Jezus, ak mi niekto povie, že rozvoj koľajovej dopravy do satelitov je utopistická predstava (mimochodom, toto sa opakovane vyskytuje v plánoch na rozvoj bratislavskej dopravy od 70. rokov), tak podľa mňa nemá čo vo vedení mesta hľadať. Pripomínam, že problém s parkovaním je efekt dopravy, nie príčina. Riešiť primárne parkovanie namiesto dopravy, je podobný prístup, ako keď kardiakovi nasadí lekár len betablokátory a lieky proti cholesterolu, ale nijako sa nedotkne jeho životosprávy, teda nedostatku pohybu a chýb v stravovaní.
Keď si niekto naštuduje reálny vývoj dopravy a parkovania v rôznych mestách sveta, tak rýchlo príde na to, že penalizácia parkovania je len plátanie dôsledkov a bez skutočného vyriešenia príčin ľudia z áut do MHD nepresadnú, len to bude viesť k škrípaniu zubov a vyťahovanie peňazí z vrecák občanov bez poskytnutia skutočných služieb. Pýtať peniaze za nič je tak trochu kriminálny mechanizmus.
Bratislava je naša najväčšia aglomerácia s veľkou hustotou zamestnávateľov, pričom každé ráno do nej smerujú státisíce pracovníkov, rodičov s deťmi do škôl zo satelitov, všetky tie firmy platia dane, občania tiež, hádam by sa patrilo konečne pozrieť sa kúsok ďalej, ako jedno funkčné obdobie a pustiť sa do skutočných riešení, ktoré výrazne zvýšia životnú úroveň a kultúru cestovania. Keď vidím tie reči, že "dospelý človek by mal vedieť odhadnúť možnosti", tak si ťukám na čelo. Skutočne dospelé vedenie mesta by malo vedieť, že parkovacia politika NIE je skutočným riešením a ani by sa nemali pokúšať to takto prezentovať. Ja chápem, že na cyklistickom fóre znie veľmi sexy predstava, že "zakrútime krkom všetkým tým zlým automobilistom", ale upozorňujem, že ľudia sú svojprávni a oni museli vyriešiť to, kam a ako často sa potrebujú prepravovať a nie je sranda za auto platiť, parkovať s ním, stáť v zápchach, bolo by cool, keby existovala kvalitná alternatíva, ale na rovinu, momentálne ešte neexistuje.
Niektorí tkieskajú Vallovi, že sa konečne niekto odvážil na nepopulárny krok. Ja hovorím, že skutočný líder bude až vtedy, keď sa odvážne pustí do riešenia dopravy, bez toho ho budem považovať len za ďalšieho plátača dier, ktoré vznikajú úplne inde.