samozrejme aj realne sa musi KAŽDY filter DPF/FAP vyhodiť z vyfukového potrubia....
lebo tam robi problem, upcháva sa auto stráca vykon, prehrieva sa turbo...
(je to len "ekologická" vec - nie motorická - auto, ako take ho vlastne ani neoptrebuje, lebo ho obmedzuje)
auto s filtrom treba občas poriadne "pretiahnúť" napr po dialnici a problém sa rieši "skoro sám"
ten kto jazdi vela po meste a na velmi nízke otáčky môže tomu dopomôct

nie mam auto s filtrom a je v pohode.... zatial :-)
20.03.2012 - 15:19:52
00
misoR - kým je zakázané s tým parkovať v garážach je to pre niektorých dosť nevhodné (nemusieť ráno oškrabávať a odhrabávať a v lete aj v zime nasadať do 15° auta je k nezaplateniu).. ale chystá sa nejaká zmena mám pocit..


My neparkujeme v garazi ani jedno auto a kazde rano, aj pri -20°C, bolo v aute teplucko, sklo rozmrazene :D Cim to je? Dnes existuju alarmy, ktore umoznuju dialkove nastartovanie vozidla. Rano vstanes, stlacis tlacidlo na ovladaci, auto sa nastartuje, medzitym sa vsetka namraza roztopi a ty ides spokojne do prace, motor mas zohriaty...:) Aj to sa da riesit...Samozrejme, garaz ma svoje vyhody, o tom nepochybujem.
20.03.2012 - 22:30:02
00
Cim to je, ze nepoznas vyhlasku...
20.03.2012 - 23:05:43
00
A co take je vo vyhlaske? Teraz neviem co mas na mysli z toho, co som pisal...
21.03.2012 - 14:56:31
00
samovolné naštartované auta na volnobeh čitaj,vzedelávaj sa budeš vedieť
21.03.2012 - 17:23:20
00
predpokladam ze motor nie je nastartovany v tych "vykur mi ho" apod :D tam je pridavny motorcek ktory cuca iba palivo a "vykuri" ti auto...automatika..nastavis si rano 5:05 a za 5 minut mozes pekne krasne nasadnut do vyhriateho brmbatka
asi by som sa mal poucit ze vyhlaska zakazuje mat nastartovane auto na volnobeh...poucte ma

edit://aha takze vyhlaska zakazuje mat dialkovy starter ... hmm tak toto som nevedel,ze aj take sa da vopchat do auta :lol:
kolegov svagor ma v tomto momente lame aby som si to dal :D :D ze on to robi HAHAHA...pochybujem ze levicki fizli taketo nieco poznaju :D
21.03.2012 - 19:45:13
00
no vidiš ako si si pekne sám odpovedal :D a nemiešaj do toho webasto a podobne iné nezávislé kurenia keď pisal že "Dnes existuju alarmy, ktore umoznuju dialkove nastartovanie vozidla." na to Jezus narážal s vyhláškou. Ludia by len jazdili na na zákony a vyhlášky ***** a potom to tak na ceste aj vyzerá
21.03.2012 - 20:06:30
00
Alarm s funkciou dialkoveho startu je napr. MagiCar - btw. strasne na hovno funkcia :D

http://jsmoto.expertshop.cz/Autoalarm-MAGICAR-M-9000
21.03.2012 - 22:43:56
00
Fajn, beriem :D toto si z vyhlasky nepamatam, ale uz budem vediet...na druhej strane si myslim, ze takych scitanych ludi ako je Jezus tak vela nie je a riesit to nikto nebude...

patooo, preco nahovno? Konkretizuj, prosim ta...
21.03.2012 - 22:49:56
00
Ono je to fajn, keď si ráno naštartuješ auto z okna (alebo si to naprogramuješ) a nastupuješ do vyhriateho auta s rozmrazenými oknami... Nuž lenže ak náhodou parkuješ v miernom stúpaní, tak nemôžeš zaradiť rýchlosť, ale pekne zabrzdiť ručnou brzdou. No a môjmu šéfovi sa pred 2O rokmi stalo, že večer prešiel cez vodu a auto mal síce ráno odmrazené, ale ručná brzda nerozmrzla a nepohol sa. A asi by bol kopec strandy, keby si večer zaradil spiatočku a ráno sa ti naštartoval motor...

No a samozrejme, na zamykanie radiacej páky môžeš tiež zabudnúť...

Keď mať ráno rozmrazené auto, tak jedine bufík.
21.03.2012 - 23:04:18
00
s tym dialkovym startom to u niektorych motorov nie je take ruzove, najma ak sa jedna o moderny diesel je tato funkcia casto uplne k nicomu pretoze ten motor sa na volnobehu vobec neohreje. A to nehovorim ze ochota nastartovat v tuhych mrazoch je u spominanych motorov tiez znacne rozdielna. Tieto motory maju bezne prihrievanie chladiacej kvapaliny po nastartovani zhaviacimi svieckami zvycajne 3-4ks ktore maju pomoct rychlejsiemu ohriatiu motora resp. kurenia. Ale ako som uz pisal v reale to moc nefunguje, omnoho ucinejsie je nezavisle kurenie ktore ti za 20min pri -13 ohreje motor na 60-70st a este ohreje aj interier na +7st. Spinanie tymi hodinkami co tu niekto spominal je malo variabilne pokial neodchadzas z domu pravidelne v rovnakom case. Da sa to ale prepojit s alarmom (najlepsie dvojcestnym) a nepotrebujes dokupovat telestart ci ako sa to vola. Jedina nevyhoda nezavisleho kurenia su obstaravacie a prevadzkove naklady.

k tym FAP filtrom len tolko, treba si uvedomit preco sa tam tie FAP filtre davaju, velmi zjednodusene preto ze moderne diesle na rozdiel od "starych" uz produkuju tak male skodlive castice ze nas dychaci system ich uz nedokaze zachytit a dostavaju sa nam do tela resp. krvi atd., preto su tie filtre potrebne. Vsimnite si ze tie sadze a dymove clony co generovali stare diesle uz tieto nove nerobia, ale riziko je zasa inde a je okom neviditelne. Kto by si chcel rozsirit obzor a dozvediet sa aj orientacne ceny a zivotnosti tychto filtrov nech sa pozrie trebars sem http://www.cheero.cz/cheero/8-DIAG/14-FAP-OFF

Doby kedy sa dal kupit usporny a na prevadzkove naklady nenarocny starsi diesel s udajnymi 120-150tis km, ktory mal v reale o 100tis viac a este dalsich 100tis sme na nom v pohode najazdili su nenavratne prec. Sucasne moderne diesle su v tomto ponimani jednoznacne zlata zila pre servisy pretoze maloktory dokaze najazdit bez poruchy co i len 150tis km a potom to uz ide... vstreky, turba, cerpadla atd. malokedy stoji jednotliva oprava pod 500Eur. Priciny su jasne, my chceme stale mensiu spotrebu, vacsi vykon, stat chce mensie emisie a vyrobca chce aby sa to co najskor pokazilo aby sme si opat kupili nove. Ked to premiesame kvalitou paliv v stredoeuropskom regione je to dokonale...
21.03.2012 - 23:49:14
00
misoR, by si sa divil, ale ludia to riesia. Konkretne vtedy, ked im niekto takto "sprijemnuje" ranne vstavanie nastartovanym autom odparkovanym pod ich oknami. Ale oni vlastne len zavolaju 158, riesi to v konecnom dosledku PMJ. Takze len tolko k tomu. :) A samozrejme jedine rozumne riesenie je prave to nezavisle kurenie - vsetky dovody su popisane vyssie.

ROpa, len jedna vec - prevadzkove naklady na vykurenie interieru na stanovenu teplotu nezavislym kurenim su nizsie ako nastartovanym motorom. Alebo do nakladov ratas aj nieco ine nez palivo?
22.03.2012 - 00:22:15
00
tiez sa mi nezdali tie naklady vysoke....
22.03.2012 - 00:23:54
00
patooo, preco nahovno? Konkretizuj, prosim ta...



Plati, co napisal JoKO

- nemozes uzamknut mechanickym zariadenim auto, so zaradenou rychlosotu, ani zamknutym volantom ( ZEDER ) nenastartujes - volis rano zimu, alebo vacsiu pravdepodobnost kradeze vozidla ?

- ak je to diesel, tak ten moze byt nastartovany aj 20 minut a na volnobehu Ti to nevykuri ani nahodou, benzin ano

- dialkovy start proti nezavislemu kureniu ma daleko vacsiu zataz na elektricky obvod, hlavne bateriu

- kazdy, kto sa trochu vyzna v autach vie, ze pri nizkych teplotach by mal motor pracovat po maximalne minute v normalnom rezime, a nie ho drzat 10, 15 alebo x minut pri 800-900 ot.

- na volnobehu sa motor dlho zohrieva, dlhe zohrievanie vytvara kondenzaciu v olejovej vani - znehodnocuje olej ..

Cize jednoznacne nezavisle kurenie vyhrava, horsie je to v cenovom porovnani
22.03.2012 - 08:18:38
00
mam stareho renaulta DCI(rok 2001)
jediny raz som ho nechal rano v kose( v najchladnejsich dnoch tejto zimy) bezat na volnobeh a za zhruba 10min uz kuril ako divy
to skor pri jazde v tuhych mrazoch sa slabo zahrieva - pomaha karton pred chladic :D
22.03.2012 - 12:17:10
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up