lapaloma napísal:
imho je 5000 akurát :) to je viac ako sezóna :) uvidíme koľko mi vydrží xtr teraz :) predpokladám že minimálne dva roky

Pre niekoho je 5000 km 5 sezon, pre niekoho je to pätina sezony, takze merat to na sezony je nezmysel. ;)

A 5000 km nie je akurat. A uz vobec nie je OK, ze povolil pavuk. Jedine akceptovatelne opotrebenie na kazete je opotrebenie ozubenia, vsetko ostatne je neakceptovatelne z hladiska bezpecnosti. Kvoli takemuto zlyhaniu mozes pokojne prist o zuby, alebo si napr. zrusit laket ako astro.
02.03.2015 - 11:35:42
06
za vsetko mozu gramari!! :) vyrobcovia by mali oznacovat svoje produkty logami vhodne a nevhodne pre gramarov a od toho by sa odvijala aj predpokladana (ne)zivotnost :)
XTR kazeta "Hello Kitty" edition by bola gramarska a "CCCP" edition by bola nadosmrti a nafurt
02.03.2015 - 11:41:51
019
Ved označujú, hmotnosť :)
02.03.2015 - 11:44:57
00
robo96 napísal:
XTR kazeta "Hello Kitty" edition

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
02.03.2015 - 11:54:54
00
robo96 vôbec nič si nepochopil
02.03.2015 - 12:53:39
00
chapem, ze si chcel tym povedat, ze vyrobcovia planuju zivotnost uz pri navrhu suciastok a poniektory sa mozno snazia aj umelo znizit tuto zivotnost, aby si zaistili ze si zakaznik bude musiet kupovat novy diel kazdeho pol roka. Len tvoje prirovnanie s kralovnou motorsportu nebolo zrovna najstastnejsie a myslim ze sa do toho prirovnania nehodila :)
02.03.2015 - 13:07:25
01
Jezus napísal:
Tak ale XT pavuk by vydrzat mal, to nie je ziadny high-end.


Mal, nemal.. to je nadlhú diskusiu.

Ja to vidím takto. Za akýsi štandard pre bežného cyklistu považujem Deore kazetu:
http://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/kazety-a-pastorky/mtb-10-11-prevodov/shimano-deore-cs-hg62-10-10-rychlostna-kazeta-2749.html
má 445 gramov asi uznáš, že to nie je tesko kvalita, takže ani tu nejak neplytvali materíálom, možno optimalizovali zložitosť výrobku

k tomu porovnáme diskutovanú XT kazetu
http://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/kazety-a-pastorky/mtb-10-11-prevodov/shimano-xt-cs-m771-10-10-rychlostna-kazeta-1658.html
táto má 294 gramov, čo je o 34% menej ako Deore kazeta
Čo myslíš, kde sa berie ten rozdiel? Vidím pár možností: druh materiálu, zložitozť výrobku (odľahčovacie otvory, konštrukcia...)
Nuž niečo z toha je zdanené aj životňosťou, odolnosťou ...

    02.03.2015 - 13:14:04
    04
    Netreba robiť prehnane závery koli dvom prípadom pomerne dosť rozšíreneho komponentu. Mne osobne XT kazeta vydržala o dosť viac ako deore
    02.03.2015 - 13:31:36
    05
    chezter napísal:
    co ja viem, aby som menil xt kazetu kazdy rok a pol mi pride pekne uchylne :finger:

    no ja tak aj v priemere maním do 2r je zodratá :) spolu s 6timi reťazami....
    XT 10sp zatial mám len cca 6000km a drží.....na zimáku boli kazety co poslužili aj 15tis km ale to boli na šrot :D
    teraz som na zimáka hodil XTR 9sp má za sebou cca 2000km a je jak nová....
    PS: životnosť spomínanej deore kazety je u mna ledva sezonu a bolo po zuboch, spodné 4 dosť vymačkané, maký materiál oproti XT...
    hlavná uspora hmotnosti na XT je AL unášač oproti celo železným na deore
    02.03.2015 - 13:39:14
    01
    Moja XT kazeta vazi asi 270g a nema problem vydrzat 20-30tisic :) .. takze odlahcovanim to nebude. A rozdiel medzi 9 a 10 akurat su tensie pastorky, ale tie sa nezlomili, takze problem nebude v tom,ze by bola gramarska, ale asi sudruhovia spravili chybu. Ostatne, SRAM v tejto kategorii su snad porovnatelne hmotnostne problemy su ?
    A potom oni furt menia matros, raz je kazeta tvrda, potom makka, v diskusiach sa ludia dohaduju na vydrziach, riesia XT vs Deore, ale neriesia,ze medzitym je asi 10 roznych verzii ..
    A rozhodne neporovnavajte obycajne tazke prasce s lepsimi lahkymi vecami. Minimalne na bajku mam skusenosti, ze tazke prasce za par supov su vydrzou daleko horsie nez tie drahe lahke. Bezna vec .. ocelova oska za par korun sa lame ako maslo, solidna hlinikova drzi.
    02.03.2015 - 13:49:21
    02
    Inak este jeden detail - na 10 speed kazete nie su tensie len pastorky, ale je aj mensi rozostup medzi pastorkami, tzn. je tensi aj ten unasac. Ale keby to bolo len o tej hrubke unasaca ako takeho, tak potom vsetky 4 ramenne unasace by sa rozpadavali a vsetky 5 ramenne by drzali (ved logicky 5 ramenny dokaze preniest o 25% viac sily cez tie nity ako 4 ramenny). Takze asi bude problem len v nejakej serii, kde na unasace pouzili nekvalitnu zliatinu abo co.
    02.03.2015 - 13:57:59
    00
    ja xt 9 speed kazetu vozievam zhruba 8000 km s 5-6 retazami a ich tocenim skor ako su vytahane

    tiez myslim ze to bude nejaka vadna seria, uvidime ci sa este niekto "prida"
    02.03.2015 - 13:58:45
    01
    videl som jazdit kazety kde nebolo vidno pomedzi pastorky. tolko sajrajtu zmiesaneho mazacim olejom podstatne urychluje vyjazdenie ozubenia. takze zalezi aj kto sa ako stara o prevody. to len na margo najazdenych km.
    02.03.2015 - 15:21:41
    00
    Uz vozim tusim stvrtu 10 SP XT kazetu a zatial bez problemov, inu nez XT by som na bike popravde ani nedal. Pomer vykon/cena je podla mna da best. Z dvoch zlomenych pavukov by som nejake zavery nerobil.
    02.03.2015 - 20:54:09
    02
    Kice napísal:
    Presne tak. Deje sa to všade. Nepríklad vo Formule 1 nalákajú jazdcov na dobrú priľnavosť pneumatík a tie pneumatiky vydrža len cca 100 km.
    A ani nechci vedieť aké drahé su tie gumy. Takto sú zdierané tímy plánovanou životnosťou.. A nejde len o pneumatiky, podobne sú na tom aj ostatné súčiastky formuly.


    Tu je to trošku inak. Po tom čo sa ujko "majiteľ" F1 rozhodol, že nebude viacero značiek pneu a že chce "zatraktívniť" F1, tak sa ponúkli dve firmy s výrobou pneu. Michelin a Pirelli. Michelin ale chceli dvojnásobne viac. Takže "víťazný" výrobca ostal ten lacnejší. Kvalita gúm šla zámerne dolu, aby sa zvýšil počet zastávok v depe a predbiehania. V minulosti sa stávalo, že takmer celé preteky niektorí jazdci odjazdili na jedinej sade, po tom, čo hneď v prvom kole boli tvrdšie vymeniť za mäkšie (keď bola povinná jediná zastávka)....a to bolo aj v období s výkonnejšími motormi bez obmedzenia spotreby.
    Zámer je, aby boli preteky napínavejšie a tak tímy hľadajú kompromis počtu zastávok v depe a dravosť jazdy. Prečo by inak jazdci nadávali, že nemôžu jazdiť na plný plyn ako v minulosti? Minimálne si spomínam konkrétne na Alonsa. Toto je ale trošku iná oblasť ako klasika = výrobca, zákonná záruka, reklamy a zmanipulovaný zákazník.

    Ak sa nemýlim, "Option gumy" sú základné pre preteky - tých je viac kusov - štvoríc. A nie sú to vždy tie mäkšie.
    04.03.2015 - 15:00:35
    00

    Výber z produktov

    Prejsť do shopu (Komponenty)
    keyboard_arrow_up