Nezáleží na uhlopriečke, ale na zornom uhle. V starých dobrých časoch, keď veci vyvíjali v prvom rade odborníci a nekecali do toho vydieračíkovia a ošmečíčkovia, tak sa nad vecami samozrejme rozmýšľalo. Obvyklá pozorovacia vzdialenosť obrazu sa rovná jeho uhlopriečke, z toho a rozlišovacej schopnosti oka vyplýva zbytok.
https://www.wikiskripta.eu/w/Rozli%C5%A1ovac%C3%AD_schopnost_lidsk%C3%A9ho_okaJasne, keď sa posadíš 10 cm od 4K telky o 2 m uhlopriečke tak uvidíš štvorce alebo samotné farebné subpixely, ale samozrejme to nebolo konštruované na pozorovanie z 10 cm ale z už uvedenej vzdialenosti. Často (väčšinou, ak sa bavíme o hraní na tv) je hráč ešte ďalej ako uhlopriečka a nemá žiadnu šancu vidieť nič.
Ľudské oko je v skutočnosti pekne blbý kus "techniky" (a mimochodom, rozlišovacia schopnosť farebného videnia je rádove horšia, napr. pre modrú farbu máte len asi 150"kpix"/oko a ešte k tomu veľmi nerovnomerne rozložených). Taktiež oko nevidí v "fps", čo je ďalšia obľúbená a svojím spôsobom zbytočná a nikam nevedúca diskusia poháňaná technoonanistami.
(Sranda by bola, keby sa dali selektívne rýchlo prekresľovať iba určité partie obrazu, kde by sa +/- mal hráč sústreďovať - tak nejako funguje ľudské vyhodnocovanie.)