Nieje predsa normálne aby napr. pinarello dogma stál 10 tisíc v istých top konfiguráciách (furt to bude len" posratý" bicykel) a tých istých 10 tisíc dám napr za nový Peugeot 2008...
Si prirovnajte pridanú hodnotu oboch "výrobkov".
20.06.2019 - 14:22:55
00
navrhujem aby ceny vsetkych tovarov stanovovala nejaka centralna autorita
pockat, to uz tu bolo
20.06.2019 - 14:24:30
012
CML? Centralni mozek lidstva?
20.06.2019 - 14:27:45
01
ja som bol niekolkokrat v continentale pri aj pod lismi na pneumatiky. videl som formy zhora aj zdola aj z vnutra. ideal by bol, keby vsetky auta jazdili rovnaky rozmer a dezen a MPR 50km/h...to by odpadli aj dalsie testy a zastavil by sa vývoj = vydavky.
kazda forma na lise nieco stoji, kazda vymena za inu formu-dezen znamena prestoj, pocitam, ze na bicykle sa vyrobi omnoho menej plastov ako na auta ale stroje, formy a ukony stoja rovnako.
ja sa az tak neorientujem ale len schwalbe ma dratove a skladacie plaste, rozmery 26"; 27.5"; 29" potom nobby nic, rocket ron, smart sam a tak dale...cim viac typov - tým vacsie naklady lebo sa vyroba "kúskuje"
20.06.2019 - 14:28:01
00
desertfremen - pinarello dogmu porovnaj s ferrari a nie s peugetom 2008 :D
20.06.2019 - 14:29:24
04
prečo ?
20.06.2019 - 14:34:25
00
Sedel som na tom, na tej Dogme. . Ver tomu že nešiel som rýchlejšie (síce skúšal som len na rovinke) ako na mojom bývalom FELTe za 1500 Eur. Ja som z toho "pocit ferrari " nemal.
20.06.2019 - 14:36:40
00
Dagger Pretoze prenesene nie je Pinarello vo svete aut Peugeot ale Ferrari. Prenesene je Kellys abo CTM vo svete aut Skodovka. no neda sa to porovnavat, lebo ved par gramovy diamant co je tlakom stlacena sračka zo zeme moze stat viac ako dom :D


Naposledy upravil Hack3r dňa 20.06.2019 - 14:39:27, celkovo upravené 1 krát.

20.06.2019 - 14:37:25
01
tu si precitaj
http://www.maturitneotazky.sk/default/ekonomika/6-trhovy-mechanizmus-dopyt-ponuka-cena
20.06.2019 - 14:39:22
00
desertfremen napísal:
VVychádzajú mi z toho dve veci:
Výrobcovia Bicyklov buď majú poriadnu maržu (neporovnatelne vetšiu ako Automobilky) a proste nás odrbavajú lebo vedia že je to naša vášeň a sme ochotní toľko za to zaplatiť.
Alebo Automobilky sú také geniálne že vedia tak lacno vyrobiť nové auto (v porovnaní s novým bicyklom) a ešte mať na tom zisk.

Je normálne aby 10 kilová pneumatika na automobil vyšla na cca 50 Eur ( X násobne viac materiálu) a 400 gr. gravel poenumatika na bicykel 30- 40 Eur?
Tie veci reálne nemajú takú hodnotu len tažia z toho že sme ochotní tolko platiť.

Si zabil.
vyroba nie je iba o cene za material, suroviny, ale treba zaplatiť vyvoj, testy, pripravky. To všetko sa rozpočítava. Pneumatika na MTB stoji v priemer 25€ (od 12 do 50€), musíš vyrobiť formu. To su naklady. Najprv sa vyrobia funkčne vzorky, testuje sa to. To treba zaplatiť. Panbohzaplat nepoznaju.
20.06.2019 - 14:39:58
00
Vieš koľko stojí vývoj auta? Niekoľko 100 mil eur.
20.06.2019 - 14:41:24
00
Myslim, ze desertfremen narazal na vyrobne naklady, ktore realne budu zlomok ceny nakladov na vyrobu automobilu. Detto co sa tyka vyvoja. Bohuzial ale vec ma taku hodnotu, aku su ludia za to ochotni zaplatit. Cyklopriemysel zaziva posledne roky boom a tuto vlnu si uzivaju aj vyrobcovia. A ze sa nejedna len o cyklopriemysel....(Apple) :)
20.06.2019 - 14:41:36
01
ferrari by som nechcel ani zadarmo, totálne nepraktické auto, náročné na údržbu, servis, prevádzku, nehovoriac o tom že na našich cestách ho raz dva prederieš odspodu :)
20.06.2019 - 14:42:20
01
v Pinarelle sa teraz urcite chytaju za hlavu "ty vole, desertfremen nebol rychlejsi ako na starom Felte, musime znizit ceny!"
20.06.2019 - 14:43:47
07
ano to su pomylene "hodnoty" zglobalizovanych ludi.... :-)
vo ferrari som sa neviezol ale v skodovke ano. vidavam jedno cervene na ceste dole z vlcinec pri bille. keby som don sadol a padol az takme na cestu asi by som tazko vstaval . MPR na SK je 130km/h....neviem aku ma spotrebu a prevadzkove naklady....v com je lepsie ? odveziem v nom 7 ludi ako v mojom sceniku ?
20.06.2019 - 14:45:53
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up