Na výrobu vodíka (elektrolýza) treba 3x toľko ele, ako do EV na podobné km. Vyrábať vodík dáva zmysel až keď budeš mať nadbytočnú výrobu "čistej" elektriny a ani potom neskončí v osobných autách pretože to je iba prvý problém. Autá sa budú skôr meniť kvôli zostarnutému "počítaču" za predpokladu že to nezačnú vyrábať tak ako Tesly ktoré maju všetku elektroniku centralizovanú tj je možná výmena základnej dosky už dnes, batérie budú to posledné čo bude treba meniť. Ako som písal vyššie treba počkať ako dopadnú tie nové 4680 ak budú držať aspoň z polovice ako sa predpokladá nie je čo riešiť.

Prakticky všetky automobilky avizujú že od 2030 nebudú predávať nič zo spaľovacím motorom, Toto platilo pred vojnou, paradoxne vďaka nej sa greendeal zrýchľuje takže sa da predpokladať že to nastane skôr. Aktuálny podiel predajov pluginov v EU je okolo 20%. (cez 100% rastom medziročne)
https://elektrickevozy.cz/clanky/vime-ktere-automobilky-konci-se-spalovacimi-motory-je-mezi-nimi-i-ta-vase

problémy vodíka
https://www.youtube.com/watch?v=Kc05-TMsj5c

CEO VW Group

Prílohy:

dfsgfsas.png
dfsgfsas.png 33.53 KiB thumb_up0thumb_down

11.05.2022 - 09:30:53
00
Preto som pisal, ze si pockam aka bude situacia o 15 rokov. V principe nemam problem s elektromobilom ako dopravnym prostriedkom - cista a ticha prevadzka a ziadne nebezpecne odpady (oleje). Problem mam zatial s otaznou zivotnostou akumulatorov, cenou nahradnych, s infrastrukturou a rychlostou nabijania. Takze uvidime aky bude vyvoj.
11.05.2022 - 10:06:46
00
Najžiadanejší kov premieňa Kongo na peklo.

Strach z kolapsu: v USA a Německu řeší, jak omezit nabíjení elektromobilů

Do elektrického autobusu namontovali prídavné kúrenie na naftu

V zime sa dojazd elektromobilu zníži aj o 30 %, ADAC radí menej vyhrievať kabínu a voziť deku

Na rýchlonabíjačke dnes môžete stvrdnúť až 5 hodín.

Životnosť batérie po 8 rokoch skončila, výmena stojí viac ako je aktuálna cena auta.

S elektromobilom do Chorvátska, nie je to med lízať!

Volkswagen ID.3 vykazuje tragickou degradaci baterie.

Ako fungujú reklamácie batérií elektroáut?

Švédi vyrátali, že výroba elektromobilu je neekologickejšia až o 70 percent!
11.05.2022 - 10:29:25
01
Tieto tendenčné haoxarne, už som čakal že sa niekto objavy tak len k niektorým veciam
Kobal z Konga dodavatelia Tesly "banuju" od 2018, čim novšie baterie tym menej kobaltu obsahuju a zaroven nové su "cobalt free."

V zime sa znižučuje dojazd v priemere o 18,5% https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/
v minulosti bol problémom absencia termoregulacie baterii aj tepelného čerpadla.
tu si môžeš pozrieť toľko také auto vydrží v zápche v zime je to v CZ https://youtu.be/wD6EnzfrsXw

Životnosť batérie po 8 rokoch je tiež mimo, YT je plný 8r Tesiel s degradaciou 9-12% a nová bateria určite nie je v cene auta " between $13,000 and $14,000 for the Model S", plus starú môžeš ešte dobre speňažiť. To že Tesla, kia aj hyundai davaju 8r. záruk neznamená že po nej skape :D

Do Chorvadzka je to s dospelým EV uplne na pohodu tiez mas na YT milion videí o tom aj v CZ/SK napr. https://youtu.be/q77nDB19qJE

v linkovanom članku treba čítat aj dalej ako len nadpis
https://www.topspeed.sk/novinky/volvo-sokuje-svedi-vyratali-ze-vyroba-elektromobilu-je-neekologickejsia-az-o-70-percent-/20194
"Odborníci ďalej poukazujú na kritiku odporcov elektromobilov, ktorí počítajú množstvo skleníkových plynov uvoľnených pri výrobe elektriny a batérie. V prípade spaľovacích motorov sa táto technika nevyužíva – je to podobné, ako keby chcel niekto vypočítať množstvo skleníkových plynov uvoľnených pri rozklade ropy na jej deriváty. Emisie áut so spaľovacími motormi by sa tým totiž výrazne zvýšili."

Záverom už len na zamyslenie že odkiaľ sa berú tie tendenčne písane anitEV nezmysli
https://youtube.com/clip/UgkxOHwtuXZ6ImGkEozRzxz99OnupNjM3-EZ
11.05.2022 - 11:09:01
02
trionq po zhladnutí tohoto videa je ten elektromobil nic moc, žiadna výdrž.
https://youtu.be/haHFUVfY1tQ
Kolega jazdí na jednu nádrž BA-KE a naspať.
Aj v Chorvatsku bol bez zastavenia.
Známy je prípad, keď taxislužba upozornila, že majú len elektromobily a pýtali sa zákazníka, či súhlasí s pauzami na nabíjanie. Šlo o dopravu z BA na východ.
Ak niekto býva pri uholnej elektrárni tak si aj tak nepomôže. Tankovanie trvá minútu a nabíjačky ani nemôžem nikde dohladať.
Ak by sa dnes všetky autá zmenily na elektromobily, sieť by to nezvládla.
Potom aj ťažko hasitelné požiare, voda z hasenia je jedovatá, z batérií je odpad, výroba elekriny a batérie je rovnaká záťaž ako pri spalovákoch.
Vo Finsku ide kamion 800km bez jediného obydlia a celú noc má naštartované auto. Dodávky kuriériv v zime to tiež nezvládnu. Elektrimobil je dobrý pre bohatých na jazdu po meste. Doprava v meste sa dá riešiť aj mhd, alebo bicyklom.

Veľa ľudí má autá z bazáru po 2000€, jazdia na nich 10 rokov, s rodinou na výlety do Chorvatska a auto sa zatial nechystajú vymeniť za nejaký 20 000+ elektrimobil s výdržou 10 rokov.


Naposledy upravil Hosť dňa 11.05.2022 - 11:41:24, celkovo upravené 1 krát.

11.05.2022 - 11:25:25
00
Elektromobil je primarne pre ludi zijucich v meste, aby nedychali bordel, ktory produkuju tie uzasne dizle s minimalnou spotrebou, ktore si vsetci kupuju kvoli tym uzasnym vlastnostiam na dlhe cesty, ale v skutocnosti idu raz za dva mesiace na vychod domov a raz za rok do Chorvatska.
A to mozu kludne aj vlakom, na valal ich uz potom mozu dopravit rodaci.
11.05.2022 - 11:39:52
00
Pre objektivnost treba uviest, ze prichodom turbobenzinov sa situacia otocila a skodlivejsie su teraz tie, lebo dlho pre ne neboli povinne casticove filtre. Cize turbodiesle uz od Euro 5 jazdia s filtrami a nie je s nimi problem pokial socky filter nevykuchaju / neodstrania, zato turbobenziny este snad aj v prvych verziach Euro 6 boli bez filtrov a vypustaju teda do vzduchu nasobne viac bordelu. Takze poslednych 10 rokov uz skoro nema zmysel hejtovat diesle, ale skor turbobenziny bez filtra. Problem je, ze tie benziny nedymia, takze ma clovek falosny pocit, ze je to v pohode.
11.05.2022 - 11:51:31
01
Uholných elektrárni mame na Slovensku 2, áut 3,5mil a sú priamo v mestách a to ešte nezabúdaj na znečistenie rafinériami resp, generátormi pri ťažbe ropy, tankermi ktoré spaluju tu najšpinavšiu naftu a to ešte sa môžem povenovať koľko ropy sa dostane do mora pri takej ropnej veži nebodaj väčšej katastrofe.

"BA na východ" jazdia všetci bez jedinej prestávky že? vôbec nepotrebujú ľudia na záchod alebo jest všakže. Nabijanie trvá tak 20min dnes.
2876 kilometrov za jediný deň. Česi na Tesla Model 3 vytvorili nový rekord https://www.mojelektromobil.sk/tesla-model-3-rekord-2021/

"Ak by sa dnes všetky autá zmenili na elektromobily, sieť by to nezvládla." Jasne a aj kone sa vymenili za auta z dna na den a čerpačky vyrástli po výdatnom daždi.

"ťažko hasitelné požiare" "
A recent study conducted by AutoInsuranceEZ using data from the NTSB (National Transportation Safety Board) showed that electric cars in the US caught fire at a rate of 25.1 per 100,000 sales compared to 1,530 for ICE vehicles and 3,475 for hybrids."

Tesla “From 2012 to 2020, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 205 million miles travelled. By comparison, data shows that in the US there is one ICE ehicle fire for every 19 million miles travelled,” Tesla’s 2020 Impact Report claimed. treba niečo dodat?
Ak zhorí EV tak sú o tom plné media a este sa to roky recykluje ale ak z horí spalovak tak to nezaujíma ani lokalne media, preto možeš mat dojem že často horia, štatistiky hovorí ale niečo iné.

"z batérií je odpad"
Tesla už nasadila vlastné recyklačné zariadenie a hovorí o 92-% zhodnotení materiálov -
prípade vlastných batériových článkov (4680) má byť recyklačný proces ešte lepší, nakoľko bude integrovaný v rámci každého výrobného závodu -
len za minulý rok sa jej podarilo recyklovať 1 300 ton niklu, 400 ton medi a 80 ton kobaltu.

VW hovorí zatiaľ o 90% výťažnosti https://autobild.pluska.sk/zaujimavosti/volkswagen-pustil-recyklacie-baterii-neprajnikom-elektromobility-dava-jasny-odkaz
Recykluje sa nie len z ekologických ale hlavne z ekonomických dôvodov.

"výroba elekriny a batérie je rovnaká záťaž ako pri spalovákoch."
tak si zoberme par faktov
ropné veže - fungujú na elektrinu resp. generátor, čerpadlá v potrubí fungujú na elektrinu, rafinérie funguju na elektrinu, transport palív - nafta/benzín aby 70% celej tejto námahy premenil spaľovací motor na teplo
- účinnosť spaľovacieho motora 30% (pri stati na križovatke)

vyrobená elektrina je dopravovaná po "kábly" efektivita elektromotora 90%+

Bateriu z recyklujes, spálenú naftu/benzín nezrecyklujes, čo spravíš so zanesenými DP filtrami, olejmi z motora atd?..
pre lepšie pochopenie odporúčam https://youtu.be/kHtx_kQu6CA?t=73

Elektrimobil je dobrý pre bohatých na jazdu po meste.
Netreba vymýšlať koleso, zajdi sa pozriet do škandinávie alebo Nemecka, Holandska, Beneluxu všade atakuju predaje 30%. (Norsko cez 90% nových áut).

"nedostatočná sieť nabíjania"

Prílohy:

280494950_10225490129992790_2586923032649024301_n.jpg
280494950_10225490129992790_2586923032649024301_n.jpg 94.69 KiB thumb_up0thumb_down

sdsadsdsass.png
sdsadsdsass.png 304.36 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil trionq dňa 11.05.2022 - 12:22:57, celkovo upravené 1 krát.

11.05.2022 - 12:02:59
01
Ak niekto chodi bez zastavenia do Chorvatska tak je bez prepacenia dement a takemu by som nedal vozit ani slamu, nie este ludi. Prefackat a zobrat papiere.

Jezus ty mas 16r auto? A negeneralkoval si ho? Vacsina aut je po 16r a pravidelnom najazde uz davno na srotovisku, alebo je na nich vymenene uz skoro vsetko. Pritom ti tu opakovane ludia pisu, ze baterky podobne ako elektromotor su drziaky a bezne naroky bezproblemov splnia.
A tvoje obavy z pomaleho nabijania vychadzaju iba z tvojej pomylenej predstavy (bez urazky), ze je treba nabijat rychlo a mat 1000km dojazd. Nabijat sa bude takto: https://e.dennikn.sk/2377519/elektroauta-dokazeme-nabijat-skoro-zadarmo-hovori-zakladatel-slovenskej-techfirmy-agevolt/

https://e.dennikn.sk/2547283/na-elektromobily-nam-nebudu-stacit-elektrarne-nezmysel-vravi-sef-slovenskej-techfirmy-ktorej-nabijacku-si-odniesol-papez/

A na dlhsie cesty budeme pouzivat rychlonabijacky. Alebo baterky cestou menit, alebo vozit dodatocne (ekonomicky nezmysel).
Ja sa naopak tesim, ak sa dozijem elektromobilu, v ktorom budem vozit iba malu, lahku, "lacnu" baterku s 300km dojazdom. Nabijat ju priebezne doma, v robote alebo niekde pred obchodom a lutovat staty, kde este budu jazdit ropakmi a chodit na latrinu.
11.05.2022 - 12:19:44
10
"Ak by sa dnes všetky autá zmenili na elektromobily, sieť by to nezvládla." Jasne a aj kone sa vymenili za auta z dna na den a čerpačky vyrástli po výdatnom daždi.

netreba všetky, stačí pár domov na jednej ulici a trafo ťa nepustí :angel:

Tesla už nasadila

tesla je tesla, tá je dosť inde ako zbytok.. aj cenou, to neni bežné auto bohužial a nedával by som ho ako priemerný príklad

trionq napísal:
Elektrimobil je dobrý pre bohatých na jazdu po meste.
Netreba vymýšlať koleso, zajdi sa pozriet do škandinávie alebo Nemecka, Holandska, Luxemburgu všade atakuju predaje 30%. (Norsko cez 90% nových áut).

zázračné slovíčko "dotácie" :) keď máš bonus ktorý ti elektromobil cenovo zrovná so spalovákom nie je to zložitá voľba.. keď za elektromobil máš priplatiť +20-30% ceny rovnakého modelu so spalovacím motorom už to taká jasná voľba nie je :!: tam je to kúzlo vysokého podielu predaja, to bolo aj u nás, keď dali bonus stúpol predaj, keď ho zastavili klesol predaj :hai:

Jezus ty mas 16r auto? A negeneralkoval si ho? Vacsina aut je po 16r a pravidelnom najazde uz davno na srotovisku,

mám, subaru forester, 2006, 295tis km, bez generálky či dokonca vážnejšej poruchy :o na mojom starom benzínovom ford focus 2001 doteraz jazdí foter, má 380tis km (ale tam sa pred 5 rokmi pri cca 300k pretesňoval motor, to bola najhoršia vec asi čo sa mu stalo :) )
11.05.2022 - 12:32:02
01
My máme 2 atomky, uhoné Vojany. Poľsko je na tom horšie, len uhlie. Veterné elektrárne zapĺňajú úrodnú pôdu, vodné ničia vodný ekosystém, turbíny treba vyrobiť vymienať. Rakušania postavili atomku, naliali do nej miliardy, nechali ju schátrať, postavili vedľa nej uholnú a radiačné pozadie z popolčeka stúplo 3x viac než z atomky. A potom je tu ešte elektrosmog.
Možno by nedostatok elektriny vyriešili fúzne reaktory, ale to je zatiaľ v plienkach.

V bazáre nie je problem kúpiť auto takmer zadarmo a 10 rokov na ňom jazdiť. Vídať ešte dosť favoritov a felicií a ani fabia za 2000€ nie je šmejd na dopravu do práce, ako majú kolegovia a jazdia s rodinou k moru.
Pre veľkú časť obyvatelstva s hypotékami je 20 000€ na 10 rokov veľká pálka. A potom kde to nabit, keď v okolí nemám žiadnu nabíjačku. Doma z 230v zásuvky? Benzín si donesiem od suseda v kanistri, ako ísť s vybitým elektromobilom do mesta z dediny nabíjať keď ani v meste nie je žiadna nabíjačka? Z práce sa ponáhľam a toľko za auto nedám. V práci sme mali na sklade baterkové vozítko, ale nezarobilo si na seba, po pár rokoch baterka nevydržala ani 10 minút.

cokupit 6,5h po dialnici nie je veľa, keď sa kolegovia po 3 hodinách vymenili. Išla partia z práce k moru za poukaz od šefa.

https://www.autoviny.sk/novinky/123602/nemecko-zrusi-dotacie-pre-elektromobily-aj-plug-in-hybridy-podporia-len-tie-ktore-maju-skutocne-pozitivny-vplyv-na-klimu

trionq podľa tej mapky u nás nabíjačka nie je.
11.05.2022 - 12:32:09
00
Hosť napísal:
My máme 2 atomky

naštastie/zatiaľ :lol: kto si ešte spomenie na Sulíkov "husársky kúsok" ktorým sa tak chválil na jar keď vypukla Ukrajina? :tmi:
11.05.2022 - 12:44:44
01
[quote="@1840247"][/quote]

"netreba všetky, stačí pár domov na jednej ulici a trafo ťa nepustí"
doma sa hlavne nenabíja 100kw+ ale cez noc pomalým prúdom, za lacnejšie tarify, pri 1/3 nočnom odbere.
Tesla ma miesta kde má 40+ superchargerov takže to technicky nie je nemožné.

"tesla je tesla, tá je dosť inde ako zbytok.. aj cenou, to neni bežné auto bohužial a nedával by som ho ako priemerný príklad "
Tesla tu zmieňujem hlavne preto že toho predáva ďaleko najviac. Je to viac ako priemerný príklad pretože model 3 vyskakuje jednotlivé mesiace ako najpredávanejšie auto vôbec v EU, to že je pre nás drahé je druha vec.

zázračné slovíčko "dotácie"
V Nemecku stojí tesla aj s dotaciami viac ako spalovak, tak niekde bude chyba :D
Dotacia na auto nad 40k maju 7 500 € ale najpredávanejší model 3 LR stojí od 57tisíc. Takže to asi nebude len o dotaciach, navyše Tesla ma hrubu maržu k 30% pričom zvyšok automobiliek ich ma niekde k 17% - v preklade vedela by spustit z ceny auta ale prečo by to robili ked majú vypredanú produkciu do konca roka.
11.05.2022 - 12:50:18
00
cokupit:

Co si predstavujes pod pojmom "generalkovat"? Hadam nie brzdy, tlmice, rozvody a pod., to je bezny servis a tyka sa okrem rozvodov rovnako aj elektromobilov, cize potom treba generalkovat aj elektromobily.

Co si predstavujes pod pojmom pravidelny najazd? Auto co najazdi rocne 10 tisic km ma po 16 rokoch najazd smiesnych 160 tisic km. To rozhodne nie je pocet km, aby bolo aj najlacnejsie bezne auto na odpis.

A napisem posledny krat - pockam si na realny vyvoj a stav o 15 rokov. Nepotrebujem si studovat vizie a predstavy jednotlivcov o tom, ako by malo nabijanie atd. fungovat v idealnom svete. Ked teraz zaparkujem v Petrzalke pri panelaku, tak si auto nemam kde nabit a cakat niekde na nabijacke hodinu kvoli nabitiu dojazdu o cca 200 km si mozu dovolit akurat tak hipsteri ktori si chcu dokazat, ze aj s elektromobilom sa to dnes da. Daj elektromobil obchodnemu zastupcovi ktory ma na starosti napr. stredoslovensky region alebo kurierovi a uvidime ci Ti podakuju a ci budu zvladat svoju pracu. Zase sa tu raz tvori kult zaslepenych ludi nevnimajucich realitu. Pokojne sa presviedcajte o tom ake su elektromobily super a jazdite na nich, ja si pockam na dalsi vyvoj.
11.05.2022 - 12:55:09
11
trionq máme toľko nabíjačiek, aby sa dali nabíjať všetký autá ak by sa začali hromadné predávať? Utiahla by to rozvodná sieť?
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/625653/padesat-hasicu-hasilo-elektromobil-hrozi-zakaz-vjezdu-do-podzemnich-garazi.html

Problémy s požiarmi elektromobilov
11.05.2022 - 12:57:36
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up