chod tlmica po servise moze byt hladsi ale to so zlomenim ramu nema vobec nic spolocne... podla tejto logiky by sa ten ram musel zlomit hned jak by si zamkol tlmic a presiel po nejakom hrbole na ceste...a dalsia vec kazdy ma tlmic inak nafukany, takze toje uplne jedno ci ma tlmic maslovy chod a je cerstvo premazany alebo ci nebol par rokov v servise, ten ram by sa proste zlomit nemal :)
08.08.2015 - 09:49:58
01
az na to ze sa to tam nelame v tahu ale v krute...
08.08.2015 - 10:30:00
00
Vonku je teplo...
08.08.2015 - 10:55:55
01
Palo TT: tebe tuším toho prasklo viac, a neboli to zrovna šunty, ak som dobre sledoval, však?
Ešte že Phoca sibirica má len 70 kíl.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

08.08.2015 - 11:13:40
00
Očividne som mimo...ešte toto mi vysvetli: az na to ze sa to tam nelame v tahu ale v krute... mysliš tym namáhanie od stredu? čiže šľapania?
08.08.2015 - 12:47:37
00
podla mna sa to lame tahom... kedze zadna stavba tlaci smerom hore a tlmic kladie odpor cim v podstate tvori paku a cap na ktorom je uchytene vahadlo o ram je tlaceny smerom hore ...alebo sa mylim?
08.08.2015 - 13:31:02
00
Je to namáhané kombináciou ťahu a šmyku.

Čím premyslenejšie ľudia konajú, tým účinnejšie ich môže postihnúť náhoda.

08.08.2015 - 14:19:57
00
Podla mna horna vzpera zadnej stavby tlaci najma dopredu (v smere jazdy) a cez vahadlo je tato sila potom prenasana smerom do zeme (na tlmic). Pri tomto sa namaha sedlova trubka bocnymi silami pri cape vahadla a casom sa moze unavit a zlomit.
Problem sa urcite netyka len katalogovych ramov. Pridat tam matros je sice riesenie, ale nie systemove, lebo ak by sa tlmic uchytil na hornu trubku, problem by vobec nevznikol.

An idle brain is the devil's workshop.

08.08.2015 - 17:02:18
00
Preto hovorím ze tam treba "vlepiť" starú sedlovku... Spevní to najviac namáhané miesto... Neni to ideálne riešenie ale lepšie jak čakať kedy sa to zlomí

bajkujem pre radost a tesim sa, ze mam MK 100m od domu :-)

08.08.2015 - 17:45:41
00
to Palo TT: smerom do zeme (na tlmic) No ved o tom som pisal...ten pohyb,čiže energiu musí niečo pohltiť-buď tlmič,alebo sedlová trubka...moja teoria...
contador888 ešte daj tvoje vysvetlenie
08.08.2015 - 18:01:24
00
mame ramovy trojuholnik, na uz najviac namahanu ruru vahou jazdca z tych troch ,este *ebneme prepakovanie... :fubar: kde soudruzi udelali chybu ?! planovane opotrebenie ? mensie vyrobne naklady? cize ked to daju na drahsie modely tak chcu viac zarobit?lahsie navrhovanie? keby za kazdy "predcasne" zlomeny ram dostal konstrukter po papuli.... :P

život škodí zdraviu...:-)
obujem "traktory",vyrazim na hory...

08.08.2015 - 21:22:27
00
keby s takym prepakovanim boli naozaj problemy, tak vyrobcovia s dozivotnou resp predlzenou zarukou by od toho uz davno upustili.
Nakolko tak nespravili a stale predstavuju nove modely, ten problem nie je v takomto dizajne odpruzenia, ale v konkretnej implementacii v praxi (haibike, giant..).
08.08.2015 - 21:33:52
00
Tesak napísal:
Preto hovorím ze tam treba "vlepiť" starú sedlovku..


Najlepšie by bolo vysrať sa na hojdačky...Ako si pozerám toto fórum, tak najviac a najväčšie problémy sú s hojdačkami... Proste sú prepchaté kurvítkami.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

08.08.2015 - 21:51:07
01
Specialized uz takto umiestneny tlmic nema. Dozivotna zaruka je takmer u vsetkych max. 5 rokov a dovtedy sa to u priemerneho pouzivatela biku prejavit nemusi a po tejto dobe je aj tak uz ram moralne zastarany a biker akceptuje jeho znicenie. Takato prasklina bude urcite jedna z tych najcastejsich, ale percento takto znicenych ramov (primarne v zarucnej dobe) asi naozaj velke nebude, lebo vacsina ramov ma prave taketo konstrukcne riesenie.
Ale ako som uz pisal, biker nad 90kg s najazdom terenom 2kkm+ rocne nech sa takymto ramom radsej vyhne.

An idle brain is the devil's workshop.

08.08.2015 - 21:58:46
00
Tesak napísal:
No...nehovorím ze sa mi to nemôže stať..... Ale.... Nevidel som tu ani na iných fórach takto prasknutý Felt... Zato Haibaikov niekoľko

To si slabo hľadal
https://fotos.mtb-news.de/p/1117771
http://s679.photobucket.com/user/bigclyde/media/HPIIBike003.jpg.html
http://www.mtb-news.de/forum/attachments/foto0385-jpg.284908/

Jezus napísal:
A ani som nezachytil, ze by Kony mali s tymto problem.

2x tu http://forums.mtbr.com/kona/hei-hei-snapped-frame-seat-tube-anyone-seen-before-934942.html
http://s634.photobucket.com/user/br93lx/media/Bikes/946206_10201403828887978_1210302815_n_zps0783eaff.jpg.html
http://www.pinkbike.com/photo/11244468/
http://www.pinkbike.com/photo/11501525/
http://fcdn.mtbr.com/attachments/downhill-freeride/722019d1346943190-broken-kona-operator-anyone-else-imgp0515-large-.jpg

Snáď to postačí pre predstavu, že tento problém občas postihne aj "tradičnejšie" značky :)

pol napísal:
na druhej foto svietim celovkou zozadu na trubku, ano dobre vidite, ten ram vazne presvita okolo zvaru.....

Tak to je ozaj zaujímavý postreh :) Je už dlho jasné, že o týchto Haibike rámoch ani nemá zmysel uvažovať. Bohvie či predajcovia povedia, že sú s nimi také problémy, alebo ich vychvália do nebies a dúfajú, že sa na nich nebude poriadne jazdiť :) Dokonca by na ne mala byť 5 ročná záruka, ak sa nič nezmenilo (teda u našich predajcov sa mohlo toho veľa zmeniť, ako sa už raz stalo post859229.html )
08.08.2015 - 22:00:26
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up