problem plynu nie je ze nici motor, problem plynu je dokazat na plyne jazdit stylom tdi.
Problem plynu je, ze zatazuje viac ventily (najma vyfukove). To beriem ako fakt/dogmu*. Aj tovarenske prestavby castokrat montuju inu - odolnejsiu hlavu. Styl jazdy je len sekundarny faktor, ktory to moze este zhorsit.
*Pre mna najpresvedcivejsie vysvetlenie tohto faktu, ktore som sa docital je to, ze plyn sice hori pri rovnakej resp. dokonca trochu nizsej teplote ako benzin, ale hori/vybuchuje pomalsie ako benzin, takze sa k vyfukovym ventilom dostane horucejsi a viac ich namaha.
U nas rozsirene auta s koncernovymi MPI motormi boli/su etalony, co sa tyka vhodnosti na prerabku na LPG. A aj u inych vyrobcov sa dali najst pouzitelne jednoduche atmosfery. Lenze tato doba je uz prec. K Vaculikom spominanym Skoda 1.0 HTP a Fiat Fire by som doplnil este auta od Renault Group (=aj Dacia, Lada). Asi ako jedini LPG podporuju systemovo. Maju nove pouzitelne nepriamovstrekove turba, aj ked len 3 valce. U Lady sa najde aj atmosfericka klasika. Renaultacky novy hybridny E-Tech 1.6 tiez nevyzera z pohladu LPG do buducna uplne strateny.
Vo vseobecnosti je to ale skromny vyber.
BERCO aka motorizacia?