Najskor som myslel, ze spominas toto :D Toto lietadlo len trosku rychlejsie pristalo
10.02.2020 - 11:39:38
01
Letoun Air Force One, s Donaldem Trumpem na palubě, se v noci obloukem vyhnul Brnu. Podle Řízení letového provozu o změnu trasy požádal kapitán letadla. Zřejmě tak učinil kvůli silnému větru, který by v rozporu s protokolem urychlil Trumpovu cestu do Indie.

pbs.twimg.com
25.02.2020 - 07:50:15
00
https://svet.sme.sk/c/22333753/v-turecku-zatkli-pilota-ktory-v-istanbule-nezvladol-pristatie-a-havaroval.html
25.02.2020 - 09:07:06
01
Garmin ma peknu featuru v G3000ke
18.03.2020 - 13:16:09
01
Takéto pohľady sa vyskytnú asi raz za...........

https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/546786-letiska-sa-menia-na-hangare-duchov-uzemnene-stroje-uz-niet-kde-parkovat/
27.03.2020 - 07:36:22
00
Na výročie letu Appollo 13 si môžete pozrieť appku zobrazujúcu kominikáciu, prepisy, fotky, dáta z misie, ...
Dá sa to pozerať aj live - zatiaľ sme asi 22h pred problémom.
https://apolloinrealtime.org/13/
12.04.2020 - 20:47:40
03
S poskodenymi motormi po neuspesnom pristani bez podvozku sa zle lieta...
avherald.com


http://avherald.com/h?article=4d7a6e9a&opt=0 / https://www.youtube.com/watch?v=xfzwYKGLNnY
22.05.2020 - 21:00:14
00
Toto je poriadne bizarná nehoda a zázrak, že dvaja pasažieri vôbec prežili.

Prvá vážna nezrovnalosť je uhol klesania, výška 3.500 stôp len 5 námorných míľ pred prahom dráhy znamená, že glidescope prekračoval akýkoľvek štandard = to sa nedá považovať za stabilizované priblíženie (v tej vzdialenosti od letiska majú byť vo výške asi tak 1.500 stôp). To potom znamená vysokoenergetické pristávanie, pri jednom prenose z lietadla aj počuť v pozadí varovanie pre privysokú rýchlosť. Štandardne sa má v takom prípade prerušiť manéver => go around a bezpečne pristáť na druhý pokus. Z nahrávky aj počuť prekvapenie ATC nad letovým profilom pri klesaní lietadla.

Nie je úplne jasné, či pri tom príliš urýchlenom pristávaní zabudli vysunúť podvozok, tresli motormi o dráhu a po prvom zahopsaní išli na TOGA, alebo sa stala podobná galiba ako Jetstar v roku 2007, kedy pri go around predčasne zatiahli podvozok, ale lietadlo ešte klesalo a obilo si brucho o dráhu. Tu sa javí, že narazili bez podvozku o dráhu, poškodili pri tom motory, ktoré krátko na to vypovedali službu. V čase havárie však na videách vidno, že podvozok je vysunutý, čo len zvyšuje záhadu. Motory stratili ťah, nestihli zrejme nakopnúť APU a automaticky sa vysunula RAT turbína. Lietadlo padlo do husto zastavanej oblasti, najmenej 5 budov oskalpovali a obrali o strechu. Pozemné obete zatiaľ nie sú spočítané. Chýbalo im len 450 metrov k voľnej ploche letiska a len 1400m na prah dráhy.


Prílohy:

Screenshot 2020-05-23 at 15.14.27.png
Screenshot 2020-05-23 at 15.14.27.png 5.05 MiB thumb_up0thumb_down

23.05.2020 - 15:23:54
00
Letectvo vs. Covid
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/piloti-prace-krize-letectvi.A201028_180440_ekonomika_ven
https://magazin.aktualne.cz/po-ctyrech-letech-u-emirates-jsem-ze-dne-na-den-dostala-vyha/r~912b613013a211eb842f0cc47ab5f122/
29.10.2020 - 22:34:13
00
Hej, čítal som to skôr, na jednej strane smutné, na druhej sa postupne ukazuje, čo je naozaj dôležité pre bežný život a čím dlhšie to bude trvať tým sa to vyselektuje viac ...
29.10.2020 - 23:04:52
00
no len niesme v roku 1820. takych nedolezitych zamestnani pre zivot je snad viac ako tych dolezitych
30.10.2020 - 08:26:13
00
Ako sorry. Takže dôležité sú iba povolania kde človek robí s lopatou?
30.10.2020 - 15:33:00
00
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/foto-unikatni-snimky-uplynulo-45-let-co-prazsky-suchdol-zdev/r~0d10bfd01ab411eb9d74ac1f6b220ee8/
01.11.2020 - 14:56:06
03
.
02.11.2020 - 23:31:16
01
Prvý krát som letel s TU-134, keď to porovnám so súčasným airbusom, bezpečnejšie som sa cítil v tučku , krídla sa tak neprehýbali a hlavne bolo tam podstatne viac miesta :)
03.11.2020 - 00:24:30
00
keyboard_arrow_up