piesty, zatvorit nadrzku? Pomoze to?
nie to s tym otvaranim nadrzky nema podla mna zmysel. ale ak sa po zatlaceni do zakladnej polohy vratia sami naspat, nieco je zle. a ak pri otvorenej nadobke pri zatlaceni piestov kvapalina vyteka, tak by som povedal ze jej je v systeme vela. totiz. kvapaliny ma byt tolko aby pri piestoch v zakladnej polohe bol rezervoar plny. nie viac, to by potom viedlo k tomu ze sa piesty nemozu dostat do zakl.polohy.
mno, troska zle som sa vyjadril, vratia sa po niekolkonasobnom stlaceni packy. Oleja tam teraz v ziadnom pripade nie je vela; je ho tam malo, lebo mi asi 2 ml vytiekli. Cize budem musiet doplnit. Ale aj tak sa piesty vracaju do povodnej pozicie, nezavisiac od hladiny oleja. Divne...
tak mas tazky olej a vytlaca ti piesty uz len vlastnou vahou no dobre trepem....fakt o tom nic neviem, aj ked mi tu mnoho veci objasnujete a casom to snad pochopim...
takze aby sme si to ujasnili bo uz som nejaky zmateny. ked roztlacis platnicky tak je krok dlhy (resp. v poriadku) a po opakovanom stlaceni paky sa zase skrati?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak tie ktore som jazdil ja nepiskali vobec aj pri tvrdom zabere.Trochu piskat mozu,ale nejako vela to zas nie.Ak to mas zavzdusnene tak to uprav.
Tento typ brzd je vseobecne znamy typ, ze platnicky su dost blizko kotucu a obcas si suchnu. Ale da sa to vyladit. Ja s tym nemam problem.
To ze sa pri odbrzdeni jedna strana platniciek odsunie trochu viac ako druha sa moze stat. Da sa vylepsim rozhybanim piestikov:
Vyberies koleso a platnicky. Potom vsetky piestiky zatlacis naraz co najhlbsie. Potom vzdy tri piestiky drzis a stlacis brzdu. Ten co sa vysunie zatlacis naspat a zopakujes. Pozor nestlacat brzdu moc, lebo by piestik uplne vypadol a musel by si naplnat a odvzdusnovat. Mozes ich pri tom aj trochu namazat tym olejom co ide do brzd. Takto to spravis pre vsetky piestiky.
Tie platnicky na fotkach urcite nie su zodrate. Ak ich budes vyhadzovat posli mi ich - ja ich este 1/2 roka pojazdim a to brzdim naozaj vydatne
Naozaj sa skus pohrat s podlozkami.
jo a este jednu vec. to urcite vies, ale pre istotu. s tymi podlozkami pri IS uchyte treba trmen nastavit tak aby kotuc prechadzal jeho stredom a platnicky uz potom prisposobit pridrziavanim. nema totiz velky zmysel riesit suchanie podlozkami, pretoze to (suchanie) je zapricinene nespravnym chodom piestikov a tam to treba riesit.
vela zdaru.
Da sa nejakym sposobom na tychto brzdach (vola sa to otvoreny system, ked to ma vyrovnavaciu nadrzku?) nastavit chod packy? Mam na mysli dlzku chodu, nie vzdialenost packy od riaditiek. Dlzka chodu = vzdialenost platniciek od kotuca; da sa tato vzdialenost zvacsit? Ak ano, akym sposobom? Snazil som sa podla manualu shimana s tym nieco robit (a podarilo sa mi vyliat asi 2 ml oleja, juhu
Takto vyzera brzda (keby som ju vycistil
http://www.bike-board.de/community/review/data/31/3195shimano_xt_m755_disc_brake-large.jpg
ps : fakt ta zacalo bavit davat obrazky,ze?