mirec16 nie, neprebral mi žiadnu frajerku. Poukazujem len na zjavnú disproporciu v situácii dodržiavanie predpisov autá, chodci, cyklisti a v kontrole zo strany Polície SR. Neobhajujem tu žiadnych šoférov, ale ako som napísal vyššie, stane sa nehoda auto vs chodec/cyklista, hneď všetci píšu, že za to môže šofér. Hneď vedia, že pozeral do mobilu, alebo išiel príliš rýchlo atď. Aj nedávno, čo na Gagarinovej auto zarazilo večer chodca. Napriek tomu, že chodec tam mal doslova pár metrov od seba svetelnú križovatku aj s prechodom, sa rozhodol, že si to dá krížom cez Gagarinovu. Podľa väčšiny diskutujúcich bol na vine zase len šofér. Ľudia to napísali automaticky.
Situácia je taká, že chodci a cyklisti vyžadujú od šoférov dodržiavanie predpisov a vešteckú guľu, pritom oni samotný majú majú predpisy na háku. V prípade cyklistov by mali ovládať všetko na rovnakej úrovni ako vodič. Chodci toho majú ledva A4 a aj tak to neovládajú. Červená, STOP, Daj prednosť v jazde sú základné značky, či signály, ktoré musí každý ovládať a mal by ich rešpektovať. Žiaľ situácia vyzerá tak, že prejde auto ma červenú? Zobrať mu doživotne vodičák. Prejde na červenú cyklista či chodec? Bože, čo také sa stalo. Tak išiel na červenú, je tam toho. Cyklisti a chodci sa sťažujú, že ako ich autá ohrozujú, ako treba meniť pravidlá a neviem, čo všetko, aby boli oni vo väčšom bezpečí, ale oni samotný pritom aktívne napomáhajú tomu, aby sa im niečo stalo. V Južnej Kórei sa napríklad prerábajú prechody pre chodcov, aby svietil prechod v mieste obrubníka na zeleno/červeno. Od vynálezu smartphonov im stúpol počet nehôd na prechodoch cez 4000%, lebo chodci čumia do mobilu a proste sa nepozrú na semafor, či môžu prejsť. Tak to aspoň úrady dúfajú, že ľudia si to všimnú na zemi. A ani to veľmi nepomáha. Čo bude ďalšie opatrenie? Postavia sa ploty oddeľujúce chodník a cestu a v mieste prechodu tam bude vyskakovacia rampa? Ak to nepomôže a ľudia to budú preliezať, pustí sa do toho elektrina? Toto už nie je o pomoci, ale o podporovaní lenivosti ľudí. V nemeckom parlamente sa objavila správa, že je snaha, aby šoféri museli ísť každých 5-10 rokov na preskúšanie. Samozrejme nie je to zadarmo. A cyklistov sa to klasicky netýka, pritom je to rovnaký účastník dopravy ako auto. Podľa nemeckej polície za cca 75% nehôd cyklistov na cestách môžu samotný cyklisti. Logicky by sa teda malo riešiť tých 75%. Ale nie, rieši sa tých 25%, lebo treba chrániť cyklistov.