stanos4
Založený: 04.06.2015
Príspevky: 1 896
tak ono je to kombinacia ekonomicko-casovej "efektivnosti" a pohodlnosti/lenivosti ludi, vsakze. To prve sa da zmenit vcelku jednoducho viacerymi sposobmi, jeden z nich je spoplatnit vjazd/prejazd/parkovanie auta tak, aby to viac zodpovedalo realnej hodnote. Je totizto podla mna dost komicke, ked si ludia dneska kupuju za par stoviek/tisic auto s tym, ze vsak ved je to lacnejsie, alebo skoro tak isto drahe, ako jazda hromadnou dopravou.
Druha moznost je zrychlit hromadnu dopravu, alebo dalsia moznost je spomalit/obmedzit sukromnu dopravu. K tomu, ruku na srdce s casovou efektivnostou, si treba aj priznat kolko casu preprokrastinujeme a ako ten "extra usetreny cas" co ziskame vdaka pouzitiu auta vyuzijeme. Nedavno som v ramci prokrastinovania cital, ze "skoro vsetci" co tvrdia ze denne pracuju 9/10? a viac hodin denne maju realne odpracovanych o niekolko hodin menej....
A ono treba vidiet veci aj v sirsom kontexte - coz ale clovek ako jednotlivec casto aj nedokaze sledovat, ale jednak aj ako jednotlivec je tazke dosiahnut/motivovat sa k rieseniam. Napriklad ekonomicka vyhodnost dnes, alebo jednotlivca, nemusi znamenat ekonomicku vyhodu aj pre sirsiu skupinu ludi okolo - ak ja ako jednotlivec usetrim 20 minut, ale kvoli tomu je spomaleny autobus s 50 ludmi o 1 minutu, tak vlastne skupina stratila 30 minut. O veciach ako verejne zdravie a financne naklady na zdravotnictvo priamo kvoli zhorsenemu ovzdusiu, hlucnosti... ani nehovoriac.
Do istej (vcelku velkej) miery tieto veci netreba riesit/prehanat ich. Ale v istom momente to treba riesit velmi radikalne, kedze ludia ako IDVert3X, ktory aj ked si to mozu dovolit, tak auto vyuzivaju len obmedzene/vynimocne, su velmi velka rarita. Myslimze taka bratislava uz davno prekrocila hranicu kedy automobilovu dopravu treba riesit radikalne.... A nielen BA, a nielen svk.....