Supafly666 napísal:
... pri zváraní hliníka je okolie zvaru tepelne ovplyvnené a bude krehké, pokiaľ neprejde tepelnou úpravou.

Asi jediny relevantny nazor na zvaranie hlinika.. Inak zliatin hlinika je sice vela, ale bicycle sa seriovo - hromadne vyrabaju z dvoch typov zliatiny. Po zvareni ramu ma kazda zliatina svoju presnu teplenu procedure, ktoru musi absolvovat. Preto ten, kto tomu rozumie tak hlinik bez tejto procedury nezvara, resp ak zvara tak len pre peniaze s vedomim ze to nebude mat dlhu zivotnost.
Ale su aj frajeri co si kupili motorku s dolamanym zliatinovy AL ramom (velka Yamaha -cruiser), pozvarali a jazdia dalej ... taka mal casovana bombicka...
07.03.2021 - 07:01:16
02
hliník nie je liatina , ktorú treba pred zváraním nahriať na 400 °C . rám bicykla sa robí z jedného druhu zliatiny a nemieša sa material , kôli jeho mechanickým vlastnostiam .
07.03.2021 - 07:54:26
00
Neviem prečo sa mi tak zdá, že keď existuje možnosť vyrobiť množstvo hliníkových rámov, existuje možnosť tieto rámy podobnou metódou aj opraviť. O zváraní hliníku sú k dispozícii množstvá literatúry. Kto sa tým živí by to mohol mať celkom zvládnuté. Ide o to, že zvárači s akože s platnou skúškou, keď sa im dá zvariť napríklad betonárska výstuž a oni to capnú "el. oblúkom" a kompletne zmenia štruktúru ocele a tvária sa, že za to chcú aj zaplatené...tak takýto zvárač asi nemôže zvárať hliník. Okolo toho je celkom slušná veda - ale pre nás neznalých. Skúsený zvárač by túto vedu mal mať v malíčku bez obkecávania ako sa čo nedá urobiť.
07.03.2021 - 09:40:41
00
Hosť napísal:
hliník nie je liatina , ktorú treba pred zváraním nahriať na 400 °C . rám bicykla sa robí z jedného druhu zliatiny a nemieša sa material , kôli jeho mechanickým vlastnostiam .

Cisty hlinik sa nepouziva, je to vzdy zmes .. zlianina AL + med, horcik... atd... a na hromaden vyrabane ramy ram sa pouziva iba jeden druh, alebo iba ten druhy. Tak som to myslel. Mam to niekde aj cislene tie dve najbeznejsie pouzivane zliatiny hlinika. Viem k tomu zohnat aj tie tepelne postupy - temperovanie v urcitych stupnoch a casoch, ale asi to je tu zbytocne uverejnovat.
To ze to ide zvarat a vela ludi to robi za peniaze (a bez opatovneho - pomerne zloziteho temperovania) neznamena ze to je OK. Ako uz niekto pisal vyssie, vsetky opravy zvaranim hlinika za zase vratili spat.
07.03.2021 - 10:05:12
01
No som zvedavý čo bude. Rám je už v pošte, ide to firme ktorá sa vyslovene špecializuje na zváranie hliníku a dáva na to doživotnú záruku, tak práve oni snáď vedia čo robia.

Za 2 týždne to vraj bude hotové a par dní pošta, takže za 3 týždne budú fotky

Som zvedavý ako to bude vyzerať a fungovať. Medzi tým riešim ako urobiť, aby som dostal neuron 7 až po májovej výplate, lebo skôr naňho ani omylom nenašetrím.
07.03.2021 - 10:07:53
02
Aj ti dali nejaky cenovy odhad?
07.03.2021 - 10:29:14
00
matko001 napísal:
No som zvedavý čo bude. Rám je už v pošte, ide to firme ktorá sa vyslovene špecializuje na zváranie hliníku a dáva na to doživotnú záruku, tak práve oni snáď vedia čo robia.

Za 2 týždne to vraj bude hotové a par dní pošta, takže za 3 týždne budú fotky

Som zvedavý ako to bude vyzerať a fungovať. Medzi tým riešim ako urobiť, aby som dostal neuron 7 až po májovej výplate, lebo skôr naňho ani omylom nenašetrím.

Ak no nie je problem daj tu prosim ta odkaz na tu firmu...mozno pomozes viacerym...
07.03.2021 - 11:18:07
01
@Kidak: vzhľadom na to, že som v Holandsku to moc nepomôže.

@scarinko: chceli foto a za také praskliny si pýtajú 327€ plus pošta. Ak chceš, tak ponúkajú aj odstrojenie a nastrojenie rámu za ďalších 165€.
07.03.2021 - 11:27:07
01
fuha, to som cakal mensiu sumu, za tie prachy uz kupim skoro dalsi ram.
Ak to nie je nejaka raritka tak asi by som do toho nesiel.
aha teraz pozeram ze to bude asi firma v NL tak ta cena je tam asi ok
07.03.2021 - 11:36:04
03
No tak ten cube ram taku hodnotu ani nema
07.03.2021 - 11:38:14
03
ak je to AMS Race rok cca 2015/16, tak ten ma stal ani nie 400.- na B-D (ale v roku 2017)
07.03.2021 - 11:42:49
00
v holandsku sú iné platy a vytrhnutie zuba je za 300 až 600 € . na slovensku sú ale iné ceny a v polsku je to ešte lepšie . kam to vlastne ide na zváranie .
07.03.2021 - 11:48:05
00
1. Zubár je lacnejší ako na Slovensku. Cca o 5% ale stále je lacnejší.

2. Rám takú hodnotu nemá, ale keďže nemám aký ďalší rám kúpiť, tak mám na výber jazdiť za 350€ ďalšie 3-4 mesiace kým si našetrím na nový bike, alebo nejazdiť ďalšie mesiace. Bike ostáva doma ako rezerva, alebo na tréningy po okolí - toto sa už predať neoplatí.

3. Je to 2014 - som cca 4 mesiace mimo záruky. Ináč by išiel rovno do cube...

A áno, pôvodne stál cca 400€ bez tlmiča. Lenže je teraz situácia s koronou aká je a rám sa v mojej veľkosti proste nedá kúpiť. (mám 2 metre)
07.03.2021 - 13:20:20
02
To si potom správne v Holandsku, páč to je najvyšší národ na svete
07.03.2021 - 13:26:21
01
Nebolo by lacnejšie zohnať dáky vhodný HT rám, za drobné predať tlmič a výsledný bike si nechať ako back-up prípadne zimák?
07.03.2021 - 13:53:05
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up