Náš problém je aktuálne to, že máme objednaný tovar ale reálne nám nič zo spotrebaku neprišlo od mája ak nepočítam nejaké drobky zo SRAMU. Shimano ani nevravím... Takže my len lepíme a zháňame kde sa dá ale nie za ceny, ktoré sú pre nás/Vás OK. Druhá stránka mince je ale taká, že veľké globálne shopy až nezmyselne rúbu ceny nadol. Všade je nedostatok a miesto toho, aby cenu podržali idú dole kde sa nám na to ťažko pozerá, lebo oni aj tak berú napriamo a ich marža je niekde inde ako naša aj za normálnych podmienok, nieto ešte teraz. Nechcem tu nejak vyplakávať ale tie veľké globálne shopy typu bike24, chain, zalando (alebo lokalne aj alza) posúvajú celý biznis úplne zlým smerom. Tie ceny, ktoré sú samozrejme pre zákazníkov úplne super majú za následok to, že sa tovar rozdáva a síce tu benefituje zákazník ale nezarábajú na tom tie shopy(ak aj, tak minimalne), príjmy na obchode nemá ani štát na DPH. Vieme, prečo to robia a čo tým chcú dosiahnuť ale ja to rozhodne nevnímam ako pozitívum a som presvedčený, že ak by dosiahli čo chcú tak zákazník/obyvateľ Slovenska z toho vo finále nevzíde ako víťaz aj keď sa to tak teraz môže zdať.
Vtipalos máme tu pár položiek kde skrz feedy, nastavenia nášho systému počíta zľavy troška divoko ale reálne sa jedná o pár desiatok produktov a väčšinou drobnosti (za to pardon). Zľavy udávame voči odporúčanej MOC a máme aj tu veci, ktoré sú zaujímavé aj v globálnom meradle. Napr. ale nemôžeme za to, že Shimano dvihlo v máji MOC do nebies lebo si Paul Lange Group povedala, že to teraz idú robiť inak a aby im sedel excel, tak to porúbali hlava nehlava... Potom to tak aj u niektorých značiek vyzerá, že MOC je divočina a zľava je veľká aj keď reálne to za MOC nepredáva nikto, lebo....