niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Včera o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Včera o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Keby to bolo také jednoduché. Treba riešiť výstavbu infraštuktúry, nabíjačiek, inteligentného riadenia prenosovej siete.
prvotným problémom elektromobility je cena... porovnateľné auto spaľovacie = 2-3 x cena elektrického,
Jednak to tak nie je, navýšenie cien porovnateľných áut nie je už ani dnes také veľké a najmä za niekoľko málo rokov (môj odhad 3-5) sa to už aj zrovná a cena bude klesať, to je skátka ekonomika. Čím viac výrobcov, tým viac bude klesať cena. A to sa ešte stále EV iba vyvíjajú, nie sú hlavným produktom (okrem Tesly a nejakých čínskych značiek). Keď sa to prevalí v ich prospech, cena bude klesať. Ale pozor, autá už nikdy nebudú (relatívne) lacné, nezávisle či elektro alebo fosil.
Problémom elektromobility dnes je infraštruktúra na nabíjanie, na tú sa treba zamerať pri podpore a nie na ceny áut.
Hlavným problém však je, že elektromobilita sama o sebe nie je hlavným riešením, tým je modal shift na verejnú osobnú dopravu, najmä (ale nielen) na koľajovú. Ale to je už mimo tejto témy.
ak má niekto predstavu že teslu (či iný EV) za 5 rokov kúpi za 20-25k tak je ozaj mimo reality. ale ak máte čas a chuť otvorte si rebríček najpredávanejších áut v EU 2022 a vypíšte EV alternatívu zodpovedajúcu triede a komfortu.
-btw to je aj dôvod prečo sú si 3 a Y cenovo tak blizko naprek tomu že Y je technologicky modernejšie a vačšie auto.
-Produkcia Tesly rastie v priemere 50% ročne takže aj naklady na kus sa stale znižujú radikálne, preto si mohli dovolit aj teraz zraziť ceny o 20% a stale si udržat najvyššiu maržu v automotive
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
https://ourworldindata.org/grapher/primary-sub-energy-source
Vidim, ze busy su bud standard, alebo elektro.
To mnozstvo energie a doba nabijania, co autobus potrebuje pre dennu prevadzku, vyrazne limituje moznosti elektrobusov - podla toho, co viem, tak zatial nedaju cely den bez nabijania.
Podla mna by prave neustale rozbehanie a brzdenie je presne to, kde by hybrid vedel vyrazne usetrit energiu. Motor by bezal v optimalnych otackach s maximalnou ucinnostou a vykyvy by vykryvala bateria.
Nejaky dovod pre to, preco sa nepresadzuju (aspon na Slovensku) a miesto nich idu ciste elektro je. Len neviem, ci to je technologicky dovod (napr: zlozita konstrukcia a neusetri tolko) alebo pokrivene dotacie (zeby boli iba na elektro a nie na hybridy), alebo nieco ine.
Podla toho co viem, tak zatial ani vodici nedaju cely den bez prestavky. Dokonca zakon im to nepovoluje aj keby chceli, nemaju povolene jazdit bez prestavok - tie maju vacsionu na konecnej. Samozrejme ze to chce tam mat infrastrukturu, ale to je len otazkou casu.
Nemajú tam cestovný poriadok, trolejbus prišiel na konečnú otočil sa a išiel nazad.
Jazdil stále hore-dole z konečnej na konečnú.
Bežne sa stalo, že na dohodnutej zastávke po šichte čakal striedajúci šofér, vymenili sa počas nastupovania/vystupovania cestujúcich, nový šofér pokračoval v jazde po linke.
toto som zažil aj v BA úplne bežne
Skor ma zaujima, ze aktualne schodna a lacnejsia cesta (znizit spotrebu usporami energie z brzdenia a ucinnejsim spalovanim) je preskakovana a ide sa na plne elektricke autobusy. A chcel by som vediet preco. Ale je mozne, ze toto je len problem Bratislavy a ine mesta/krajiny hybridne busy davaju.
Len, ci niekto z vas nema info. Nechcem hejtovat, chcem pochopit.