Na Slovensky je tých možností, že prečo sú závory spustené, niekoľko. Ako písal MecoTrance, jedna z možností je že v blízkosti (aj viac než 1000m) priecestia je stanica a to priecestie je závislé na tom čo sa deje v stanici. Napr. ak sa v stanici posunuje a vlak len na okamih obsadí úsek koľaje, ktorý spúšťa výstrahu na priecestí, závory idú dole.....a my vlak nevidíme, pretože je ďaleko, možno za zákrutou...a on ani nebude prechádzať cez závory, ale bude sa vracať späť do stanice.
Ďaľšia z možností (na Slovensku) je ak cez závory po koľajoch prešiel nejaký pracovný vozík, ktorý je krátky a stáva sa že ho koľajové obvody , ktoré rušia výstrahu na priecestí, nezachytia.....a tak
vozík prefrčí a závory ostanú zatvorené....zdvihnú sa až kým ten vozík nevstúpi na ďaľší izolovaný úsek , čiže po cca 800 až 1000 metroch.
Ďaľšia možnosť je výluka koľaje, kedy vlaky jazdia aj "hore" aj "dole" po tej istej koľaji, lebo na druhej sa pracuje (bežný vodič si to možno ani nevšimne, pozorný áno
... že po koľaji, po ktorej chodia vlaky bežne "dole" , jazdia teraz vlaky aj smerom opačným....a vtedy tiež treba na závorách čakať dlhšie
...