geaxy som vozil (este co boli ako geaxy), velmi dobre plaste, moje najoblubenejsie, hlavne Saguaro
/lahky, drzal tlak a aj objemny/ , na kamene , sotolinu, asfalt. Vsak Taliansko
. Mezcal bol nizky vzorok (teraz je vyssi) a napriek tomu drzal prekvapivo. Inak samozrejme je uplne ine jazdit vo Fatre a okoli, ine tuna v MK. Okrem skokov (kde treba aby aj
plast podrzal pri dopade vpredu) tuna lahke XC
plaste stacia (okrem blata samozrejme). Ja nie som nejaky zjazdar, ale raz som zobral (nie na XC bajku) Rocket Ron vpredu, Racing ralph vzadu do Velkej Fatry a bolo to len tak,tak. Ardent Race/Ikon uz v pohode (myslene take bezne jazdenie). Avsak uz na vacsie divociny to samozrejme nestaci. Pneumatiky , podobne ako geometria, zdvih, atd. .. je vec preferencii a toho co clovek jazdi. Ked uz pozna co a ako, uz podla vzorku/vahy sa da usudit, ako to pojde. Zbytok je uz skusanie.
Ja len taka filozoficka otazka - ako viete odlisit, ci je nejaky plast pomaly pre jeho vzorku alebo zmes alebo hmotnost?
Valivy odpor je citit na asfalte /da sa lahko v nejakom znamom zjazde vyzistit,), v terene uz je to ine, ale tazky plast citis v nohach. Uplne najviac, ak chces zrychlit v stupani. Avsak , neviem sa vyjadrit k 29er, tam su
kolesa velke a tazke same o sebe, takze mozno to az tak necitit
Valivy odpor je ale vzdy iny podla typu povrchu. Ano, vittoria su na asfalte rychle, urcite rychlejsie ako maxis, ale na inom povrchu to tak byt nemusi. Tie testy , pokial nejazdis po asfalte, su v terene nepouzitelne. Okrem toho, uplne iny odpor bude mat nabusena guma a ine bude podhustena, pretoze je tu naviac odpor sposobeny deformaciou boku plasta, ktory je pri nabusenom plasti minimalny. V opdstate, ak by si chcel nejako aspon cca testovat, tak potrebujes rovnaky povrch (zmiesany teren) a pouzit bud motor s konstatnym vykonom, alebo aspon powermeter, kde to budes cca udrziavat v nejakych hodnotach. Neni to samozrejme moc presne, ale vypovedaciu hodnotu to moze mat. Skoda, ze
powermetre neposuvaju do meracov aj krutiaci moment/otacky (resp. teda nepatral som velmi, ci na to nie je nejaka aplikacia). S tymito infos by sa dalo velmi pekne porovnavat rozdiely v kolesach. Staci najst vhodne stupanie. Ono sa to da aj skrz kadencny merac/pw, ale je to take , neprakticke. V pripade podobnych testov ale netreba zabudnut aj na to, ze niekedy mozu byt rozdiely v pneus (konstrukcia, typ, dezen) kludne aj 0.5cm na priemere, teda pri jednej otacke sa prejde vacsia vzdialenost (extrem je v tomto continental raceking, to je hodne vysoky plast, na 26tke (2.2") mi to spravilo asi 1/2" na priemere, cize mi vyrobil 26.5"
koleso ).
Rukami (ci nohami) mi presli desiatky roznych plastov za tie roky (ale nie take typy ako Minion) a kedze vacsinu jazdim v MK a teda vela asfaltu, tak na valivy odpor som dost citlivy
Tazke plaste zacnu hrat rolu pri dlhsich vyjazdoch, kvoli unave svalov.
edit: este doplnim .. na asfalte/betone/kamenonom povrchu boli geaxy citelne rychlejsie ako schwalbe, avsak, v terene na hline sa mi zdalo, ze su schwalbe uz bbud rovnake, alebo mozno aj rychlejsie. Ale uz je to davno, co som take skusal/vnimal. Holt, starnem, ked uz som dal Miniony, je to zleee