Narok na rezidentsku kartu mas tam kde mas trvaly pobyt. Majitel s podnajomnikovym trvalym pobytom nesuhlasi, lebo je potom problem sa takehoto podnajomnika zbavit.
Mne je jasne, ze to su len navrhy ale ak je navrh blbost treba na to poukazovat hned, inak sa to tak schvali. Staci si spomenut na zakon o pustani hymny, schvalili a ani ho necitali. Teraz su zaskoceny aku hlupost odhlasovali.
Ja ani neverim, ze to v 2020 bude spustene, mozno len stare mesto na skusku.
03.05.2019 - 10:40:05
00
Nie je ziadny problem sa takeho podnajomnika zbavit. Ta legislativa sa uz davo zmenila, staci na to jeden papier bez akejkolvek interakcie s podnajomnikom a ten trvaly pobyt urad zrusi. Mesto k tomu aj pripravuje kampan aby o tom ludia vedeli a aby sa ludia prihlasovali na trvaly pobyt.
03.05.2019 - 10:44:55
01
Ale ako podnajomnik bud akceptujes podmienky alebo nemas kde byvat.
03.05.2019 - 10:53:40
00
ak budu ludia vyzadovat trvaly pobyt (co budu po zavedeni politiky) tak bud ako prenajimatel to zariadis, alebo neprenajmes
03.05.2019 - 11:04:07
02
Jezus, ak mi niekto povie, že rozvoj koľajovej dopravy do satelitov je utopistická predstava (mimochodom, toto sa opakovane vyskytuje v plánoch na rozvoj bratislavskej dopravy od 70. rokov), tak podľa mňa nemá čo vo vedení mesta hľadať. Pripomínam, že problém s parkovaním je efekt dopravy, nie príčina. Riešiť primárne parkovanie namiesto dopravy, je podobný prístup, ako keď kardiakovi nasadí lekár len betablokátory a lieky proti cholesterolu, ale nijako sa nedotkne jeho životosprávy, teda nedostatku pohybu a chýb v stravovaní.
Keď si niekto naštuduje reálny vývoj dopravy a parkovania v rôznych mestách sveta, tak rýchlo príde na to, že penalizácia parkovania je len plátanie dôsledkov a bez skutočného vyriešenia príčin ľudia z áut do MHD nepresadnú, len to bude viesť k škrípaniu zubov a vyťahovanie peňazí z vrecák občanov bez poskytnutia skutočných služieb. Pýtať peniaze za nič je tak trochu kriminálny mechanizmus.
Bratislava je naša najväčšia aglomerácia s veľkou hustotou zamestnávateľov, pričom každé ráno do nej smerujú státisíce pracovníkov, rodičov s deťmi do škôl zo satelitov, všetky tie firmy platia dane, občania tiež, hádam by sa patrilo konečne pozrieť sa kúsok ďalej, ako jedno funkčné obdobie a pustiť sa do skutočných riešení, ktoré výrazne zvýšia životnú úroveň a kultúru cestovania. Keď vidím tie reči, že "dospelý človek by mal vedieť odhadnúť možnosti", tak si ťukám na čelo. Skutočne dospelé vedenie mesta by malo vedieť, že parkovacia politika NIE je skutočným riešením a ani by sa nemali pokúšať to takto prezentovať. Ja chápem, že na cyklistickom fóre znie veľmi sexy predstava, že "zakrútime krkom všetkým tým zlým automobilistom", ale upozorňujem, že ľudia sú svojprávni a oni museli vyriešiť to, kam a ako často sa potrebujú prepravovať a nie je sranda za auto platiť, parkovať s ním, stáť v zápchach, bolo by cool, keby existovala kvalitná alternatíva, ale na rovinu, momentálne ešte neexistuje.

Niektorí tkieskajú Vallovi, že sa konečne niekto odvážil na nepopulárny krok. Ja hovorím, že skutočný líder bude až vtedy, keď sa odvážne pustí do riešenia dopravy, bez toho ho budem považovať len za ďalšieho plátača dier, ktoré vznikajú úplne inde.
03.05.2019 - 11:23:25
03
MageZ napísal:
Nie je ziadny problem sa takeho podnajomnika zbavit. Ta legislativa sa uz davo zmenila, staci na to jeden papier bez akejkolvek interakcie s podnajomnikom a ten trvaly pobyt urad zrusi.


Pokial na zrusenie trvaleho pobytu nestaci jeden telefonat, tak o najomcu ktory by chcel trvaly pobyt nebudem mat ako prenajimatel zaujem. Lebo to zrusenie nie je len "jeden papier", ale jeden papier + vysedavanie na urade, a pravdepodobne budem musiet zaplatit aj parkovne :D
...takze naco si zbytocne komplikovat zivot a prihlasovat najomcu na trvaly pobyt, radsej zoberiem druheho, ktory to nepotrebuje.
A "elektronicke sluzby" ktore prevadzkuje ministerstvo vnutra odmietam vyuzivat pretoze im nedoverujem.

Zaroven pochybujem ze najomcovia budu chciet trvale pobyty, kedze v dnesnej dobe je priemerna dlzka najomneho vztahu niekde okolo 1-1.5 roka, takze ani oni si urcite nebudu chciet vybavovat kazdu chvilu nove doklady...

Vlastne jeden sposob by sa nasiel - zmluvne by bolo osetrene ze po ukonceni najomneho vztahu ma najomca 30 dni na zrusenie trvaleho pobytu. Potom nastupuje pokuta 30€ za kazdy den omeskania.
03.05.2019 - 11:24:46
00
Pali, ohanat sa kolajami vie kazdy, financne to vykryt nevie nikto. Takze skus najprv svoje populisticke teorie zrealnit a aplikovat do praxe tak, aby z toho koncom roka 2020 bolo realne riesenie. Ups, nejak to nevychadza, ze? ;) Keby si mal teraz Ty nieco v horizonte 2020 spravit s dopravnou situaciou a parkovanim v meste, tak by to bolo akoze co? Zatial som od Teba necital nic rozumne. Zato vnimam Tvoju snahu tahat sem politiku a obvinovat tych, co sa so situaciou v meste nieco snazia spravit. Velmi smutne...
03.05.2019 - 12:38:13
00
Bez penazi nebude nic a ako ziskat peniaze by uz vedeli. Ja by som ale uvital aby to bolo aj trochu spravodlive. Ceny nech trebars ostanu 49, 150, 500, ale preco sa nevstahuju na cele mesto ale iba na obvod. Ked uz to ma byt na obvod preco za 150, 500, nemozem mat tiez 2 hod statia inde a preco na zivnost je cena 500, - 1500,- ved uz platim dan z motoroveho vozidla naviac oproti inym.
03.05.2019 - 13:05:11
00
zial zivnostnik je vsade dojnica, ale naklady sa daju robit aj bez auta v majetku :)
03.05.2019 - 13:18:31
00
Len sa tazko zabezpecuje chod prevadzky s pouzitim MHD. Nez sa dostavis kam treba, uz bude zatvorene.
03.05.2019 - 13:38:35
04
Jezus ten horizont 2020 si vytiahol z čoho? Stále nevieš pochopiť, že ja nie som apriori proti tomu, že by sa malo rozumným spôsobom spoplatniť parkovanie, či používať náklady na parkovanie ako motivačný prvok. Som aj za to, aby sa trvalý pobyt dal vybaviť cez elektronickú občianku bez toho, aby niekto musel ísť osobne na akýkoľvek úrad a rezidenti by mali byť výrazne zvýhodnení. Ale hovorím, že vedieť oznámiť ceny za parkovanie a nemať dovtedy hlbšie spracovanú koncepciu rozvoja dopravy, to je je fail. A nehovor, že sa to nedá finančne a časovo zvládnuť.

Už v 80. rokoch som sa pozeral z balkóna na Jungmanovej, ako začali stavať stanicu rýchlodráhy, aby ju následne odstrelili a zasypali zeminou. Je to len kúsok od dnešnej zastávky Farského, niekto vo vedení mesta predsa len napokon zmenil názor. Ten musel v nejakom momente pochopiť, že tie krásne moderné električky treba dostať do Petržalky. Niekto pred časom musel naplánovať a vymyslieť financovanie diaľničného obchvatu, vrátane mosta pod Slovnaftom a jedného dňa aj tunela pod Karpatmi. Oproti týmto diaľničným investíciám je električková trať omnoho menej náročná, zaberie menej miesta a vskutku treba oprášiť dávno nakreslené trasy, aktualizovať a začať na tom pracovať. (Hlúpe, že dali prednosť diaľnici, radšej mali urobiť tie trate, to by doprave pomohlo viac, ale chápem, že naši ľudia by toľko určite nezarobili. Vlastne trepem, ja viem presne, ktorý oligarcha smutne pozeral, ako sa jeho development na JV od BA nepredával, a tak si presadil R7 a všetko ostatné...)

Trvám na tom, že spoplatnenie parkovania problém nevyrieši, hoci odvahu vyžaduje aj to. Ak má občan zmeniť správanie, treba ešte odvážnejšie pozrieť na skutočné riešenia a nemyslieť si, že to bude v roku 2020. Ale do konca volebného obdobia súčasného primátora by som si želal, aby nebola spustená len parkovacia politika, ale v prvom rade boli urobené podstatné kroky pre akceptovateľné alternatívy automobilovej dopravy tak, aby to aj naozaj postavili.
03.05.2019 - 13:51:22
01
https://bratislava.sme.sk/c/22095325/vallo-predstavi-zaklady-parkovacej-politiky-pre-bratislavu.html
https://slovensko.hnonline.sk/1922490-vallo-predstavil-podrobnosti-ako-ma-fungovat-parkovacia-politika-v-bratislave

vytrhavam konkretne informacie pre Pali65 a niektorych dalsich, kedze asi nie su schopni si pozriet zakladne veci, iba tu siria svoje konspiracie, domnienky....:
Bratislava sa pripravuje na spustenie regulácie parkovania. Potvrdzuje to aj tohtoročný mestský rozpočet. Bežné výdavky na parkovaciu politiku sú rozpočtované vo výške pol milióna eur a sú určené na implementáciu parkovacej politiky. Kapitálové výdavky vo výške deväťstotisíc eur sú určené na mestský systém plateného parkovania ... výdavky na úrovni 1,8 milióna eur smerujú na výstavbu parkovacích miest a vybudovanie záchytných parkovísk

Navyse, parkovacia politika sa bude spustat v priebehu 2020, cize to nie je ze zajtra a este sa to "dotahuje". Taktiez, informacie ake boli vypustene a AKO boli vypustene su dosledkom sirenia nespravnych info a domnienok, tak ako tu robi napr. palo.
03.05.2019 - 14:04:11
00
Veru tazko sa diskutuje s ludmi, co si ani neprecitali zakladne informacie. A ked este trvaju na tom, ze spoplatnenie problem neriesi. Velmi odvazne a nicim nepodlozene tvrdenie stojace na vode. A samozrejme opät ziadny realny navrh riesenia, len opakovanie populistickych uvah...

Ja verim, ze spoplatnenie problem aspon ciastocne vyriesi, lebo ak bude chciet clovek (ci uz miestny alebo dochadzac) chodit celorocne autom do prace do inej zony a parkovat tam, tak pri sume 1 € za hodinu to je rocne cca 1500 €, pri sume 1,50 € za hodinu to je rocne cca 2300 €. Len za parkovanie pri robote. To uz je cena, ktoru vela ludi pociti. Rocna "elektricenka" stoji 265 €.
03.05.2019 - 14:30:21
02
Zle sa diskutuje s ľuďmi, ktorí nejako nechcú pochopiť napísaný text. Nikde som nepovedal, že spoplatnenie parkovania nebude mať efekt. Ja ale celý čas hovorím, že celá táto aktivita je zle poňatá, lebo medzi rozumnými ľuďmi sa patrí zvoliť si správne priority a poradie. Už dnes sa snažím čo najviac používať vlaky a MHD a z vlastnej skúsenosti hovorím, že ľudí to buď donúti prestúpiť do nedoriešenej, poddimenzovanej a nevyhovujúcej MHD, alebo ich bude drviť hore uvedenými nákladmi. Je to nedôstojné. Varujem pred tým, že oni to spustia dlho predtým, ako obyvateľom niekto ponúkne dopravu zodpovedajúcu 21. storočiu. Celý čas to budú iba chytať za chvost. Bežne sa mi stáva, že cesta na určené miesto znamená: 1. z domu autom na stanicu, 2. často meškajúcim a prepchatým Regiojetom do Bratislavy, 3.4.5. aj tri spoje musím skombinovať na miesto určenia... naspäť tá istá procedúra. O prípadoch, keď potrebujem ísť na 3 miesta za deň a potom ísť pomôcť mame s nevládnym otcom, to už je ako vtip. Tu bude niekto tvrdiť, že najväčší problém je parkovanie?

Upozorňujem, že už dnes musím často platiť za parkovanie, ale hlavná motivácia je poondiata zápcha od Rovinky až po Lužnú. Mne je jedno, ako detailne niekto hovorí o systéme parkovania. Mňa irituje, že nezverejnili detailný plán ako vyriešia dopravu, ktorá je v súčasnosti nevyhovujúca.
03.05.2019 - 15:42:46
00
co znamena "vyriesit" dopravu? A aku moc ma na to magistrat, ked tie velke projekty su mozne iba s ucastou "statu" (teda vladnej moci), ktora dala prednost nezmyselnemu obchvatu? To je zial stafeta na dlhe roky.

a aby rec nestala, toto sa vyskytlo na FB pred par dnami:

"Matúš Vallo má rád Bratislavu Bosir Hovrath, tak vám to tu zavesím ešte raz, k tým novým tratiam. Tu je podrobný prehľad projektov mesta s finančným plánom na roky 2019 – 2021:
• Modernizácia električkovej trate Dúbravsko – Karloveská radiála - realizácia stavby;
• Modernizácia električkovej trate Ružinovská radiála a Vajnorská radiála – projektová dokumentácia;
• Nosný systém MHD 1. etapa 1. časť, prevádzkový úsek Šafárikovo námestie – Janíkov Dvor – prenájom pozemkov pod stavbou a údržba koridoru;
• Nosný systém MHD 1. etapa 2. časť, prevádzkový úsek Šafárikovo námestie – Janíkov Dvor, 2. časť Bosákova ulica – dopracovanie dokumentácie v stupni DSP
a vypracovanie dokumentácie v stupni DRS, inžinierska činnosť;
• Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra - vypracovanie projektovej dokumentácie projektu v roku 2019-2020, samotná realizácia projektu je naplánovaná na rok 2021;
• Preferencia MHD - modernizácia cestnej dopravnej signalizácie (CDS), výmena radičov CDS s implementáciou dynamického riadenia s preferenciou MHD, v niektorých lokalitách aj výmena návestidiel, kabeláže alebo stožiarov CDS;
• Račianske mýto - štúdia a projektová dokumentácia;
• Predĺženie električkovej trate po TIOP Lamačská brána - technická štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie;
• Predĺženie električkovej trate po TIOP Ružinov - technická štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie;
• Električková trať Podunajské Biskupice - štúdia, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia;
• Modernizácia električkových tratí Račianska radiála – projektová dokumentácia – v roku 2019 prebehne verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a následne spracovanie samotnej dokumentácie."
03.05.2019 - 15:51:42
00
keyboard_arrow_up