Ja som isiel na letnych par krat v namraze aj snehu a co ja viem nesmykalo to nijako vyrazne viac nez na zimnych. Problemom bol az cisty lad, tam uz si to robilo co chcelo.
26.10.2017 - 10:05:31
00
človek tu nie je jeden deň a jeho otázka zapadne 5 stranami príspevkov :D tú kameru by som chcel tak od 150 do 200 eur, a čakám od nej že bude mať fullhd video a videl som že nové kamery majú aj wifi tak to by som možno tieź uvítal
26.10.2017 - 10:10:46
00
palo1707 : hej, da sa .. problem je skor asi snehova brecka a rozne snehove podlozia, kde sa klasicke letne drazky rychlo zanesu, ale na druhej strane je plno zimnych, ktore to tiez nezvladnu. V BA malokedy treba nieco ako zimne .. skoro nikdy. Skor ludia casto nechapu , ze zimne, neznamena, ze brzdna draha zostavas rovnaka a pod. Dufam, ze tuto zimu nebude vobec sneh v BA, lebo to bude koniec. Esteze je elektricka, ale tu uspesne tiez likviduju :lol: .. peso sa tiez neda. Hlavne treba nastavat este dalsich 100 sidlisk okolo BA a satelitnych mesteckach.
26.10.2017 - 10:15:31
00
Ja co som spominal, ze som auto dostal s novymi zimnymi gumami, tak to bol jul a siel som s tym pre kamosku do Viedne na letisko okreskami. Gumy mali dezen cca 9 mm. Auto pocitovo "plavalo" pri ostrejsich prejazdoch zakrut aj pri brzdeni. A to je lahke auto, nie 1,5 tony. Na ten presun okreskami pri defenzivnej jazde sa to dalo prezit, ale pri 130 na dialnici by som zimne gumy v juli mat nechcel. Mozno este celkom funguju pri teplote vozovky do 20-25 stupnov a okreskach, ale pri teplote vozovky 45 stupnov uprostred leta a dialnicnom tempe to uz z principu bezpecne byt nemoze. Este beriem, ze ked uz su zimne par rokov v prevadzke, su zjazdene na tie cca 4 mm a stvrdnutejsie, tak sa daju dojazdit aj v lete, zatial som ale neskusal.

Ale moj fotrik je podareny - letne uz musel pred par rokmi na jesen vyhodit, tak kupil zimne. Akurat ze nove letne uz na jar nekupil a tri roky jazdil vkuse na zimnych, aj ked som mu kazdu jar prizvukoval, nech kupi letne. A najlepsie bolo ked som mu navrhol, ze nech si teda kupi celorocky a nemusi sa starat o prezuvanie a vysmial ma, ze celorocny su nahovno. :D Ale zas treba dodat, ze s tym autom sa iba presuva v ramci sirsieho centra BA, mimo mesta chodi inym.
26.10.2017 - 10:17:20
01
V tomto ADAC článku tvrdia, že niektoré zimné gumy pri teste potrebovali pri 100km/h na zastavenie až o 16m dlhšiu brzdnú dráhu. To už je na uváženie.
26.10.2017 - 10:43:18
00
10-15m rozdielnu brzdnú dráhu budeš mať aj pri porovnaní dvoch rôznych automobilov.. nehovoriac o vodičoch ktorí sa boja na tú brzdu fakt dupnúť, alebo majú dlhú reakčnú dobu..
26.10.2017 - 10:53:04
00
Ja si myslim ze tento problem bude najviac citelny v blizkej buducnosti, lebo stale viac a viac aut ma protikoliznu brzdu.. tak preco jej to trochu neskomplikovat :D
26.10.2017 - 11:16:56
01
keď sa riešia tie zimné pneu tak otázka do pléna: v sobotu idem smer Trenčín - Mikuláš - Košice (po D1) a v pondelok s5. hlásia pokles teplôt, miestami sneženie, prezuť už na zimné alebo to skúsiť ešte na letných? Predsa len hlavné ťahy by nemali byť zasnežené a potom zas príde oteplenie
26.10.2017 - 13:51:49
00
No a presne tu vyhravaju tie celorocky. :)
26.10.2017 - 14:02:20
01
sekele: da sa to riesit tak, ze pojdes po juznej dialnici cez Zvolen, tam nehrozi sneh, minulu, ci predminulu zimu pri Roznave snad kvitli kvety v case, ked sa severania v Tatrach brodili po pas snehu na D1ke :lol:
26.10.2017 - 14:04:42
00
sa mi nechce gúúľať, ako je to podľa vyhlášky: jazda po zasneženej vozovke ...
sú tam povolené aj "celoročky" ??
26.10.2017 - 14:04:51
00
Podstatne je oznacenie pneu. Bud ich oznacene vlockou a horami mas, alebo nie. Ak nie, tak to nie su celorocky / zimne a teda nemozu byt pouzite ak je na vozovke sneh / lad.

EDIT: Tu je cely bod zo zakona. Takze pre SK netreba ani vlocku a hory, staci aj M+S. Ale v Nemecku a ktovie kde vsade este uz tu vlocku bude po novom treba, takze bez nej by som gumy nekupoval.

§ 38
Osobitosti premávky v zimnom období

(1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené pneumatikami na jazdu na snehu označené horským symbolom alebo pneumatikami s označením „M+S“, „M.S“ alebo „M&S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav v čase od 15. novembra do 31. marca a v prípadoch, ktoré sú uvedené v časti vety pred bodkočiarkou.

(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí
a) pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo pneumatika na núdzový dojazd,
b) pre terénne motorové vozidlo,
c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu.

(3) Vodič motorového vozidla je povinný zabezpečiť splnenie podmienky podľa odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie možno predpokladať, že na trase, ktorou bude s motorovým vozidlom prechádzať, bude sa na vozovke nachádzať súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza.

(4) Vodič vozidla je pred jazdou povinný odstrániť z vozidla a z nákladu kusy ľadu a snehu, ktoré by sa počas jazdy mohli uvoľniť.
26.10.2017 - 14:11:07
00
lto: mám medzipristátie v Ružomberku tak musím ísť severnou.
26.10.2017 - 14:21:18
00
viem že téma o pneumatikách je zaujímavá ale mohol by prośim niekto poradiť s tou kamerou ? :D
26.10.2017 - 14:35:22
01
kup si celorocnu
26.10.2017 - 15:01:39
09

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up