Už dlhšiu dobu mi vŕta v hlave nejaké auto, ktoré by jednoduchou úpravou umožňovalo prespanie na 1 - 2 noci.
Zavrhol som obytné auto, i keď fotky a tohtoročné plány andyapo s jeho Peugeot Boxera sa mi veľmi páčia.
Nemal by som to však kde parkovať (teda niekde v plotom ohradenom priestore) a keď tak pozerám tak väčšinu roka tieto obytné autá stoja zaparkované. Nakoľko potrebujem aj bežné osobné auto aspoň s 2 sedadlami a nenajazdím ročne veľa (na aktuálnej SX4 som najazdil od augusta 2014 30000 km), uvedené auto by som plánoval bežne používať na nevyhnutnú dopravu v meste (aj preto minivan...), súčasná SX4 4x4 by asi išla preč.

Takže moja voľba by bol nejaký mini van (Kangoo, Caddy, Dobló, Berlingo, Dokker). Asi by sa mi viac páčili posuvné bočné dvere, tak Lodgy i keď veľkolepejšie na priestor ako predošlé som z tohto dôvodu zatiaľ vyradil zo zoznamu.
Prestavbu by som riešil nejakým konverzným kitom ako napr. toto (samozrejme nie komerčným za 2200€ :o ) alebo systémom viacerých drevených boxov.

Príloha:
ququq.jpg
ququq.jpg 372.19 KiB thumb_up1thumb_down


Príloha:
QUQUQ-Campingbox-4.jpg
QUQUQ-Campingbox-4.jpg 40.73 KiB thumb_up0thumb_down


Minivany ale majú buď deliacu stenu/mriežku alebo 2+3 sedadlá.
Na internete je plno videí konverzií minivanov, ktoré majú iba 2 sedadlá bez deliacej steny/mriežky. Ako je to v SR s odstránením deliacej steny? Nepredpokladám, že je to legálne (viem že napr. pri odstránení mriežky z osobných vozidiel kategórie N1 to asi nie je easy a lacné...). Takáto úprava by pri najbližšej dopravnej kontrole alebo STK neprešla (uvedomujem si aj funkciu steny/mriežky a možnosť lietajúcich predmetov zozadu, ale napríklad ani obytné autá nemajú deliace steny...). Prípadne je možné pri prevádzke vozidla demontovať sedadlá v 2 rade, ak je v TP zapísaných 5 miest? To asi tiež nebude kóšer... U nás v robote máme Kangoo, ktoré má zadné sedadlá delené 2+1, ale napevno priskrutkované, iba opierky sa dajú sklopiť. Sú modely s vyberateľným 2 radom sedadiel?

Je tu niekto, kto vie odpovedať na otázky deliacej steny/sedadiel?
Prípadne niekto kto má takýto campervan, alebo má reálne skúsenosti z výroby konverznej stavby / prestavby minivanu?

Či celé je to scestná myšlienka a takéto mini neposkytne dostatok miesta a iba veľmi obmedzené pohodlie (2 miestny stan + príslušenstvo už mám a nemusím kvôli tomu meniť auto :D ) ?

Vďaka za každý názor.
03.02.2018 - 17:53:31
00
Mne sa pozdáva toto, raz som to videl na vlastné oči
03.02.2018 - 18:27:42
00
Som nepísal, že plánujem cestu na Saharu :) . Tam by mi reťaze nafúkalo veľa piesku...
Niečo menšie, takúto kategóriu zavrhujem :D :D :D

Prílohy:

2906344547_c376c20819.jpg
2906344547_c376c20819.jpg 88.05 KiB thumb_up0thumb_down

03.02.2018 - 18:35:41
00
Land Cruiser je normálne terénne auto do 3,5t, ten Man je do 10t
03.02.2018 - 19:06:33
00
Však jasné, robím si srandu trochu, sorry...

Tu som našiel video Berlingo, čo má vyberateľný 2 rad sedadiel (3 samostatné sedadlá) a rovnú podlahu.
Také niečo by bolo ok... Nevie nikto, čo je to za modifikácia?

Prílohy:

Berlingo.jpg
Berlingo.jpg 143.28 KiB thumb_up1thumb_down

03.02.2018 - 19:15:44
00
vybrat sedadla bez skrutkovania v druhom rade mozes aj na tej caddy ako si dal foto, podlaha je rovna, taktiez aj stary sharan ma rovnu, z tych novsich iba sedemiestna verzia, ale sedadla su skrutkovane, vies ich sklopit do roviny, robi sa aj caddy max, kt je dlhsia cca 20-30 cm, viac odkladacich miest ako v tourane a vyssia, asi by si tam dal aj bike bez zlozenia ci zasunutia do biku
03.02.2018 - 20:49:31
00
a je nutna ta prestavba? tie auta co si vymenoval su kratke na spanie. vydel som fotky kedysi davno peugeot 406 kombi s niecim takym. ale ideal je Alhambra,Galaxi,Sharan - tie najnovsie neviem ako na tom su s interierom. na starych sli lavice prec, matrac na podlahu (mne stacila samonafukovacia karimatka) a spalo sa uplne krasne. a stale boli v predu 2 sedadla s ktorymi nebolo treba anilen pohnut. oproti kombiku to malo vyhodu ze je to vo vnutri vyssie. a komfort oproti stanu? ani neviem kedy som spal v stane - posledne roky to bola bud Alhambra alebo moje Twingo. Ked sa v noci pusti burka len sa prehodim na druhy bok a ignorujem. ranne "balenie" je tiez na nezaplatenie.

Prílohy:

P1160002.JPG
P1160002.JPG 176.94 KiB thumb_up2thumb_down

03.02.2018 - 20:56:53
01
matociso Caddy max som tiez pozeral, vdaka za info ohladom vybratia 2 radu sedadiel a rovnej podlahe. Ak by to tak bolo, bolo by to pre mna asi vcelku dobra volba. Kangoo a pod su kratke modely aj na moju 164 cm "vysku". Preto tieto konverzie rataju na noc so sklopenim prednych sedadiel, co sa mi velmi tiez nepozdava. Btw to Berlingo 2 prispevky vyssie je Multispace.

Gusto0 do Sharana, Alhambry a WW Transporter by som asi nesiel, sa mi to zda na moj aktualny status dost velke auto, i ked ohladom priestoru vnutri mas pravdu... Skusim porovnat rozmery s tym Caddy Max, mozno to zase az taky rozdiel nebude... Prestavbou by som to nenazyval, skor conversion kit, ako som pisal, neratam s fix upravou vnutorneho priestoru.
03.02.2018 - 21:25:57
00
podla mna sa zmestis s kludom aj do kratkej caddy, staci vybrat sedadla z druheho radu, alebo aspon jedno dvojite, inak velmi tazke... upravu ziadnu nepotrebujes, iba ak by si si chcel pospat, tak niecim zakryt okna, aby si mal aku taku tmu, sharan nie je velke auto ako pises, inak na jazdne vlastnosti ta caddy je robotnik, ma tuhu zadnu napravu a listove pruziny, tak to poskakuje, 1.6 tdi slaba, treba neustale radit, 7miestny sharan ma rovnu podlahu, staci sklopit vsetky zadne sedadla, pri starsom vybrat, Tesak ti povie ako na to, Gusto0 ked si sa vyspal v twingu, tak zvysne vymenovane bude ako nobl hotel :)


Naposledy upravil matociso dňa 05.02.2018 - 20:28:03, celkovo upravené 1 krát.

03.02.2018 - 21:54:58
00
trojica Sharan,Alhambra,Galaxy sú na takéto určenie super(ročníky 2002-2010) podlaha je rovná,po vybratí zadných sedadiel (bez náradia) má podlaha na dĺžku 210 cm,šírka je 110 cm-stačí položiť hrubšiu karimatku alebo paplón,spíš ako doma v posteli...
to auto sa šoféruje fajn,ja mám verziu motora ASZ(96 kW, 310nM) na dialnici tachometrových 140 na 6-ke (tempomat) pohodička,najväčší problém je ale zohnať kus v dobrom stave,ja som kúpil nedávno ročník 2004 v plnej výbave za 3100 Eur,ale teda bolo potrebné opraviť vela menších aj väčších nedostatkov-to auto sa oplatí kúpiť tomu,kto si vie sám čo-to opraviť,alebo má nejakého spolahlivého servisáka (pár foto)

Prílohy:

P2040001.JPG
P2040001.JPG 573.75 KiB thumb_up1thumb_down

P2040002.JPG
P2040002.JPG 714.48 KiB thumb_up1thumb_down

P2040003.JPG
P2040003.JPG 512.54 KiB thumb_up2thumb_down

04.02.2018 - 10:16:46
03
dotm napísal:
Mne sa pozdáva toto, raz som to videl na vlastné oči


Tak TOTO je tutovka, este najst nieco za rozumnejsi peniaz.
04.02.2018 - 12:32:43
00
@Ludo a koľko chceš investovať?
04.02.2018 - 12:42:23
00
Nuž napíšem to takto: nechcem kúpiť nejakú starú šunku vydojenú, málo by mi to pár rokov bez problémov slúžiť... nejaký limit hotovosť + predaj SX4 by som mal, zatiaľ čo som pozeral Caddy combi, tak ich bolo dosť málo za vcelku pekné pálky 😐.

Dano5 ďakujem.
04.02.2018 - 16:18:02
00
A autostan na strechu nieje riešenie?
04.02.2018 - 17:01:21
00
Ludo
ja by som Sharan - Alhambra nezavrhoval, hlavne vo verzii 4x4, prešiel som na ňom napr. Sardíniu 4 bajky dnu v aute plus ľahká batožina na streche v bedni, jednoducho vyberateľné zadné sedadlá, dal by sa tam ľahko, podľa potreby inštalovať ten kempovací kit a keď treba, vrátiť do pôvodnej zostavy, ... nie je to vôbec veľké auto, v meste nemá problém, na cestovanie (flákanie) veľmi dobré (servis opravy a ND bez problémov) na spanie pre jedného stačí vybrať len jedno zadné sedadlo napr.
nie je to "camper", neplatia na neho žiadne obmedzenia
04.02.2018 - 21:52:50
00
keyboard_arrow_up