JAHMANsvk tak síce nie som v danej téme odborník , ale tajto dáme verím ...Tebe nie..

Čo je záručná doba a akú má dĺžku?

Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (Záručnú dobu) upravuje § 620 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, ktorý stanovuje túto dobu na 24 mesiacov. Začína plynúť od prevzatia veci v obchodne a končí posledným dňom záručnej doby. Predávajúci môže určiť aj dlhšie záručnú dobu ako ustanovuje zákon. Zákonom stanovená dĺžka je minimálnou dĺžkou záručnej doby a nemôže byť dohodou skrátená. Môže byť len predĺžená. Predávajúci je povinný podľa zákona na požiadanie kupujúcemu vydať záručný list, v ktorom je predávajúci povinní vyznačiť dlhšiu záručnú dobu. Ak doklad o kúpe bude obsahovať všetky náležitosti aj so záručnou dobou, postačí Vám aj tento doklad o kúpe. Dôležité je, aby ste vždy mali doklad o kúpe. V prípade použitých vecí, ako sú napr. autobazár, oblečenie zo second handu, platí záručná doba, ktorú si dohodnete s predávajúcim, ale zákon ustanovuje minimálne 12 mesačnú záručnú dobu. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Aj keby záručný list tieto údaje neobsahoval nespôsobuje to neplatnosť záruky. Dosť často konzultovaná otázka na verejnosti, či treba pri reklamácii tovar doniesť v originálnom obale? Odpoveď znie Nie, pretože občiansky zákonník a ani žiadny iný právny predpis takéto ustanovenie neobsahuje. Takže sa nenechajte nachytať pri reklamácii tovaru a vždy sa opýtajte nech Vám ukážu, ktorý predpis to ustanovuje. A nezabúdajte, že bdelým patrí právo, tak bdejte so mnou, pretože neznalosť práva škodí každému.

JUDr. Ing. Elena Divková, rod. Jurovatá
28.12.2014 - 13:48:20
01
Chces mi povedat ze neexistuju podmienky zarucne na 6 mesiacov alebo na prveho majitela? To fakt? Ak ano tak su potom nezakonne?co ten kellys a orange a dalsich xxx firiem Ramon1Zo zákona záruku poskytuje predajca kupujucemu. Takže záruka neni zo zákona nijako prenositelná. Cize ak kupis bajk od niekoho na ktorom je zaruka len na prveho majitela a nieco sa pokaka podla zakona by si si mal uplatnit zaruku od kupujiceho (prvy majitel) a nie od vyrobcu resp.predajcu.tak to asi funguje..ak chces reklamovat priamo u vyrobcu abo prvotneho predajcu musis mat splnomocnenie na zastupovanie od prvotneho majitela.nestretol si sa este so zarukou na diely 6mesiacov?alebo zo zarukou len na prveho majitela?ja hej.aj ocividne ty na predchadzajucej strane s dielmi na bmx ci co.mozno si vymyslame :) nie vsetko co nieje v zakone napisane tak to tak nemusi byt resp.je to protizakonne..tieto veci bezne funguju zakon sa da vzdy obbist a firma si moze do zarucnych podmienok naposat co chce.aj iba prveho majitela...to ze citujes pani s dvoma titulmi este nezname ze to co tu posali zaruka na jedneho majitela neexistuje,nefunguje alebo je protizakonna :) ps verit mi nemusis staci si precitat niektore podmienky zaruky :) a ne kopirovat zakony a ich interpretacie :)


Naposledy upravil JAHMANsvk dňa 28.12.2014 - 14:15:17, celkovo upravené 2 krát.

28.12.2014 - 14:05:41
00
niekde sa to tu uz rozoberalo, nie je to take jednoznacne
28.12.2014 - 14:09:01
00
Jasne aj na bars jakych forach v akomkolvek odvetvi reklamacie.napr motorky yuki co mal kamos.tak isto zaruka sa vztahuje na prveho majitela!! Tych pripadov je xxx ale je jednoduchsie tu kopcit dake texty :) to ze mame derave zakony kde sa predajca moze pohybovat v urcitych medzia neznamena ze to tak nieje alebo ke to protizakonne..
28.12.2014 - 14:13:04
00
tak napríklad Spešl, Merida a kopa daľších gigantov, má jasne určené, že KUPUJÚCI pri predložení reklamovaného tovaru je povinný doložiť doklad o kúpe so záručákom, kde je uvedený okrem iného aj údaj o KUPUJÚCOM
28.12.2014 - 14:14:33
00
zaruka na prveho majitela je co za blbost?? zaruka predsa plati na vyrobok!!! nie na to kto ho pouziva...

hej, záruka musí byť na produkt a nie majiteľa, ale to sa týka tej dvojročnej zákonom stanovenej, nie rozšírenej, ktorá je už v réžii výrobcu
28.12.2014 - 14:15:40
02
Podoba to nevysvetlis ani jednemu co hned s felku zadre ze je to blbost ani druhemu co ti okopci daky vyklad zakona pani xy..mne je to jasne stretol som sa s tym na vl. kozi a nielen ja..tak to proste v niekt.zarucnych podmienkach niekt.vyrobcov ci firiem je.ci sa to paci abo nepaci..tiez by som chcel zaruku dozivotnu na xy majitelov ale proste realita je ina,tak ako skoro vo vsetkom oproti zakonom ze ano..Ramon1 mam ti okopcit a poslat zarucne podmienky s prvym majitelom?ked tak velmi myslis ze si vymyslam a veris citacie a nie mne :)


Naposledy upravil JAHMANsvk dňa 28.12.2014 - 14:24:15, celkovo upravené 1 krát.

28.12.2014 - 14:17:52
00
tu je o tom tema: o-hocicom/pravne-aspekty-zaruky-t32552.html
28.12.2014 - 14:23:59
00
tak mi ukaz niejake zakonne ustanovenie ze to tak nemoze byt!! a radsej si precitaj zarucne podmienky kellys ramov abo mobilov s orange.. to ze ty to nevies niekde najst, neznamena ze to tak nieje a obchodnik si nemoze do zarucnych podmienok napisat ze iba prvy majitel!! tak ako pisal FiLus aj na to sa vypisuju tie veci do zarucaku aj na to..To ze to nieje v zakone neznamena ze to tak nefunguje v niektorých dieloch na bajk, ramov, mobilov atd. tak isto ako je to s nahradnymi dielmi. Podla zakona 24mesiacov no mas xxxxx vyrobcov kde je iba 6mesiacov atd atd. viac citaj menej piš..


Ja nehovorím, že to nemôžu praktizovať/ nepraktizujú nejaké tebou spomínané firmy.
Ja hovorím iba to, že ak podľa zákona záruka sa vzťahuje na predmet kúpy a záruku na tovar je možné uplatniť voči predávajúcemu/uvádzajúcej firme na trhu, tak "tvoje" firmy konajú protizákonne. Viac rozmýšľaj, menej píš... -.-"
28.12.2014 - 14:25:25
00
JAHMANsvk prosím Ťa zbytočne to nehroť a tvrdohlavo nepresadzuj svoj názor...Zákon , ktorý som citoval je platný a nadradený všetkým dumám , čo sa tu vyprodukujú ľudmi , ktorí nie sú v danej problematike náležite vzdelaní a pracujú len na základe skúseností a dohadov. A ano , stretol som sa s o zárukou na prvého majiteľa . Bol to výrobok rybárskeho prútu americkej a GB firmy, ale on rozširoval / nie okliešťoval / záručné podmienky na doživotnú záruku. Osobne vlastním rybárske prúty Sportex s 10 ročnou zárukou, ale len po registrácii na ich portále / meno , priezvisko, adresa atď/...Ale na 1/2 ročnú záruku na nový výrobok , vychádzajúc z citovaného zákona zabudni...Záruka môže byť upravená len smerom hore, k dlhšej záručnej dobe a tam si už môže výrobca klásť za akých podmienok k tomu dôjde . Zákony Slovenskej republiky sú nadradené ...A ďalej už nepíšem- bolia ma prsty a idem radšej kukať film...Ale veď je tu aj Lubik- vraj vybavuje reklamácie, tak nech nám poradí. A definitívne tento "spor " rozluskne " len niekto s právnickým vzdelanim , či sa ti to páči alebo nie.
P.S.: Evidentne sa mi zdá , že máš s autoritami v danom odbore svoje " vnútorné " problémy...A nazvať osobu s adekvátnym vzdelaním " tetou s titulmi " , mi príde minimálne ako detinské...Tak prestaň konečne špekulovať a priznaj že ťa už pár krát *****..li , pretože si nebol znalý zákona a svojich práv ako spotrebiteľa


Naposledy upravil Ramon1 dňa 28.12.2014 - 14:42:12, celkovo upravené 2 krát.

28.12.2014 - 14:32:32
01
tak ked konaju vsetky tie zname xy firmi protizakonne preco je im to roky prechadza :) ?Tak ich zazaluj ked myslis ze robia protizakonne. ja zas hovorim iba to ze, zo zákona záruku poskytuje predajca kupujucemu. Takže záruka neni zo zákona nijako prenositelná cize si tam moze napisat "v podstate co chce" .Cize ak kupis bajk od kamosa a chces reklamovat napr v kellyse, meride, spesli tak mas smolu proste..
28.12.2014 - 14:36:31
00
Ramon1 Nehrotim a uz vôbec nevnucujem nazor, vravim skusenost tak ako to ty mas predsa rad :) Ja som sa stretol aj s okliestenou zarukov aj na prvého majitela..to ze ty si sa stretol len s rozsirenou neznamena uze to tam nemaju napisane a NEFUNGUJE TO TAK :) darmo sa budes ohanat paragrafmi
28.12.2014 - 14:41:40
00
..kurňa prestaň!!! oklieštená záruka na prvého majiteľa v zmysle skrátenia doby záruky je PROTIZÁKONNÁ!!!!!!! ,,,Aj iní ti to písali...A už kapitulujem , debata s tebou je " ako keď hrach na stenu hádžeš"...
28.12.2014 - 14:46:51
06
jaka okliestena zaruka?o com tocis :) ? normalna 24mesacna zaruka vztahujuca sa LEN na prvého majitela, jake skratenie zaruky?? Ale kedze realnu skusenost nemas, tak som si to cele vymyslel a Ty mas upnu pravdu, sorry. Zaruka len na prvého majitela neexistuje :)
28.12.2014 - 15:03:28
00
JAHMANsvk tusim si sa do mna zase pustil neopodstatnene :P :P aj Ramon aj zoidberg napisali to co si myslim aj ja :).....uplne mimo niesom..kedze v predajni sem tam reklamacie riesime...a na tuto temu som sa preto bavil s par ludmi...proste zaruka je na vyrobok a nie na toho kto ho kupi ;) zarucne listy vyrobcov mozu mat napisane hocico.. proti zakonu ist nemozu ten je nadradeny ;)
28.12.2014 - 15:06:14
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up