ked tu hovorime o ziletkach. co za znacku je Šatka? lebo kamos ju kupil za 6000 od nejakeho manika a s dobrou vybavou.
12.06.2006 - 20:59:40
00
Šatka je chlapík, ktorý robí rámy - masovky aj na mieru. Sídli v Klobušiciach pri Ilave.
Tie rámy sú celkom dobré. Aj mám na žiletke rám od neho a som spokojný.
12.06.2006 - 21:17:16
00
to ma nejaku firmu alebo to robi len ako zivnost?
12.06.2006 - 21:21:37
00
ako sa pohybuju ceny pri Satka ramoch? nejake beznejsie modely .. CrMo alebo Alu .....
12.06.2006 - 21:31:26
00
iceman: V čom vidíš rozdiel medzi firmou a živnosťou? Inak má tam aj normálny obchod a je to tuším živnosť písaná na jeho ženu. Okrem toho dosť spolupracuje so slovkolexom a servis Fox-u sa napr. robí u neho.

FLASHBANG: Ceny rámov neviem, ja som ten rám kupoval pred 10 rokmi. Najlepšie bude zavolať si k nemu ( 042 / 446 57 82 ). Sa dohodneš, prídeš k nemu, oni si ťa tam zmerajú a budeš mať žiletku na mieru. Akurát, keď budeš žiletku skladať, tak to asi bude o čosi drahšie než kúpiť komplet.
12.06.2006 - 21:38:49
00
som rozmyslal, ze by som kupil ram, a doskladal si zvysok....
ale cim dlhsie ad tym rozmyslam, tak ten vertec sa mi javi ako najlepsia volba :) ... alebo este skusim pobehat po kamennych shopoch a popozerat starsie modely ziletiek....
12.06.2006 - 21:41:36
00
ja som len myslel ze ci to robi v malom sam alebo ma najakych zamestnancov. a rad by som vedel ze kolko tych ramov spravi.
12.06.2006 - 21:42:33
00
Bezpečnosť galusky - na plášti pichneš, urobí to pssst a musíš zastaviť, lebo v prvej zákrute vyzuješ sfúknutý plášť. Galuska urobí pssssssssssst a pokračuješ ďalej, napríklad aj z kopca sa dokážeš udržať na chvoste balíka. Aj z tohto dôvodu sa plášte neujali na dráhovkách. Buchne plášť v klopení a nevyhnutne ležíš. Ak buchne galuska, tak sa to dá ustáť.
To je však dobré pre pretekárov a na pretekoch - po pichnutí, hoci aj predného kolesa, môžu ísť na prázdnej gume aj niekoľko minút, kým sa nedokydá ich mechaničák. Na plášti pretekárom neostane nič iné, len zastaviť a čakať a čakať. AK však chodia na tréningy bez doprovodu, tak dávajú plášťové kolesá a do dresu montpáky a náhradnú dušu.
Ja som došiel na prázdnej gume z Pezinka až do Bratislavy - cca 25 km a ráfik som normálne používal ďalej. Skús to na prázdnom plášti. No a tmel do galusky by to istil, lenže vtedy tam nebol. Ale potom som jazdil na tej gume ešte celý rok, vyhodil som ju tento rok na jar, najazdil som na nej asi tak 8 - 10 tis. km a druhú ešte stále mám.

Valivý odpor - nerozumiem tomu celkom a kalerábom z časopisov neverím. Ale mám kamoša, čo konštruuje autá a boli časy, že robil tuning inému kamošovi, čo jazdil okruhy (tretí na majstrovstvách Nemecka na R5-ke), takže ten asi tomu trochu rozumie. A okrem toho jazdil za mladých časov slušne na kole a vydržalo mu to doteraz. Takže aj tomuto rozumie. Podľa neho, čím viac pohyblivých častí, tým väčší valivý odpor. Prilepená galuska robí jeden pevný celok s ráfikom. Plášťové koleso má 4 relatívne pevne (upozorňujem na slovko relatívne, lebo voči sebe sa mikroskopicky pohybujú) spojené časti - ráfik, pásku, dušu a plášť. No a už tým je plášť diskvalifikovaný voči galuske. Pretože materiál na behúň je zvyčajne rovnaký.

Causa Beloki - jeho hlavan nezavinila nenalepená galuska, bola to zhoda náhod. Určite si mechanik nedovolil nenalepiť gumu. Ale možno bolo trochu menej lepu, alebo pred lepením neočistil ráfik od starého lepu alebo to bol nový ráfik, ktorý dobre neodmastil a lep nedržal dobre. Vôbec by to však nevadilo, keby nebolo tak teplo, že sa až asfalt topil. Možno aj tá horúčava pomohla lepu. Ale ešte stále to mohlo vydržať, keby Beloki nezblbol a nešiel v tom zjazde ako blázom po odjetom Vinokurovovi. V spomalených záberoch bolo vidieť ako v zákrute zaplával (asi mna mäkkom asfalte), kmasol po brzdách, zaflekoval mu predok, zadok mu odhodilo o pol metre do boku a dopad na zaflekované zadné kolesu mu strhol galusku. Je jedno, či by mal plášť alebo galusku - asi by vyzul aj plášť. Čiže tri náhody - horšie nalepená guma, horúčava a jazdcova chyba.
12.06.2006 - 22:00:25
00
Inak keby som si mal vybrat, tak jednoznacne radsej nejaku nizsiu sadu od Campy, ako Soru. A plastovky, ten Tufo tmel sa mi bohvie ako neosvedcil, je pravda ze minuly rok som nemal ani jeden defekt, tento rok vsak uz tri. A to vzdy take, ze celu plastovku mozem hodit do kosa. Niekedy sa ti to moze sta aj pri plasti, ze chytis taku dieru, ze ho mozes zahodit, cenove je to porovnatelne. Akurat plastovky ako Giro napisal mozes fukat na vyssi tlak a je omnoho nizsia pravdepodobnost ze ju seknes. Skoro az nulova. A samozrejme lepsi dojazd pri defekte, ako poznamenal JoKo.
12.06.2006 - 22:12:50
00
Moja skúsenosť je taká, že pri malej dierke plášťovka (ale aj galuska), ak je v nej tmel, zafučí, ale ide sa ďalej. Sfúkne z tých 5-8 barov na 2-3 bary a drží. Potom asi tak týždeň sa nedá nafúkať naplno, po týždni tak do polovice a po dvoch týždňoch tmel tak stvrdne, že udrží aj maximálne povolený tlak. Pri väčšej diere sfúkne úplne, alebo tmel zalepí pri minimálnom tlaku. Ale opäť po týždni - dvoch sa môže začať tlakovať viac, až do maxima. Pod malou dierkou si predstavujem špendlík, pripináčik alebo malý klinček. Pod väčšou dierou si predstavujem prerezanie gumy tak na dĺžke 2-3 mm, napríklad ostrým kamienkom.

Ak nie je v gume tmel preventívne, tak sfúkne. Po naliatí tmelu treba opatrne dofukovať, až kým nezačne tmel prebublávať cez dierku. To je už veľa nafúkaná guma. Ale však ona sfúkne na taký tlak, ktorý udrží. Na druhý deň už znesie viac. A za tie dva týždne už aj maximum.
12.06.2006 - 23:35:33
00
no, asi skusim cestu....
a preto sa chcem najskôr poinformovat....
cestne komponenty... aky je rozdiel medzi MTB komponentami a cestnymi (brzdy, radenie, kolesa, ...)
aka je "hierarchia" komponentov na cestu? (ako napr na MTB.: SH: Acera>Alivio>Deore>LX>...)
galusky, co presne tento pojem znamena? (ospravedlnujem sa za svoju nevedomost, ale nikto z neba uceny nespadol :D)
aku velkost ramu na 185cm postavu?
a celkovo, co mam vediet, coho sa mam vyvarovat, proste vsetko o "cestakoch" ....

za odpovede vopred dakujem :)




tak ja som cestak vysloveny
co sa tyka velkosti ramu mam 185 tiez a velkost L t.j. 57-59 ale to zalezi aj od znacky brzdy nesu vobec kotuce nikde a nesu to ani V proste cestne
vyvaruj sa vybave Shimano Sora to nema Dual Control vacsinou
ked uz mas daco pojazdene aj daco vydrzis odporucam Shimnao 105 alebo vyssie
dalsi rozdiel je v tom ze v predu sa vacsinou davaju iba 2 prevodz ale da sa objednat aj s 3 ja mam tiez 2 a najlahsi je dost tazky ale da sa zvyknut treti by sa hodil iba v krizovych situaciach ked uz fakt nevaldzem alebo ked idem s ovela slabsim spolujazdcom
dalej SPD su ine ale ten isty princip tretry su ine
a je to teda radost ked mas dobry asfalt a salpnes si a ide to jak po masle ani neveis a 40-50km/h ako nic kazdym zaberom si ovela dalej
a oplati sa jazdit na vyssich otackach si myslim a vcelku dobre je ze sa davaju carbonove vidly skoro vsade uz
a treba ti poriadnu pumpu bo ked potrebujes natlakovat na cca 130 Psi tak je to zaujimave s malou :lol:
a ked si este na daco spomeniem ta napisem
23.08.2007 - 19:31:31
00
Inak keby som si mal vybrat, tak jednoznacne radsej nejaku nizsiu sadu od Campy, ako Soru. A plastovky, ten Tufo tmel sa mi bohvie ako neosvedcil, je pravda ze minuly rok som nemal ani jeden defekt, tento rok vsak uz tri. A to vzdy take, ze celu plastovku mozem hodit do kosa. Niekedy sa ti to moze sta aj pri plasti, ze chytis taku dieru, ze ho mozes zahodit, cenove je to porovnatelne. Akurat plastovky ako Giro napisal mozes fukat na vyssi tlak a je omnoho nizsia pravdepodobnost ze ju seknes. Skoro az nulova. A samozrejme lepsi dojazd pri defekte, ako poznamenal JoKo.



jj SOra je fakt nanic
23.08.2007 - 19:32:25
00
som rozmyslal, ze by som kupil ram, a doskladal si zvysok....
ale cim dlhsie ad tym rozmyslam, tak ten vertec sa mi javi ako najlepsia volba :) ... alebo este skusim pobehat po kamennych shopoch a popozerat starsie modely ziletiek....




Nee Vertec nekupuj to je ejdna z najhorsich volieb podla
skus pobehat aj ine znacky teraz su zlavy abo merida ma celkovo dobre ceny
23.08.2007 - 19:33:46
00
rozmyslam, ze budem skladat.... bike za 50k ani 20k to nebude....
kedze si zarabam na bike sam, a som este student, tak to mam s financiami biedne..... ale rysuje sa mi nejaka ta brigada, mozno fotrovci prispeju (silne pochybujem), a nieco mam do "zasoby" nasetrene...... takze tipujem, ze by to mohla byt skladacka tak za cca 10 000-+ liter..... a ked sa naserem tak kupim toto www.vector-bike.sk .. nieje to sice ziadny special, ale na zaciatok mi to bude stacit... videl som uz aj ziletkarov , co mali ramy s favoritu a an tom zavesenu sadu Sora .... takze nevidim proble v tomto Vertecu.... :lol:

to JoKo co to znamena vyssia bezpecnost pri galuskach? ako si to myslel?



ale 10000 je dost malo to neviem ci si ho uzijes dostatocne skaldacka je fest nevyhodna to radsej kup celok
23.08.2007 - 19:38:00
00
flešbeng, si robis prdel abo fakt ides na ziletku? Inak ja som mal povodne galusky, potom nejake vittorie 20-ky a neskor 23tiez vittoria, model nepamatam. Tie sirsie sa mi zdali pohodlnejsie hlavne ked som si to strihol hluchou dolinou z trstia na zliechov :D .


nerobim si prdel, vazne uvazujem, ze po Kellys Dubnickom maratone presedlam na ziletku.... uz je to v podstate rozhodnute, uz len cakam na financie, a premyslam nad konkretnymi konponentami.... a nechavam si poradit od skusenejsich ziletkarov :)
ä


a ked chces definitivne presedlat na cestak tak sa fakt oplati investovat viac jednoznacne ja som tiez cakal dlhsie
23.08.2007 - 19:39:19
00
keyboard_arrow_up