Nie kompletná matematika. Celkové náklady na vozidlo zahŕňajú aj takú nemalú položku, ako rozdiel medzi nákupnou a predajnou cenou.
Diesel si lepšie drží cenu, ľahšie ho predáš. Samozrejme to hlavne platí pri nových autách, nie starinách.
no ako to bude u nových áut sa ešte moc nevie.. aktuálne nové auto s dieslom už má fičurínky typu DPF a pod s obmedzenou životnosťou, takže pri 100-150tis ho buď predáš alebo zainvestuješ tak cca 1500-2000, ak ho predáš zainvestuje nový majitel čo znamená náklady na neho a ten diesel sa zas tolko nevyplatí, resp bude dlhšia návratnosť..
mne by si diesel nepredal ani v akcií 1+1 zadarmo asi, takže predáš to lahšie luďom ktorí idú slepo po spotrebe (vw komplex
)
okrem toho držanie ceny závisí skôr od značky než motoru, porovnaj nový a ojazdený umelo udržiavaný VW a rovnaký model od Forda, Francúza.. u jedného pri 3-5 rokoch cena 50% u druhého tak 30%..
a to o kvalite našej nafty platí stále..