Niekde som čítal, že nosnosť strechy je braná pri jazde a nerovnostiach a keď auto stojí je výrazne vyššia. Ale to je už dávno, tak to berte iba ako návod a nie ako overenú informáciu
Našiel som to výrazne rýchlejšie ako som myslel:
Až v průběhu připevňování stanu na střechu auta nás napadlo, že naše auto
stan i se dvěma dospělými neunese a že se poškodí střešní nosič. Dokonce jsme našli manuál k autu, kde bylo skutečně napsáno, že maximální zatížení střechy je 70 kg.
Honza však naší obavu předem očekával, prý se takto ptá každý. Maximální zatížení je totiž udáváno výrobcem auta za jízdy. Střecha a střešní nosič musí při jízdě odolat veškerým situacím, které mohou nastat, tedy například smyk, náraz, autonehoda a podobně. A proto že reálná nosnost střechy (když auto stojí) je mnohem vyšší. Nejméně taková, jaká je hmotnost celého auta, aby se v případě převrácení vozidla střecha nepromáčkla. Což je logické...