Takto to dopadne, keď súdruh nemal skúsenosti s návrhom ramov. Stačilo po hrabať gugel a hneď by vedel kde najčastejšie praskajú
06.04.2019 - 18:14:29
01
Navyše, neviem aké batérie sú v Ebikoch, ale aj výpary kyselín urobia svoje... Pozri pod kapotou auta na kontakty akumulátora aké sú zelené
06.04.2019 - 18:38:18
00
LiPol /mozno este stale LiIon/ a kyselina tam nie je. Ebike s olovenou baterkou by toho vela nenajazdil, aj ked aj take boli
06.04.2019 - 18:44:07
01
Li-pol akumulátor okolo nijakej "kyseliny" nešiel ani v najdivokejšom sne. A ani z Pb akumulátora sa dnes kyselina len tak nedostane (oproti drievnym dobám pred 30+ rokmi sa dnes ani nedolievajú), a pri kydoch o jej "výparoch" sa asi treba opýtať, či je panáčikovi známa teplota varu kys. sírovej.
Ale iste. Na základke je populárne vyhlasovať, ako nejakú chémiu/fyziku/biológiu nebudete v živote potrebovať, a potom máme antivaxerov, flateartherov, homeopatov, grínpisákov ... a vyparovačov kyselín z lítiových bateriek :D člóbrc chémie znalý by vedel, že "to zelené" (niektorý z uhličitan-hydroxidov) by H2SO4 ochotne rozpustila aj pri jej veľmi malom úniku.
06.04.2019 - 19:12:28
01
Som nevedel, že k vyparovaniu je potrebné dosiahnuť bod varu...
06.04.2019 - 19:15:37
04
Zaujímavý je tlak nasýtených pár pri uvažovanej teplote. S bodom varu súvisí síce voľne, ale vždy môžem povedať, že ak niečo vrie pri 400 °C, tak bude mať pri 20 °C zlomkový tlak nasýtených pár oproti niečomu, čo vrie pri 100 °C.
Taká ortuť (t.v. nejakých +/- 360 °C) sa pri bežnej teplote "vyparuje" tak, že je pracovnou kvapalinou v čerpadlách určených na ultranízke tlaky. Inak povedané, až kdesi pod 1 Pa (10^-5 bar, a to už je viac ako slušné vákuum) ju prvý raz napadne, že by mohla vrieť pri lab. teplote.


Naposledy upravil tulenik dňa 06.04.2019 - 19:30:53, celkovo upravené 1 krát.

06.04.2019 - 19:18:52
00
No na jednej strane je to tak, ako hovoríš a preto sa pri olovených akumulátoroch dolieva len destilovaná voda. Kyselina sa neodparuje.
Na druhej strane mám skúsenosť, že plynovanie Pb aku (hlavne pri všelijakom nabíjaní) spôsobuje korodovanie vecí v okolí.
06.04.2019 - 19:29:26
02
Dnešné akumulátory sú už zväčša "nedolievacie", plus labyrintové veká, protišpliechacie prepážky, ...
06.04.2019 - 19:36:00
00
Áno. Dnešné akumulátory sú "bezúdržbové". Nemusíš kupovať destilovanú vodu, kúpiš akumulátor. :-)
06.04.2019 - 19:43:48
02
Vážení, ja tu nerozvijam teóriu. Ja som napísal, že po 1-2rokoch čo je aku v aute sú (tiež vymenené) kontakty skorodované, a "kostra" (mínusový kábel) je medený "plochý drôt a je celá zelená a drobí sa to zelené pod rukami. A na viacerých autách som to videl aj menil. Tu si zjavne moja prax odporuje s vašou teóriou.
Moja teória hovorí, že destilovaná voda (H2O aj para) nieje korozívna. Korozívne sú soli v H2O v prípade aku to bude soľ kyseliny sírovej. Na chémii som nedával moc pozor, ale viem, že rôzne koncentrácie kyslíka. sírovej majú rôzne vlastnosti. Neviem presne ale v určitej koncentrácií je h2so4 nekorozivna so železom a neviem čím a v inej koncentrácií je naopak silne korozívna.

A prax hovorí, že akumulátor sa počas jazdy zahrieva, jednak od motora, druhak reakciami, ktoré v ňom prebiehajú.

Bezudržbové aku? Kontrolou a doplnením elektrolytu v (aj bezúdržbovom) akumulátore sa predlžuje jeho životnosť. Otvory sú pod nálepkou ? pri nabíjaní aku ich mám vždy otvorené

Ale to len na okraj, pretože ebike nemá kyselinu v aku
06.04.2019 - 20:53:27
00
a vieš o tom že meď na vzduchu oxiduje? a nepotrebuješ k tomu žiadnu kyselinu...
06.04.2019 - 21:03:52
02
Keď sa hádame, ten istý kus medi (mínus pól) odložený v poličke je normálny a ten v motore je zelený... Ale tak tam sú aj iné (olejové pary, benzínové pary...). Ale tak na ťahačoch sú baterky mimo motora a tiež tam je všetko zoxidované... Ja verím tomu čo som písal. Prečo cítiť z akumulátora kyselinu keď sa nevyparuje?
06.04.2019 - 21:12:49
00
Jedna príhoda z praxe. Otvorená stará autobatéria uskladnená pod plynovodom v chodbe spôsobila únik plynu.....
06.04.2019 - 21:40:42
00
corsair napísal:
Vážení, ja tu nerozvijam teóriu. Ja som napísal, že po 1-2rokoch čo je aku v aute sú (tiež vymenené) kontakty skorodované, a "kostra" (mínusový kábel) je medený "plochý drôt a je celá zelená a drobí sa to zelené pod rukami. A na viacerých autách som to videl aj menil. Tu si zjavne moja prax odporuje s vašou teóriou.
Moja teória hovorí, že destilovaná voda (H2O aj para) nieje korozívna. Korozívne sú soli v H2O v prípade aku to bude soľ kyseliny sírovej. Na chémii som nedával moc pozor, ale viem, že rôzne koncentrácie kyslíka. sírovej majú rôzne vlastnosti. Neviem presne ale v určitej koncentrácií je h2so4 nekorozivna so železom a neviem čím a v inej koncentrácií je naopak silne korozívna.

A prax hovorí, že akumulátor sa počas jazdy zahrieva, jednak od motora, druhak reakciami, ktoré v ňom prebiehajú.

Bezudržbové aku? Kontrolou a doplnením elektrolytu v (aj bezúdržbovom) akumulátore sa predlžuje jeho životnosť. Otvory sú pod nálepkou ? pri nabíjaní aku ich mám vždy otvorené

Ale to len na okraj, pretože ebike nemá kyselinu v aku

Med oxiduje, bežná vec tak ako hliník. V aute, kde sú rôzne výpary.normalne.... Tiez mam kontakty zoxidovane. Keď dobíja pravidelne, ti varta vydrží aj 9 roku
06.04.2019 - 22:32:40
01
dnes som od zurivosti zlomil svoj mobil na dve, potreboval som totiz v lese niekam zavolat, no nedalo sa.

Prílohy:

P4121487.JPG
P4121487.JPG 292.15 KiB thumb_up4thumb_down

12.04.2019 - 23:33:30
09

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up