Ahojte,zatial som tu nic taketo nenasiel,tak mozno by to niektorych zainteresovanych zaujalo :) V oblasti bikov som uz nejaky ten piatok,ale stale mam problemy s niektorymi vyrazmi,skusim ich tu par napisat,ak by niekto rad vysvetlit tak dakujem ;)
1) Negativna a pozitivna pruzina (komora)
2) Rebound
13.12.2009 - 19:54:36
00
http://www.mtbiker.sk/slovnik
13.12.2009 - 20:01:39
00
Ok,rebound som tam nasiel,ale negativku a pozitivku som tam nenasiel :|
13.12.2009 - 20:04:12
00
neativnu a pozitivnu komoru pouziva rock shox ... je v lavej nohe z hora sa fuka pozitivna, ktora ma nastarosti pruzenie vidlice a regulaciou tlaku si prisposobis tvrdost..podla svojho stylu a vahy
negativna komora sa fuka zo spodu nohy a tlak v nej tlaci proti pozitivnej a regulovanie tlaku v nej meni citlivost vidlice ... ;) mam obe v RS rebe ^_^ :)
13.12.2009 - 20:12:03
00
Aha ;) Takze je to vlastne o tom,ze napriklad 100kg jazdec nafuka pozitivnu komoru tak,ze ked sadne na bike,tak nohy sa zapustia o polovicu,ale negativnu komoru nafuka tak,ze ked prejde po kameni alebo podobne,tak je k dispozicii cely zdvih? Ked chapem spravne,tak by to malo byt tak,ako na tomto videu http://www.5min.com/Video/How-to-Set-the-Fork-Fox-Setting-Sag-66769504
13.12.2009 - 20:17:34
00
ak rozumny 100kg typek a pozrie si manual , :!: nafuka si pozitivnu komoru tak aby sa vidla stlacila po nasadnuti o 15-20%(SAG)a tu negativnu si nafuka tak o 20-30psi menej..to mu zabezpeci cilivu vidlu,
negativna sluzi na regulaciu citlivosti na drobne nerovnosti-tj.pri akej sile narazu sa zacne zasuvat
13.12.2009 - 20:25:03
00
Jasne,uz chapem,ten 100kg nie je moj pripad,len ako priklad som to dal :D
13.12.2009 - 20:27:34
00
ono napriklad pri rebe (neviem ako inde) je to tak že fúkaním pozitívky ti narastá zdvih, samozrejme len po nejakú hranicu, a fúkaním negatívky naopak zdvih klesá, zároveň ale rastie citlivosť. Je to spôsobené práve tým že negatívka tlačí na pozitívku a tým vlastne zmenšuje silu potrebnú na stlačenie pozitívky na začiatku zdvihu.
13.12.2009 - 20:46:13
00
pruzinove vidlice negativnu pruzinu ani velmi nepotrebuju, no naopak vzduchove ju potrebuju a to velmi.
vezmi si to tak. pruzinova vidlica sa ti zacne stlacat pri akejkolvek sile, ktora na nu posobi - stlacenie pruziny (ocelovej, titanovej) je priamo umerne sile, ktora na danu pruzinu posobi.
Vzduchove vidlice maju ale jeden probelm. Ak by vzduchova vidlica mala iba 1 komoru (pozitivnu) mala by veelmi necitlivy zaciatok chodu. ide o to, ze ak by bola nafukana na isty tlak p, sila, ktora by bola potrebna aby sa vidlica len ZACALA ponarat do zdvihu by bola umerna ploche piestu krat tlak v komore F = p * S. Od tejto hranice sily by teda vidlica zacala byt aktivna.
a tu je hlavny rozdiel. dajme tomu ze by hranica bola 100N. Pruzinova vidlica by bola zanorena dajme tomu 3 cm (hodnoty si vymyslam) no vzduchova by este nebola zanorena vobec. zacala by sa zanarat iba v pripade, ze by bola sila vacisa ako 100N.
A preto je negativna komora velmi dolezita. Redukuje ti totiz tuto hranicu takmer na nulu, cim ziska vzduchova vidlica podobne dobre vlastnosti ako ta pruzinova. Je preto vyhodne fukat negativnu komoru na takmer rovnaky tlak ako pozitivnu, aby hranica odtrhnutia nebola takmer znatelna. vacsi tlak v negativnej komore by uz sposobil zanorenie vidlice.
13.12.2009 - 20:59:48
00
Uz chapem ;) Zatial nemam dalsi vyraz co nechapem,tak ak niekto nieco ma,tak nech sa paci 8)
14.12.2009 - 14:17:32
00
keyboard_arrow_up