JAHMANsvk tak síce nie som v danej téme odborník , ale tajto dáme verím ...Tebe nie..

Čo je záručná doba a akú má dĺžku?

Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (Záručnú dobu) upravuje § 620 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, ktorý stanovuje túto dobu na 24 mesiacov. Začína plynúť od prevzatia veci v obchodne a končí posledným dňom záručnej doby. Predávajúci môže určiť aj dlhšie záručnú dobu ako ustanovuje zákon. Zákonom stanovená dĺžka je minimálnou dĺžkou záručnej doby a nemôže byť dohodou skrátená. Môže byť len predĺžená. Predávajúci je povinný podľa zákona na požiadanie kupujúcemu vydať záručný list, v ktorom je predávajúci povinní vyznačiť dlhšiu záručnú dobu. Ak doklad o kúpe bude obsahovať všetky náležitosti aj so záručnou dobou, postačí Vám aj tento doklad o kúpe. Dôležité je, aby ste vždy mali doklad o kúpe. V prípade použitých vecí, ako sú napr. autobazár, oblečenie zo second handu, platí záručná doba, ktorú si dohodnete s predávajúcim, ale zákon ustanovuje minimálne 12 mesačnú záručnú dobu. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Aj keby záručný list tieto údaje neobsahoval nespôsobuje to neplatnosť záruky. Dosť často konzultovaná otázka na verejnosti, či treba pri reklamácii tovar doniesť v originálnom obale? Odpoveď znie Nie, pretože občiansky zákonník a ani žiadny iný právny predpis takéto ustanovenie neobsahuje. Takže sa nenechajte nachytať pri reklamácii tovaru a vždy sa opýtajte nech Vám ukážu, ktorý predpis to ustanovuje. A nezabúdajte, že bdelým patrí právo, tak bdejte so mnou, pretože neznalosť práva škodí každému.

JUDr. Ing. Elena Divková, rod. Jurovatá
28.12.2014 - 13:48:20
01