tak hlavne kopa bajkov uz ma seriovo teleskopku a ovladanie pod rajdami je fakt luxus...pri 1x12 s 32x50 je to pri 29ine v pohodke...30x50 uz je asi minimum, ja sa po asfaltkach nemienim nahanat a aj prejazdnost stromov a skal je s 1x12 super
03.04.2019 - 18:26:26
05
Hosť napísal:
tak hlavne kopa bajkov uz ma seriovo teleskopku a ovladanie pod rajdami je fakt luxus...pri 1x12 s 32x50 je to pri 29ine v pohodke...30x50 uz je asi minimum, ja sa po asfaltkach nemienim nahanat a aj prejazdnost stromov a skal je s 1x12 super

Nemaju na na tom nic odjazdene a mudruju :)
03.04.2019 - 20:07:41
00
Rock shox zavadza nove technologie, a samozrejme aj nazvoslovie :lol:
https://www.bikeandride.cz/2019/04/rockshox-signature-series-my2020-tech-news/?fbclid=IwAR03CcRccBiEcaXAZiSaRW2pGmv0KMM041KI_I4VZbzAVnNG3t_qhcpV_rU
04.04.2019 - 17:16:52
00
Z tych press-releasov som mal pocit, ze uz najneskor v roku 2016 mali vsetky tlmice a vidlice fungovat naprosto dokonale. A oni nie, stale pracuju na lepsich tesneniach, odtrhu, kompresii .. takjanevjemus. Vlastne viem .. bude to rovnako ako doteraz :D
04.04.2019 - 17:24:32
02
Sesulak napísal:
Haha dobra poznamka. Tiez akosi nechapem, preco sa vsetci tlacia do 1x nieco. Uz tie kazety zacinaju byt komicke. Skor si myslim, ze ludia su pohodlni, resp. velka vacsina nevie ako radit pri 2x systemoch.
Tie keci o vahe, cistom kokpite a buchani retaze (ked je zaradene spravne, pri zjazde retaz o salter nebucha) vynecham. A aj tak to drviva vacsina lame v kopci na 60 otacok/minutu, lebo nema kondicku na 1x prevody.

Mne pomaly dosluhuje 2x10 pohon a zatial to vyzera tak, ze aj novy bude 2x.


Chceš naozaj tvrdiť , že nieje bike čistejší s 1 prevodnikom ? ako s 2. Nejde len o kokpit ale aj o ram kde nemusiš mat samotny prešmyk. A navyše ak jazdiš s prešmykom tak retaz o neho v zajazde vie dosť buchať čo može niekomu vadiť. 2x na takom biku ako maš ty je ešte v pohode ale na enduro a trail bike je podla mna zbytočnosť. Tak ako tebe može pripadať komicka velka kazeta tak može niekomu pripadať komicky pohon 2x. Je to len o preferenciach čo kto uprednostní.
04.04.2019 - 18:08:45
03
Kazde riesenie ma svoje pre a proti. Kazdy si musi vybrat podla toho co jazdi a co mu vyhovuje. Len by tu ludia mohli pochopit ze su aj hobby cyklisti a nepresviedcat ostatnych ze ten jeho vyber je ten spravny. Problem bude ze za chvilku uz asi nebude moznost vyberu. Vsetko bude 1x
04.04.2019 - 19:31:13
01
tak u shimana si zatial stale mozes dokupit smyk, prevodniky, packu a mas 2 placku - len skoro vsetky biky su osadene orlom.
inac nepouzity smyk, prevodniky a packu mam doma v skatuli uz 2 roky a stale sa mi to nechce hodit na bazar - ale pozeram ze casom tomu asi stupne cena :-D

a jednoprevodnik bol pre mna vykupenim - smyku som sa tuzil zbavit odkedy jazdim na bicykli s prevodmi. akceptujem vsetky jeho nevyhody a absolutne mi nevadia - hlavne ze uz nemam ten blby smyk.
04.04.2019 - 19:53:54
02
Jednoprevodnik ma zmysel, vsak sa jazdil aj pred 15 rokmi, len nechapem tomu argumentu o buchani. Lebo staci nahodit prehazku s brzdou a nic nebucha. Vsetci co presli z presmykaca presli zaroven na brzdu, preto sa im zda, ze je to lepsie :) /u SRAMu sa vypnut neda/.. ale ako ano, nie vzdy tomu tak je, ale problem to nie je. Skor povedzme padanie retaze z opotrebovaneho stredneho prevodnka na trojpile, ale to je zas tiez skor vec brzdy. Dovody pre jednoprevodnik su /sam mam bajk, kde by sa aj hodil/, ale toto je pocitova zalezitost. A hlavne vzdy ma pobavi, ak niekto napise, ze mu vadil buchajuci presmyk ale jazdit na hlucnych nabojoch .. tam hluk zrazu nevadi :D

edit: presmykac bol u mna vzdy najnenavidenejsia vec na bajku .. ale u 2x uz problem nie je ziaden. Teraz je to teleskopka. Nie kvoli funkcii, ale spolahlivosti a celkovo sposob (absencia offsetov, dementne ovladanie,uplne dementne uchyty sedla, vaha, cena vs. spolahlivost, atd.)
04.04.2019 - 22:15:49
00
Lto nieje pravda čo píšeš , že ak maš prehazku s brzdou , že už retaz nebucha o prešmyk bucha to aj tak možno menej ale ta retaz tam proste stale nejak sa pohybuje. Ak porovnavaš naboj s buchanim retaze tak naboj stale vydava ten isty zvuk na to si človek zvykne kdežto retaz ked trieska tak to vydava všeliake tony. A navyše ak sa jazdi prehazdovačka s brzdou s prešmykom tak prešmyk tažsie radi na vačsí prevodnik lebo retaz pri namotavaní musi prekonávať aj silu brzdy. Ale zasa netvrdím , že systémy 2x nemaju zmysel.
04.04.2019 - 23:02:52
01
Ja pridám ešte jeden argument. Mám jednoprevodník. Na ľavej strane mám páčku ovládania tlmiča hore a dole páčku ovládania teleskopky. Keby chcem mať dvojprevodník, tak fakt neviem, kam by som to radenie narval. Musel by som zasa kupovať nejakú extra páčku teleskopky, ktorá by šla namontovať vpravo hore , nedajbože, keby som chcel aj samostatný remote lock-out na vidlicu... Všetko zlé je na niečo dobré. Väčšine ľudí vadí na jednoprevodníku nedostatok rozsahu, lebo orol a nové xtr sú mimo finančné možnosti priemerného bikera.
Až bude 12spd SLX-ko a deorečko s rozsahom 500%+ , tak budú dvojprevodníky asi všetkým u prdele.
05.04.2019 - 08:10:38
03
Bikedav: ano, super porovnanie, ze retaz bucha a naboj ide rovnomerne, akurat si zabudol dodat, ze retaz potencionalne (nebudem ta presviedcat, ze nebucha) bucha len v zjazde , kdezto koleso huci permanentne. A tvrdit, ze si na to zvyknes .. tak ok, dnes je to samy hluchy. Kto nepocul , ako je tichy bicykel bez rohatky (myslim prakticky uplne bz zvuku), nevie o com pisem. Niet krajsieho jazdenia. Ale ok, kazdy si najde ten svoj argument :) .. ako som pisal, nikdy som netvrdil, ze je jednoprevodnik blbost (pre mna ale bol, dokial bol vzadu max 42), ale toto absolutne nie su dovody preco ist do jednoprevodniku, pretoze bud je to povacsine zle nieco nastavene, alebo sa to da riesit.

Ale jedno ti budem tvrdo oponovat .. to, ze radenie na presmyku je tazsie kvoli brzde je pekna kravina :) .. ocividne si tento setup nikdy nemal (ostatne je to vidno aj stym co pises ohladne presmyku .. ja pravidelne striedam 3 setupy .. klasika 3x9, klasika 2x9 a 2x11 s brzdou, takze viem kedy a co ako robi). Skus sa zamysliet nad tym, preco je to kravina. /napoveda .. prehazka (shimano) ide naozaj tazsie radit s brzdou/.

Zakladny dovod preco jednoprevodnik ano, je, ze kombinacia brzdy + narrow wide prevodnika + voditka zabezpeci, ze v ziadnom scenari nenastane problem so zlym zaradenim vpredu , padnutim retaze a bud slapnutim doprazdna, alebo preslapnutim retaze cez zuby na prevodniku pri skrizeni/padnuti retaze na mensi prevodnik /tieto veci je mozne ciastocne eliminovat a hlavne pri rozdiele zubov o 10 na presmyku to nebyva problem, ale i tak moze, pretoze nejde dostatocne dobre vyrobit 2xnieco setup tak, aby sa jazdil v terene len jeden prevodnik vzdy a druhy sa pouzival ako presunovy/. Preto kto jazdi traily a divociny neustale v plnom vykone a nasadeni a nepotrebuje sa presuvat velmi po asfalte, alebo je zmiereny s pomalym presunom, pre neho je to vyhoda (1x9 bol len pre zjazdarov a dupacov, 1x11 uz pre vacsinu pouzitelny 1x12 uz prakticky dostatocny). V pripade, ze do toho clovek da aj nejake vacsie peniaze je dalsia vyhoda znizenie hmotnosti celeho pohonu (cca 150-200g). Tie ostatne veci mozu byt prijemne a pomahaju na psychike. Ovsem vsetko toto je vykupene zivotnostou, cenou a kompromismi v prevodoch (relativne).
05.04.2019 - 09:38:16
00
bimjeam Pripadne Sunrace ako som pisal vyssie.
05.04.2019 - 09:39:40
00
bimjeam:
Packu ovladania tlmica zahod, lockout ovladania vidlice.. tsss .. co mas chrti bajk ?

Toto ma inak pobavilo .. ako sa bojuje za jednoprevodnik, lebo super v terene, menej ovladania a zrazu .. tu packa, tam packa .. preboha v terene lockout tam kde treba jednoprevodnik ? Co si sa uplne zosalel .. a dtto tlmic .. vymenis packu ovladania presmyku za ovladanie tlmica a tvaris sa, ze je vsetko v poriadku ? No fakt toto rozmyslanie nechapem :) .. asi nieco podobne ako ten hluk. Ci skor horsie :)

Ale vsetko sa da, nie je problem. Mam teleskopku aj vpravo pri radeni, aj vlavo pri radeni. Kto ale chce psa bit, palicu si najde :lol: /teleskopku by ale vazne mohli zacat vsetci robit s elektrickym wireless ovladanim .. toto je jedna z veci, kde to ma celkom zmysel z roznych praktickych dovodov .. ale seru na to/

Co sa tyka rozsahu, vsak kazdy co kto potrebuje. Pre mna je idealny rozsah, ktory aj aktivne vyuzivam cca 580%, idealne 600% /a to este nehovorim o odstupnovani tazsich prevodov/. Nie som si isty, ze vsetkym bude u prdele, ked nove XTR sa robi aj ako 2x11 a 2x12 :D

Este je tu stale jedna vec, ktoru jednoprevodnik neporiesil a nikdy neporiesi, dokial bude vzadu kazeta. Ale je fakt, ze to ludia moc neriesia, lebo uz nemaju porovnanie. Vsak vlastne su tu vsetci dupaci, tak im to je asi jedno :D
05.04.2019 - 09:51:21
00
Shimano u noveho XTR bohuzial zrusilo 11-rychlostnu kazetu 10-45 este skor ako prisla na trh, vraj pre slaby zaujem. Tak mozno sa objavi v nizsich sadach.
05.04.2019 - 10:42:05
00
ja som si myslel ked došla elektronicka xtr v 2014 tak že v 2020 to budem mat na bicykli. vypada to tak,že ani v roku 2024 to nebude bežná vec. Žiadne bowdeny a žiadne pačky v cene do 500EUR a máme po problémoch:)
05.04.2019 - 10:44:45
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up