Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
na elektro auta uz narazilo norsko a zastavuju resp obmedzuju dotacie.. nemaju kapacity na realne nabijanie pri tom mnozstve ktore tam dosiahli..
jasne ze diesle nezmiznu, priorita je dostat ich z civilizacie na okraj (je ine lod uprosted oceanu a naftak v centre mesta s pesim ruchom)
ja nevidim rozdiel medzi lodou v oceane a naftakom v meste.
V oceane nie je zivot? chceme dostat naftaky z civilizacie? posunieme ich k inej forme zivota?
raz nas to aj tak dobehne a vrati sa to ako bumerang...
rybam sa tie mikrocastice nedostanu vdychnutim do pluc ako ludom...co urobia napadane do oceanu netusim, ale momentalne problemom dieslov je prave to cmuchanie vyfukovych plynov ludmi. Co ocenia hlavne cyklisti lapajuci po vzduchu v predizlovanych uliciach...
Nemaju. Moderne diesle maju mensie emisie ako stare. Akurat ze ich nemaju mensie o tolko, aby v kazdej situacii vedeli plnit prisnejsie Euro normy. A ano, maju mensie pevne castice, ale na tie je filter. Ale tak ci tak diesle strasne ***** a maju väcsie emisie ako benziny. V mestach by ich mali zakazat. Len Dopravny podnik Bratislava ide s dobou a nakupil 90 novych dieslovych autobusov.
S dieslami to je to inak, oni plnia emisné limity, ale iba preto lebo sa merajú hodnoty čo sa merali niekedy pred 20 rokmi a to čo sa nemeria - čo je škodlivé sa niekolko násobne prekračuje (preto bol aj problém v USA). Nemeria sa to čo by sa merať malo.
Presne preto sa výrobcovia bránia novej metodike merania emisií (platí od roku 1996 = teda vyše 20 rokov), lebo to auto čo dnes plní trebárs Euro 6 by podla novej metodiky merania padlo do Euro 4
Keby boli benzináky také škodlivé pre ovzdušie ako tu niekto spomenul tak ich v USA či JPN nie je drvivá prevaha. To len tu v europe sme tak blbý že si tu smradíme sami sebe a ešte sa tvárime ako velmi ekologické autá máme.
Za všetkým sú peniaze, lebo sa tu vyrobí tolko áut že to ťahá ekonomiku nejednoho štátu. Takže klapky na oči a tvárme sa ako sú tie diesle ekologické
Asi tak. Preco je v EU pre diesel ina norma ako pre benzin? Ked je to svinstvo z dizlu, tak to zrazu akoze nie je skodlive? Diesle su dobry biznis pre automobilky, drahsie na vyrobu, drahsi servis, vsak sa aj ich pekne predalo vdaka srotovnemu...
Kachle od Subaru?
To skôr vyžaduje majiteľa čo má odložených 5000€ na druhý motor pokial to nie je aspoň rv2012
no vidis...a presne tento tvoj koment ma presvedcil v tom ze to auto mam pripadne vymenit predajcovi ako protihodnotu za nove, spokojne na nom pojazdit minimalne dalsich 5 rokov alebo ho radsej podarovat niekomu z rodiny...lebo presne na taketo "kecy" a vymrvacky od pripadnych zaujemcov by som nemal nervy, naladu a ani cas
btw, poznas osobne niekoho kto kupil nove Subaru ( kludne aj starsie ako rv 2012 ), normalne na nom jazdil ( tz nemylil si ho s rally specialom alebo V3S-kou ), pravidelne ho servisoval a klakol mu motor? Lebo ja nie a dokonca som o takych ani nepocul. A to poznam dvoch ludi co maju kachle rv 2010 a 2011 a obaja maju na tych autach najazdenych vyse 200tis km bez najmensich problemov ( len samozrejme obaja splnaju vyssie spomenute kriteria )
no vidis...a presne tento tvoj koment ma presvedcil v tom ze to auto mam pripadne vymenit predajcovi ako protihodnotu za nove, spokojne na nom pojazdit minimalne dalsich 5 rokov alebo ho radsej podarovat niekomu z rodiny...lebo presne na taketo "kecy" a vymrvacky od pripadnych zaujemcov by som nemal nervy, naladu a ani cas
btw, poznas osobne niekoho kto kupil nove Subaru ( kludne aj starsie ako rv 2012 ), normalne na nom jazdil ( tz nemylil si ho s rally specialom alebo V3S-kou ), pravidelne ho servisoval a klakol mu motor? Lebo ja nie a dokonca som o takych ani nepocul. A to poznam dvoch ludi co maju kachle rv 2010 a 2011 a obaja maju na tych autach najazdenych vyse 200tis km bez najmensich problemov ( len samozrejme obaja splnaju vyssie spomenute kriteria )
Vieš čo je najväčšia sranda? Že aj na SK Subaru klube nenájdeš že by niekto riešil rozbitý kachlový motor, nikto nikdy nemal problém, akurát na internete sa "potichu" objavujú ponuky kde je motor KO a auto má SK papiere...
Sranda že...
Impreza motor KO http://www.imagehosting.cz/images/imprezqcq.jpg
Forester motor KO http://www.imagehosting.cz/images/foresterkl.jpg
Mám tých prinscreenov viac ...
Trebárs další po výmene motora http://www.imagehosting.cz/images/outbacwvw.jpg
Alebo stačí zbehnúť na nemecký mobile.de, nastaviť filter na dieslové Subaru a iba poškodené autá a potom spočítať kolko tých áut má motor KO a kolko z nich je poškodených haváriou. Ked to vypluje 50ks áut tak 40 bude mať motor KO
Bárs sám mám Subaru tak nemám problém povedať že boxer diesel je na prd a ako jazdenku to kúpi len blázon
To nie je ziadna legenda. Staci ked nastartujem na dvore E-cko ze ho idem posunut a dovidenia. Ja ten smrad dieslov proste neznasam. Smrad benzinov mi nepride taky neprijemny. Ale samozrejme to je irelevantne ako to ***** Podstatne je, ze ak to ma DPF, tak je to celkom OK. Ak nema, tak to je humus...
DPF ***** niekedy este horsie nez bez neho. A kazdy diesel zacne raz *****t.
Mne vzdy auto *****o najviac ked som jazdil v meste kratke trasy. A nezmizlo to pokial som ho neprebehol po dialnici. Asi sa ten studeny kat aj filter zanasa naftou a potom to pachne pokial sa to nevypali.
A potom samozrejme opotrebovane vstreky dokazu robit zazraky.
Ešte by sa patrilo dodať, že "smrad" nie je kritérium škodlivosti pre zdravie. Ak nasmradíte na WC, to neznamená, že tam je čokoľvek nezdravé (kým vás z toho netrafí šľak). Až keď použijete "voňavý" sprej plný benzénových zlúčenín, potom sa začnite báť.
Skutočne škodlivé veci nemusia mať vizuálne ani olfaktorické prejavy. Bolo by zaujímavé pozrieť sa aj na to, či prachové častice z odratých pneumatík a brzdových obložení nemajú ešte horšie dôsledky, ako výfukové exhaláty, ale to už sme niekde inde.
Neuveris, ale niektori su schopni si to uvedomit. A dokonca si vedia uvedomit aj to, ze nakladna lod nedymi v centre mesta vedla pesej zony, kde sa pohybuju ludia. A elektraren tiez nie.
Jezus a to je presne ten pohlad tych eco fanusiikov... v meste to nemas ale to ze je to okolo to ta uz nezaujima..... a ovzdusie sa nam nahodou nemiesa? teda aj tie mikrocastice.... ako tu uz bolo raz napisane.. e-auta su slepa cesta, vzhladom na energie.... momentalne fajn do mesta, kym budu dostatocne kapacity na nabijanie a vyrobu energii, velky problem je tiez v mestskych trafostaniciach cez ktore nabijaju auta... nebudu to kapacitne zvladat a budu sa musiet prerobit/ prestavat.....
Rumakk a to si kde na to prisiel, ze vznetovy motor = dizlovy ? moje nervy ...
dizel je len jedno z mnohych paliv, ktore mozu sluzit na pohon vznetoveho motora ...
lode nepouzivaju ako palivo dizel, ale vacsi sajrajt, tusim mazut alebo nieco podobne
Vznetový motor je piestový spaľovací motor, v ktorom sa zmes paliva a vzduchu zapaľuje pôsobením vysokej teploty vzduchu stlačeného v pracovnom priestore motora. Najčastejšie ide o naftový motor (palivom je nafta) ktorý sa nevhodne označuje ako Dieselový motor
Vznetové motory podľa paliva[upraviť | upraviť zdroj]
plynový motor - palivom je plyn, najčastejšie stlačený zemný plyn (CNG)
naftový motor - palivom je motorová nafta, najčastejší zástupca vznetových motorov
dvojpalivový motor - palivom je plyn, alebo nafta
Pani, ale ja sa vôbec nehádam o tom žeby nejaká séria motorov Subaru nebola “chybná”, veď o tom sú plne internety Otázku som položil predsa inak...či reálne niekto pozná v okoli človeka ktorému pri starali sa o auto ( a jeho normálnom používaní ) kľakol Subaru motor. A to nie som žiadny zástanca a obdivovateľ tejto značky, proste len spokojný užívateľ auta ktoré už malo byt podľa reči ktoré počúvam 3x po veľkej oprave a aspoň raz po výmene motora
Subaru ma v našich končinách smolu v tom že veľa ľudí ani nevie co je to za značka a polovica z tých ľudí co ho poznajú zase stále verklikuje o tom ako sa tie ich naftaky kazia a že nekupovať. Pritom ako som napísal, poznám dosť ľudí co majú aj staršie Subaru ( dokonca aj zo sérii ktoré mali byt dávno po smrti ) a tie auta im stále dobre slúžia.
Ale mna ako relevantnú vzorku neberte, ja dokonca aj na biku bez problémov jazdím Sram/Avid brzdy ktoré sa vraj zavzdusnuju atd a moje cestné kufre na pedáloch Time X-Presso vyzerajú aj po 10tis km v poriadku tak na 80% ( narážam na fotky úplne zničených kufrov vraj po 1000km co sa objavili aj tu na fóre )
Ono je pekne pocuvat keci o skodlivosti dieslov a ich vytlaceni z dopravy, ale skusil niekto kupit pick up s 4x4 v benzinovom prevedeni? Ja som ho chcel a pre europu je to nedostupne. Jedina moznost bola individualny dovoz z USA / Kanady co vychadzalo na nehoraznu sumu a problem s pripadnym servisom, lebo su to uplne ine verzie ako pre europu. Dodavkove auta su na tom podobne. Ak aj nieco budu chciet riesit, pravdepodobne to bude kategoria M a N sa to nebude tikat. Velke uzitkove auta s benzinom niesu v ponuke. Plaketu s normou euro4 tam mam uz teraz pre nemcov a casti rakuska a je vymalovane. Co som pozeral mapu ked som riesil plaketu euro4 malo vstup vsade.
ja som dnes 2 hodiny pozeral autobazar podmienka bola Combi pripadne SUV benzin s nie smiešnym motorom a po 2 hodinach som usudil že cesta je zarubana
dnešna ponuka benzinovych aut je na bode mrazu a ak nie tak je zas cenovo absolutne mimo
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
jasne ze diesle nezmiznu, priorita je dostat ich z civilizacie na okraj (je ine lod uprosted oceanu a naftak v centre mesta s pesim ruchom)
V oceane nie je zivot? chceme dostat naftaky z civilizacie? posunieme ich k inej forme zivota?
raz nas to aj tak dobehne a vrati sa to ako bumerang...
S dieslami to je to inak, oni plnia emisné limity, ale iba preto lebo sa merajú hodnoty čo sa merali niekedy pred 20 rokmi a to čo sa nemeria - čo je škodlivé sa niekolko násobne prekračuje (preto bol aj problém v USA). Nemeria sa to čo by sa merať malo.
Presne preto sa výrobcovia bránia novej metodike merania emisií (platí od roku 1996 = teda vyše 20 rokov), lebo to auto čo dnes plní trebárs Euro 6 by podla novej metodiky merania padlo do Euro 4
Keby boli benzináky také škodlivé pre ovzdušie ako tu niekto spomenul tak ich v USA či JPN nie je drvivá prevaha. To len tu v europe sme tak blbý že si tu smradíme sami sebe a ešte sa tvárime ako velmi ekologické autá máme.
Za všetkým sú peniaze, lebo sa tu vyrobí tolko áut že to ťahá ekonomiku nejednoho štátu. Takže klapky na oči a tvárme sa ako sú tie diesle ekologické
To skôr vyžaduje majiteľa čo má odložených 5000€ na druhý motor pokial to nie je aspoň rv2012
no vidis...a presne tento tvoj koment ma presvedcil v tom ze to auto mam pripadne vymenit predajcovi ako protihodnotu za nove, spokojne na nom pojazdit minimalne dalsich 5 rokov alebo ho radsej podarovat niekomu z rodiny...lebo presne na taketo "kecy" a vymrvacky od pripadnych zaujemcov by som nemal nervy, naladu a ani cas
btw, poznas osobne niekoho kto kupil nove Subaru ( kludne aj starsie ako rv 2012 ), normalne na nom jazdil ( tz nemylil si ho s rally specialom alebo V3S-kou ), pravidelne ho servisoval a klakol mu motor? Lebo ja nie a dokonca som o takych ani nepocul. A to poznam dvoch ludi co maju kachle rv 2010 a 2011 a obaja maju na tych autach najazdenych vyse 200tis km bez najmensich problemov ( len samozrejme obaja splnaju vyssie spomenute kriteria )
http://www.auto.cz/subaru-ma-problemy-zivotnosti-dieseloveho-boxeru-71724
btw, poznas osobne niekoho kto kupil nove Subaru ( kludne aj starsie ako rv 2012 ), normalne na nom jazdil ( tz nemylil si ho s rally specialom alebo V3S-kou ), pravidelne ho servisoval a klakol mu motor? Lebo ja nie a dokonca som o takych ani nepocul. A to poznam dvoch ludi co maju kachle rv 2010 a 2011 a obaja maju na tych autach najazdenych vyse 200tis km bez najmensich problemov ( len samozrejme obaja splnaju vyssie spomenute kriteria )
Vieš čo je najväčšia sranda? Že aj na SK Subaru klube nenájdeš že by niekto riešil rozbitý kachlový motor, nikto nikdy nemal problém, akurát na internete sa "potichu" objavujú ponuky kde je motor KO a auto má SK papiere...
Sranda že...
Impreza motor KO http://www.imagehosting.cz/images/imprezqcq.jpg
Forester motor KO http://www.imagehosting.cz/images/foresterkl.jpg
Mám tých prinscreenov viac ...
Trebárs další po výmene motora http://www.imagehosting.cz/images/outbacwvw.jpg
Alebo stačí zbehnúť na nemecký mobile.de, nastaviť filter na dieslové Subaru a iba poškodené autá a potom spočítať kolko tých áut má motor KO a kolko z nich je poškodených haváriou. Ked to vypluje 50ks áut tak 40 bude mať motor KO
Bárs sám mám Subaru tak nemám problém povedať že boxer diesel je na prd a ako jazdenku to kúpi len blázon
DPF ***** niekedy este horsie nez bez neho. A kazdy diesel zacne raz *****t.
Mne vzdy auto *****o najviac ked som jazdil v meste kratke trasy. A nezmizlo to pokial som ho neprebehol po dialnici. Asi sa ten studeny kat aj filter zanasa naftou a potom to pachne pokial sa to nevypali.
A potom samozrejme opotrebovane vstreky dokazu robit zazraky.
Skutočne škodlivé veci nemusia mať vizuálne ani olfaktorické prejavy. Bolo by zaujímavé pozrieť sa aj na to, či prachové častice z odratých pneumatík a brzdových obložení nemajú ešte horšie dôsledky, ako výfukové exhaláty, ale to už sme niekde inde.
Jezus a to je presne ten pohlad tych eco fanusiikov... v meste to nemas ale to ze je to okolo to ta uz nezaujima..... a ovzdusie sa nam nahodou nemiesa? teda aj tie mikrocastice.... ako tu uz bolo raz napisane.. e-auta su slepa cesta, vzhladom na energie.... momentalne fajn do mesta, kym budu dostatocne kapacity na nabijanie a vyrobu energii, velky problem je tiez v mestskych trafostaniciach cez ktore nabijaju auta... nebudu to kapacitne zvladat a budu sa musiet prerobit/ prestavat.....
https://www.cas.sk/clanok/115429/15-najvacsich-lodi-znecisti-zivotne-prostredie-viac-ako-vsetky-auta-sveta/
lto a aky motor potom maju? benzin ? atomovy? vodik?:D https://korzar.sme.sk/c/4470155/emma-maersk-je-najvacsou-lodou-na-svete.html diesel: Na pohon lode slúži 14-valcový vznetový motor typu 14RT-flex96c
ja som nasiel iba stary dobry diesel....
dizel je len jedno z mnohych paliv, ktore mozu sluzit na pohon vznetoveho motora ...
lode nepouzivaju ako palivo dizel, ale vacsi sajrajt, tusim mazut alebo nieco podobne
Vznetový motor je piestový spaľovací motor, v ktorom sa zmes paliva a vzduchu zapaľuje pôsobením vysokej teploty vzduchu stlačeného v pracovnom priestore motora. Najčastejšie ide o naftový motor (palivom je nafta) ktorý sa nevhodne označuje ako Dieselový motor
Vznetové motory podľa paliva[upraviť | upraviť zdroj]
plynový motor - palivom je plyn, najčastejšie stlačený zemný plyn (CNG)
naftový motor - palivom je motorová nafta, najčastejší zástupca vznetových motorov
dvojpalivový motor - palivom je plyn, alebo nafta
OK,, ak berieme este plyn....
Subaru ma v našich končinách smolu v tom že veľa ľudí ani nevie co je to za značka a polovica z tých ľudí co ho poznajú zase stále verklikuje o tom ako sa tie ich naftaky kazia a že nekupovať. Pritom ako som napísal, poznám dosť ľudí co majú aj staršie Subaru ( dokonca aj zo sérii ktoré mali byt dávno po smrti ) a tie auta im stále dobre slúžia.
Ale mna ako relevantnú vzorku neberte, ja dokonca aj na biku bez problémov jazdím Sram/Avid brzdy ktoré sa vraj zavzdusnuju atd a moje cestné kufre na pedáloch Time X-Presso vyzerajú aj po 10tis km v poriadku tak na 80%
dnešna ponuka benzinovych aut je na bode mrazu a ak nie tak je zas cenovo absolutne mimo