tirov, dík, aspoň ma bude dobre vidieť :-)

duves, včera som išiel prevažne asfalt okolo vinárskeho družstva, popri železnici smer Ahoj. Šotolinu len ten kúsok kde je to fotené (je to vlastne len miesto na parkovanie pri asfaltke) a potom úseky kde je naplavená hlina a štrk z vinohradov a všetko to prešlo bez problémov. Je pravda, že to nemám s čím iným porovnať, ale ja som bol spokojný a s úsmevom na ksichte :-) .
V podstate s ňou ani neplánujem chodiť moc do terénu, preto mi aj plne vyhovuje obutie čo na nej je a tak skoro ho meniť nebudem. Akurát na ňu domontujem blatníky, svetlá na zimu a ešte asi adaptér pod predstavec ktorý umožní montáž ďalšieho košíka na fľašu, svetla, prípadne cyklopočítača, lebo na pôvodné rajdy sa moc toho nezmestí ;-)
14.09.2018 - 10:39:36
01
mipo13 Skutočny teren je samozrejme problem. A to s efektívnosťou techniky odrazu. Napr. na sypkom sa noha zle zaprie a neda sa dobre odrážať. Skor ma to zaujima ako prechod po rozbitej neudržiavanej ceste. Z tejto lokality je aj tak umenie objaviť niečo kvalitné, aby si nemusel zoskakovať. JURAVA bude čoskoro uzavreta. Musim niečo iné vymyslieť.
14.09.2018 - 12:17:45
00
Trosku som potunil mojho semi terenneho Mad Maxa... dostal dve priecne vystuhy do zadnej stavby (pred koleso) na lepsiu torznu tuhost a nove XTR brzdy tu z bazaru. Prerobil som zadne PM na IS uchytenie brzdy s jednou karbonou platnou a styrmi titanovymi skrutkami. Oproti velmi citlivym (hlavne na nastavenie)Formulam zatial brzdia slabsie, ale dam im cas nech si sadnu oblozenia.

Prílohy:

IMG_20180913_083835.jpg
IMG_20180913_083835.jpg 937.58 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20180913_183821.jpg
IMG_20180913_183821.jpg 607.17 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20180913_183732.jpg
IMG_20180913_183732.jpg 1.01 MiB thumb_up0thumb_down

IMG_20180913_183752.jpg
IMG_20180913_183752.jpg 812.11 KiB thumb_up0thumb_down

14.09.2018 - 13:59:51
03
Budem hádať, brzdy si menil kôli hmotnosti. Ešte by ma zaujimalo aký terén jazdis, aký tlak máš v gumách, či to moc trasie.
Ja po mojej skúsenosti v ťažkom teréne zvažujem výrobu druhej kolobežky. Bola by 29x29 Carbon s blatníkmi, pevná vidla, bezduše, kotúče. No nebude to hneď, musím ešte zohnať prachy.
14.09.2018 - 16:44:50
00
nazdar...tak nie kvoli hmotnosti, ale tie Formule mi na 180mm kotuci a QR 9mm pri naklonoch na stranu jemne suchali. Oni totiz maju maly odskok a pokial nie je sto percentny kotuc tak to sucha. Tieto sa zatial drzia bez suchania ale zase nebrzdia tak ako tie jedovate Formule. No dam im este cas na sadnutie...a zatial najvacsi teren co som bol bola strkova vymleta cesta od aut kde sa to vlnilo aj pol metra hore ci dole. Tlak...ani neviem, nabomboval som ich na maximalny predpisany tlak , drncalo to , tak som pomaly pustal dole pokial to nezacalo byt komfornejsie ale zase nie uplne namako. A ak chces stavat karbonovu kolobezku, odporucam pomerne jednoduchy postup ako som robil ja a to lepenim trubiek. Vyzera to sic "zaujimavo" ale priehradova konstrukcia ma svoje opodstatnenie.
14.09.2018 - 16:52:49
01
Priehradova sa mi nepáči. Chcem monokok ako tvoja aero. A musí mať pevné osy. Plášte dám 2,35 ľahký papier. Zatiaľ takto, začnem asi v zime, keď naberem peňázi.
14.09.2018 - 17:07:58
00
moja aero je vnutorna kostra vyplnena penou a az na tom vrchna vrstva... takze taky semi-monokok...:)
14.09.2018 - 17:37:29
01
tirov lahky papier 2,35" a načo? Ved tam daj užšie. Lebo nerozumiem. Načo tam davat široke gumy a nahaňať gramy?
14.09.2018 - 17:40:16
00
ddemo ty si tam mal kotuove a len si ich vymenil?
Nejaky biker ma v rači oslovil, že či ťa poznam, asi pred mesiacom. Bol som prave na kolobežke.
14.09.2018 - 17:41:55
00
Širšie sú do terénu lepšie. Podľa mňa 2,35 ideál.
14.09.2018 - 17:47:41
00
Na MTB jazdim 2,1". Cez leto (od polky marca do konca oktobra) na kolobežke jazdim plašť 1.9" a potom prezujem na 2,1". Kolobežka do terenu je dosť komplikovaný vyraz. Treba vyskušať.
14.09.2018 - 18:02:39
01
duves, to čo píšeš ohľadne terénu je mi úplne jasné. Čo som prešiel tých pár kúskov mimo asfalt, bolo úplne v pohode. Ovládateľnosť a držanie smeru jazdy bolo dobré a nemal som pocit nejakej neistoty.
No uvidíme ako to s tou JuRaVou bude, keď ju uzavrú bude to veľmi chýbať. Moc možností nám potom neostáva. Buď ako som išiel včera, asfaltkou vo vinohradoch po Ahoj a späť, čo je na otočku tak 7-8km. Potom by sa dalo z Černockého prejsť cez Račiansku a popri nákladnej železnici isť ku Kalnému jazeru, ale to je ešte menšia kilometráž. Odtiaľ by sa síce dalo dostať do Vajnor a ďalej na JuRaVu, ale to už je trošku zložitejšie. Prípadne tieto trasy spojiť.
A ešte nám ostávajú kopčeky Karpatských asfaltiek ;-). Nič iné ma zatiaľ nenapadá. Keď uzavrú JuRaVu, potom budem špekulovať kde sa pichnem :-). Chcem ju využívať aj na cestu do práce, takže čo to najazdím aj tam.
14.09.2018 - 18:29:59
00
mipo13 napísal:
Keď uzavrú JuRaVu, potom budem špekulovať kde sa pichnem :-). Chcem ju využívať aj na cestu do práce, takže čo to najazdím aj tam.

No ja to mam po tie haldy zeminy na trase vo viniciach asi 4km (po buduce stavenisko), nazad 4km, k žl.stanici Vinohrady asi 2 km. To je spolu 10 km. Potom ešte raz to treba urobiť a mam to ako povodnu vzdialenost. Čo sa mam zastretliť?
Prvy rok som aj tak jazdil iba po optimistu. Jazdit k pustemu kostoliku som sa rozhodol až dalšiu jesen.

Trasu okolo kalneho jazera poznam. Nie je to zla volba, vadia mi tie betnove panely, niekde je to dost derave, su tam jamy. Je to kratke a otravné. Neviem nič objaviť ako nahradu. Ešte vyskušam Slanec, sidliskove asfaltky, nejaky km to ma, až bude JURAVA definitivne zavreta a to koli kondičke ako nahradu za par slabych stupakov.

Nahradna trasa JURAVA je nevhovujuca, je vedena po zemine, čiže tam bude blato. A hrozia diviaky. Takto pred rokom behali po asfaltke na JURAVE, tesne pred pustym kostolikom som mal skoro koliziu s dvomi, ako mi križovali trasu.
Sú premnožené.
https://zpravy.idnes.cz/myslivec-kanci-premnozeni-africky-mor-dhm-/domaci.aspx?c=A180914_221733_domaci_kafi
15.09.2018 - 07:31:37
00
https://www.aktuality.sk/clanok/622790/nase-mesta-dobyvaju-kolobezky/
15.09.2018 - 10:17:59
00
duves, vieš ako to je. Človek keď chce, tak si trasu nájde. Nebude to síce ideálne, ale vždy lepšie ako klincom do oka ;-).
Slanec je v pohode. Vracal som sa tade z prvej jazdy a celkom ma prekvapilo ako ľahko som sa dostal hore, čakal som, že to bude náročnejšie.
Inak trasa od nás po budúce stavenisko, odtiaľ na Ahoj a späť domov dá cca 16km. To už nieje úplne na zahodenie. Plus sa dá niečo pobehať po sídlisku, prípadne aj trošku zabrdnúť do odbočiek vo vinohradoch a tá 20-ka sa spraviť dá ;-). Cesta ku Kalnému jazeru je presne ako píšeš, strašne rozbitá, hlavne na začiatku. Potom už je krásny asfalt, ale je to krátke. Túto trasu som skôr používal na presun do Vajnor a cez JuRaVu domov.
Čo sa týka diviakov, tak to poznám a moc si nenavyberáš. Behávam po Karpatoch a keď som sám, tak zvyknem z času na čas vydať nejaký zvuk aby o mne zver vedela. Samozrejme občas sa zamyslím, pozabudnem a úplne sa stretom nevyhnem ;-). Posledne som stretol diviaka v podstate kúsok od domov. Vbehol som do vinohradov, pri biofarme som odbočil doprava smerom k nádrži Vajspeter a asi po 100m mi prekrížil cestu. Najskôr som si ho zamyslený ani nevšimol. Zaregistroval som ho až keď som počul šuchot a už som len videl ako vbehol cez ten zarastený potok napravo do vinohradov. Tam ma to trochu prekvapilo. Vedel som, že chodia do tých vinohradov, ale za bieleho dňa keď tam teraz chodí toľko ľudí, by som ho tam nečakal. Našťastie naša Karpatská "divá" zver, je už na ľudí zvyknutá, tak tie strety niesu také dramatické ;-)
15.09.2018 - 11:50:45
00

Výber z produktov

    Prejsť do shopu ()
    keyboard_arrow_up