no však totok, to bola vec ktorá mi trošku vadila na 2019 modeloch, ostatne aj Koyuk 1.0 2020 má stále mechanické brzdy, až tie GRXkové páčky sú
hydrauliky 2.0 a 3.0 a ja pri mojej mierne nadmierečnej telesnej konštrukcii skôr tie hydrauliky (už som si na ne zvykol, pekne jedným prstom brzdiť, dorici šak ked má hydraulické
brzdy Tranz za 500 €, tak prečo to už nedávajú aj do 2x drahšieho modelu, asi bol výpredaj starých sád shimano)
ako výbavou by v pohode stačil aj ten 2.0, by mi stačil taký mix, že 2.0 výbava s 3.0 rámom
lebo na 3.0 vidím, že sú tie "lastovičkové" riadítka, to mi príde také zvláštne, uberá to miesto na výbavu a držanie... možno ak by to malo nejaký tlmiaci účinok tak OK, ale to nepredpokladám v tejto cenovej kategórii, a kompletná sada GRX je určite fajn, ale na
gravel mať najlašhí prevod 30:40 = 0,75:1 je trošku zvláštne, či možno až zbytočné... väčšina gravelov máva najľahší prevod 1:1 čiže 34:34, na tom crossovom Tranze je najlahší prevod 28:32 = 0,88:1 a aj ten som využil akurát tak, keď som sa škriabal na Javorinu... s gravelom sa púšťať na nejaké veľké stúpania v teréne asi nebude to pravé orechové... tá
kazeta 11-40, 11-42 a tuším aj 11-46 mi príde vhodnejšia k 40z jednoprevodníku, k dvojplacke 48/31 alebo 46/30 by asi stačila 11-36 zubová kazeta a bolo by to asi aj lacnejšie a možno aj trošku krajšie, tako už sa tá zadná píla približuje veľkosťou prednej ako na MTBčkach, a úplne ideálne, keby tá kazeta bola čierna... (ale teraz mi už fakt asi šibe
)
Imro - nehovoriac o tom, že tie tohtoročné modely boli vypredané ešte skôr, ako sa vôbec dostali na predajne... tam išlo len pár kusov... všetko na objednávku, dopyt bol, ale nebolo čo kúpiť... tak šak uvidíme, aké budú ceny, čo ponúkne konkurencia a môže sa ísť rozbíjať prasiatko, uff...