nazdar minule som si tu vsimol napisane aka je priemerna frekvencia slapania,kolko otacok za minutu len za boha to nemozem najst ak viete kde to bolo pls poslite
10.10.2007 - 13:58:03
00
aj toto najdes na, v inej teme spominanej stranke, tu je uryvok:

"A kolik je tedy ideální kadence?
Na to se nedá odpovědět naprosto jednoznačně. Záleží na tom, o jak dlouhou trať se jedná. Na ultra maratónské tratě je to údajně mezi 80 – 90 otáčkami za minutu, běžný silniční závod se jezdí mezi 85 – 110 otáčkami – záleží na profilu, na balíku ale i třeba na větru, časovky od 95 do 120 a stíhačka na dráze až 150. Obecně platí čím kratší trať, tím vyšší kadence. Hodně ale záleží na vlastnostech konkrétního závodníka. Silové typy mají větší silovou vytrvalost a preferují kadence nižší, u kadenčních typů je to naopak. Rozdíl může být na průměru až 15 otáček na stejném závodě."
10.10.2007 - 14:30:03
00
Este by som dodal co som o tom cital ja:

Slapat frekvencne by sa malo preto, ze pri vyssej frekvencii sa menej unavia svaly, ale zasa sa viacej zadychas. Takze treba najst nejaky rovnovazny bod, kedy vies dupat, ale aj dychat -> je to individualne.
Ja napriklad 120 slapat neviem, ani keby to bolo na 100 metroch :o)) Fakt neviem ako niekto vie slapat 150 - to musia byt uz riadni blazni... :wink:

Napriek vsetkemu, ti moze aj tak vyhovovat viacej silove slapanie ako frekvencne..
10.10.2007 - 14:53:01
00
a to sa rata pri ako prevode tie otacky ? priblizne jedna k jednej alebo?
10.10.2007 - 14:59:49
00
pri akomkolvek ...
10.10.2007 - 15:06:46
00
Musíš vedieť obvod kolesa a mať spočítané zuby na prevodoch, t. j. na prevodníku aj na kazete. A prípadne musíš mať presný tachometer, aby ukazoval rýchlosť s jedným desatinným miestom. Prípadne musíš trochu poznať Excel. Ale stačí aj papier, ceruzka a pre pomoc kalkulačka.
Pôjdeš ustálenou rýchlosťou a pozrieš sa, aký máš prevod. Rýchlosť máš napríklad 32 km/hod a prevod 44x11, t. j. na prevodníku 44 zubov a na kazete 11. Obvod kolesa máš 200 cm, t. j. 2 metre.
Vypočítaš prevodový pomer 44 / 11 = 4, to znamená, že na jednu otáčku kľukami (napr. pravá kľuka z hornej úvrat sa otočí naspäť do hornej úvrate) sa kazetové kolečko otočí 4 krát a aj koleso sa otočí 4x.
Ďalej to znamená, že na jedno otočenie kľukami prejdeš 8 metrov (prevodový pomer x obvod kolesa = 4 x 200 = 800 cm = 8 m).
Ak vydelíš rýchlosť vzdialenosťou prejdenou na jedno otočenie dostaneš koľkokrát pri danej rýchlosti otočíš kľukami za hodinu (32 kmh = 32 000 m za hod. / 8 = 4 000 otáčok za hodinu).
No a keď toto číslo vydelíš 60-timi, dostaneš koľko krát otočíš kľukami za minútu, čize otáčky alebo frekvenciu (4 000 / 60 = 66,6 otáčok za minútu).
No a keď si šikovný, tak si na to urobíš excelovskú tabuľku.

A tých plus-mínus 90 otáčok je vraj naozaj optimálnych - najmenej zaťažuješ srdce, ideš v aeróbnom pásme a nevyrábaš laktát. Samozrejme, musíš mať aj natrénované.
10.10.2007 - 23:11:18
00
no dobre vysvetlene diky moc
11.10.2007 - 19:46:34
00
tak ja nahodim dalsiu otazku (asi pre JoKa):

ma vyznam pre mna na cestak kupovat senzor kadencie? Uz co-to na biku odtocene mam, takze viem, zhruba pri akej kadencii sa mi optimalne slape a viem ju drzat aj bez toho, aby som sa pozeral na ciselko. Navyse mam pulzmeter, cim sa primarne mozem riadit pri treningu. Ma potom vobec vyznam sa nejak riadit kadenciou?
12.10.2007 - 00:23:05
00
Nie, riadiť sa v prvom rade treba testerom ;-)

Pochybujem, že po informácii o kadencii sa budeš snažiť meniť štýl šlapania. To je ako s údajom o výške. :-)
12.10.2007 - 14:29:04
00
Mne sa kadencmeter osvedcil. Mam HAC4, hore mam tepy a dole kadenciu (volakedy som mal dole vykon). Prinos kadencmetra vidim v tom, ze v terene mam tendenciu jazdit strasne silovo (~60-65rpm). Ked to zbadam, dam lahsi prevod a snazim sa jazdit okolo 80rpm. Inak vnimanie kadencie je velmi subjektivne. Niekedy mi tych 80 pripada strasne vela, inokedy malo. Vacsinou zo zaciatku vyjazdu jazdim silovo na mensich otackach a ku koncu ako mi dochadzaju sily, ide kadencia hore zhruba do 90rpm. Nad 90rpm uz citim, ze tocim napradzno. V kratkych sprintoch dokazem tocit okolo 120rpm.

Zdar!
12.10.2007 - 14:55:07
00
V čom vidíš problém, keď ideš "starsne silovo"? Lance zakázal tak jazdiť?
12.10.2007 - 15:00:05
00
Lance zakázal tak jazdiť?


:lol:

V čom vidíš problém, keď ideš "starsne silovo"?


Trpia kolena. Tuto sezonu mam s nimi dost problemy. :cry:

Inak momentalne je frekvencne slapanie preferovany styl, ale to Ty Giro urcite vies. Kazdopadne kazdy ma svoj styl a kto ho nema, ten si ho najde resp. mal by si najst.

Zdar!
12.10.2007 - 15:05:00
00
ide o to, ze mam Polar S720i, ktory ma funkciu snimania kadencie (ak mas senzor) a dokaze ju potom aj nagrafovat v programe na PC. Ten senzor stoji zhruba 1.500 Sk - a neviem ci ma vyznam do neho tie peniaze pchat... Asi skor nie.
12.10.2007 - 15:53:53
00
ja to vidim tak, ze ak mas zbytocne prachy tak si to kup, ale ak nenajazdis aspon cca 2000km rocne na ceste tak su to podla mna vyhodene prachy. V terene sa moc neda zabavat s kadenciou s pochopitelnych dovodov...
Ja mam S625x /aj beham/ a od vtedy ako som si dokupil senzor rychlosti tak mi to nejako blbne. Niekedy sa mi ako keby prehodia signaly, takze impulzy z rychlomeru polar vyhodnocuje ako moje tepy a hned mam 223 tepov... Robi mi to hlavne ked idem rychlejsie cca 40-50 km/h. Neviem si predstavit ako by mi to uz muselo blbnut keby som tam mal este aj senzor kadencie. Ma niekto podobny problem?
12.10.2007 - 16:48:19
00
Červo - už si dostal odpoveď. Zbytočne vyhodené peniaze. Ak si nájdeš vhodný prevod, vypočítaš akou rýchlosťou máš ísť aby si mal pre teba optimálne otáčky a na jar začneš jazdiť takýto prevod (môžu byť aj dva-tri, ale mali by byť ľahšie), tak po najazdení 1500-2000 km už dokážeš aj sám uhádnuť, koľko točís. Teda, nie presne koľko otáčok, ale či si približne v tých zvolených, či točís rýchlejšie alebo pomalšie. A je jedno, na akom prevode.
12.10.2007 - 21:10:13
00
keyboard_arrow_up