Ahojte, chcel by som si spravit prehlad roznych typov celoodpruzenych ramov (XC/AM), co sa tyka ich konstrukcneho riesenia. Hladam preto co najviac info o vseliakych moznych zaveseniach zadnej stavby. Ak mate niekto linky alebo cokolvek ohladne tejto temy, prosim hodte to sem. Moje poznatky v tomto smere su velmi utrzkovite a rad by som mal taky ucelenejsi prehlad, a mozno somnou aj niekto dalsi. Dakujeem.
marecej:vidno,že si ten ram ešte nevydel naživo...Mišo(BeOne alebo CarbonMike) tomu ramu dava riadne nažrať a drži uplne v pohode...a ako už aj attiii napisal,sid je len dočasnim riešenim...
Uz sa tesim na dobu, ked sa aj na bike zacnu montovat elektronicky riadene tlmice a nastane koniec takto zlozitym konstrukciam...(citim unavu v nohach, uz len ked sa na niektore tie konstrukcie pozriem)
Uz sa tesim na dobu, ked sa aj na bike zacnu montovat elektronicky riadene tlmice a nastane koniec takto zlozitym konstrukciam...(citim unavu v nohach, uz len ked sa na niektore tie konstrukcie pozriem)
Uz sa tesim na dobu, ked sa aj na bike zacnu montovat elektronicky riadene tlmice a nastane koniec takto zlozitym konstrukciam...(citim unavu v nohach, uz len ked sa na niektore tie konstrukcie pozriem)
tá doba je už predsa tu...
No to mozno, ale predsalen v Kaktuse taky bike zatial nekupis...
dufam ze tu este nebol copyrightwww.scottusa.com www.scottusa.com GENIUS predstavuje absolútne revolučný systém odpruženého konceptu. Základnou myšlienkou je
umožnenie jazdcovi zvoliť si čo najoptimálnejšie pruženie pre každý druh terénu priamo z riadítok. Tzv.
ILS (intelligent linkage system) dovoľuje nájsť optimálne fungovanie zadného tlmiča vzhľadom na práve
používaný prevodník. Špeciálne vyvinutý zadný tlmič pre túto koncepciu (GENIUS TC EVO1) umožňuje 3
nastavenia pruženia:
1. P lne uzavretý tlmič - páčkou na riadítkach -pre asfaltové pasáže a špurty.
2. T zv. Traction mod umožňuje ľahšie a istejšie prekonávanie prekážok - je využívaných iba 60 %
zdvihu spolu s pridaním tlmenia, čím je zamedzené zbytočnému pohupovaniu, pri zachovaní
vynikajúcich trakčných vlastností.
3. P lne otvorený zdvih (90mm – RC, 125 mm – MC) pre maximálnu kontrolu a rýchlosť v zjazdoch.
Žiaden iný dosiaľ používaný konkurenčný koncept neumožňuje takýto rozsah nastavenia a kontroly.
Vzhľadom na určenie a spôsob využívania boli vytvorené dve koncepcia rámu. Verzia RC od začiatku
koncipovaná na najťažšie preteky cross country a verzia MC určená na maratóny a voľné jazdenie po
krajine.
no este lockout na vidlu z riaditok a je tam viac kablov ako v raketoplane musi to byt haluz, s tymto som sa este nestretol.. ale len dalsi krok vo vyvoji...
Pozeram, ten tlmic pracuje opacne ako bezne t.j. pri pohybe zadneho kola smerom nahor sa rozpina - expanduje, a naopak pri odlahcovani sa stlaca - komprimuje...Musi tam byt opacne riesena pruzina a prehodeny expanzny a kompresny utlm. Ale velmi pekne riesenie ramu. Len asi ten tlmic bude po kazdom vyjazde dost zakydany.
Nie som prívrženec Scott-a ale toto sa mi páči. Zaujímavo jednoduchý systém. Skôr ako reklamné žvásty o genialnych systémoch, by som chcel vedieť pocity od jazdca, na pohupovanie, žehlenie, najaké priebehy .... Papier znesie všetko a u výrocu to platí dvakrát ... čest výnimkám.
to Senorexp2000: aj niektoré vidly majú prehodené komory (XC-Pro E-TR, TAD ... negativka hore ...) a niesu up-sidy. Možno to s tým blatom nebude až také zlé, lebo koleso sa dovtedy očistí (odstredivá sila), ale aj tak dostane zabrať.
Som zvedavy, kedy sa aj do bike-industry dostanu MR (magnetoreologicke) tlmice, kde je mozne v sirokom rozsahu ci uz manualne (mechanicky) alebo elektronicky menit utlm...V automobiloch sa to zacina pretlacat dopopredia, tak je len otazka casu, kedy sa toho chyti nejaky vyrobca tlmicov pre bike. - To len na margo tych 3 rezimov tlmica na tom peknom scote.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
http://www.ancillotti.com/pull_shock.htm
http://www.maverickbike.com/main/do/Monolink_Technology
http://www.corsairbikes.com/fly.aspx?layout=crown
http://www.orbit-bikes.com/jlinktext.shtml
http://www.centurion.de/?lang=de&domain=de&p=lrs&sitemap_mark=0
tá doba je už predsa tu...
tá doba je už predsa tu...
No to mozno, ale predsalen v Kaktuse taky bike zatial nekupis...
GENIUS predstavuje absolútne revolučný systém odpruženého konceptu. Základnou myšlienkou je
umožnenie jazdcovi zvoliť si čo najoptimálnejšie pruženie pre každý druh terénu priamo z riadítok. Tzv.
ILS (intelligent linkage system) dovoľuje nájsť optimálne fungovanie zadného tlmiča vzhľadom na práve
používaný prevodník. Špeciálne vyvinutý zadný tlmič pre túto koncepciu (GENIUS TC EVO1) umožňuje 3
nastavenia pruženia:
1. P lne uzavretý tlmič - páčkou na riadítkach -pre asfaltové pasáže a špurty.
2. T zv. Traction mod umožňuje ľahšie a istejšie prekonávanie prekážok - je využívaných iba 60 %
zdvihu spolu s pridaním tlmenia, čím je zamedzené zbytočnému pohupovaniu, pri zachovaní
vynikajúcich trakčných vlastností.
3. P lne otvorený zdvih (90mm – RC, 125 mm – MC) pre maximálnu kontrolu a rýchlosť v zjazdoch.
Žiaden iný dosiaľ používaný konkurenčný koncept neumožňuje takýto rozsah nastavenia a kontroly.
Vzhľadom na určenie a spôsob využívania boli vytvorené dve koncepcia rámu. Verzia RC od začiatku
koncipovaná na najťažšie preteky cross country a verzia MC určená na maratóny a voľné jazdenie po
krajine.
to Senorexp2000: aj niektoré vidly majú prehodené komory (XC-Pro E-TR, TAD ... negativka hore ...) a niesu up-sidy. Možno to s tým blatom nebude až také zlé, lebo koleso sa dovtedy očistí (odstredivá sila), ale aj tak dostane zabrať.