https://e.dennikn.sk/minuta/2352534

Automobilka SsangYong Motor sa dostala do nútenej správy v dôsledku ťažkostí so splácaním úverov. Väčšinovému vlastníkovi, ktorým je indická skupina Mahindra, sa nepodarilo nájsť pre firmu záujemcu o prevzatie.
15.04.2021 - 12:43:27
10
Ked sme sa dostali uz k tomu ci sa oplati LPG alebo nie. V mojej nive natankujem plnu plynovu nadrz za 25€, benzinovu za 55€ a dojazd je do 400km. Najazdene mam 60.000km a auto bude mat 5 rokov. Teda na benzine by ma doteraz jazdenie vyslo cca 8.200€ a na plyne 3.700€ z matiky som mal vacsinou za 4 tak snad som to +- dobre vypocital :D
Hmm to je rozdiel jedneho e-bajku :lol:
Ale keby vychadzala prevadzka rovnako tak ten plyn :shake: je to rizikove k.u.r.v.i.t.k.o. navyse akurat ekologickejsie to je zasa plus.
15.04.2021 - 16:39:38
00
To je ale len cena paliva. Ked sa prirata cena prestavby a o nieco vyssie naklady na servis (odporuca sa aj castejsia vymena oleja pri prevadzke na plyn), tak sa ten cenovy rozdiel znizi orientacne dajme tomu o 2000 €. Ale samozrejme stale je to zaujimavy rozdiel a pri overenom motore je to vyhodne riesenie. Len auto s takym overenym motorom je dnes fakt problem kupit ak chce clovek kupovat nove a nie nejaky olietany vrak. :)
15.04.2021 - 16:47:01
01
problem plynu nieje ze nici motor, problem plynu je dokazat na plyne jazdit stylom tdi.
pri vyssich otackach sa plyn dostate aj za spalovaciu komoru a dokaze horiet aj pri sedlach a hlavach ventilov a ludovo povedane " podpalit" ich.
presne preto sa neodporuca pouzivat plyn na vysokootackovych motoroch, alebo japoncoch ktore lubia ist hore.
dalsi problem je dat splynovac do slabeho auta a tocit to, logicky jazdit vela a casto na vysokych otackach.....

poznam par aut, napr bmw M5 so splynovacom a maju najazdene tisiice a tisice kilometrov, - velmi dobry odbornici su v takej malinkej dedinke na vychode slovenska - korejovce

https://www.ekomontlpg.sk/


par ludi sme tam uz s problemami poslali, dokonca nemali potrebu tahat s ludi peniaze a prestavbu vyslovene neodporucili.


jesus keby si niekedy vypustil olej s auta ktory jazdi na plyn myslel by si si ze je novy....
15.04.2021 - 16:48:16
01
Ano, on ten olej vizualne mozno vyzera fajn (nema v sebe tie karbonove usadeniny ci co), ale tie podstatne- mechanicke vlastnosti opticky neposudis... A cudoval by si sa, ako nenovo vyzera olej vypusteny zo svokrovej plynovej Oktavky 2 1.6MPi, ale to bude asi tym, ze ho tam nechava 25-30kkm :)
15.04.2021 - 16:55:49
00
Nejde o to, ze olej pri jazde na plyn zostava cistejsi / ma peknu farbu (to je prave to zradne), ale vraj vyrazne rychlejsie stupa jeho kyslost a to moze mat negativny dopad napr. na tesnenie pod hlavou a dalsie citlive komponenty. Ale odkaz na zdroj dat neviem, pamätam si to len z nejakych clankov. Nikdy som sa tomu detailnejsie nevenoval kedze ziadne auto na plyn som nikdy ani len nesoferoval.
15.04.2021 - 17:00:59
00
ano ten olej som si vsimol aj ja ked som menil mal som ho chut tam naliat nazad :D tak ale vychadza ma filter 2,50€, olej shell HX7 10W-40 4L (napln je 3,5L) 15€ uz len mat chut si lahnut pod auto a ked ma nebolia krize tak to dam kdekolvek aj v lese no nevymen to :lol: menim po 10.000km a inak ziadna olejnicka co sa cudujem vydrzi olej od vymeny do vymeny bez doliatia strati sa tak 3deci
15.04.2021 - 17:09:09
00
Ked som jazdil na vozidlach favorit, felicia, fabia na LPG, bolo citit lenivejsi chod. Uspora bola sialena, auta jazdili 12-14 hod. denne (autoskola). Teraz jazdim na LPG vo Veste a absolutne necitim pokles vykonu. Mozno je to tym, ze "moj" splynovac pri prudkom pridani plynu ciastocne vstrekuje aj benzin. Pokrok nezastavis :)
15.04.2021 - 17:31:01
00
valecek napísal:
problem plynu nieje ze nici motor, problem plynu je dokazat na plyne jazdit stylom tdi.
pri vyssich otackach sa plyn dostate aj za spalovaciu komoru a dokaze horiet aj pri sedlach a hlavach ventilov a ludovo povedane " podpalit" ich.
presne preto sa neodporuca pouzivat plyn na vysokootackovych motoroch, alebo japoncoch ktore lubia ist hore.
dalsi problem je dat splynovac do slabeho auta a tocit to, logicky jazdit vela a casto na vysokych otackach.....

poznam par aut, napr bmw M5 so splynovacom a maju najazdene tisiice a tisice kilometrov, - velmi dobry odbornici su v takej malinkej dedinke na vychode slovenska - korejovce

https://www.ekomontlpg.sk/


par ludi sme tam uz s problemami poslali, dokonca nemali potrebu tahat s ludi peniaze a prestavbu vyslovene neodporucili.


jesus keby si niekedy vypustil olej s auta ktory jazdi na plyn myslel by si si ze je novy....

M5ka na plyn uaaaa :D
15.04.2021 - 17:38:31
00
Ja som sa tiež chytal za hlavu,ale.funguje to :) je to len o type sania a ci ma, alebo nemá vanos
15.04.2021 - 20:00:19
00
ked uz m5 tak takuto, co tam po plyne : https://www.g-power.com/de/hurricane
15.04.2021 - 20:24:21
00
K teme LPG.... Kedze jazdim na plyne viac, ako 20 rokov, ake take skusenosti mam. A vobec sa toho netreba bat, aj ked tieto nove " supermotory" .... no uz by som s prestavbou vahal. A najviac problemov sposobuje lacny a nekvalitny plyn s vyssim podielom siry.. Ja tankujem len Slofnaft a ziadny problem...
15.04.2021 - 21:24:35
01
valecek napísal:
problem plynu nie je ze nici motor, problem plynu je dokazat na plyne jazdit stylom tdi.

Problem plynu je, ze zatazuje viac ventily (najma vyfukove). To beriem ako fakt/dogmu*. Aj tovarenske prestavby castokrat montuju inu - odolnejsiu hlavu. Styl jazdy je len sekundarny faktor, ktory to moze este zhorsit.
*Pre mna najpresvedcivejsie vysvetlenie tohto faktu, ktore som sa docital je to, ze plyn sice hori pri rovnakej resp. dokonca trochu nizsej teplote ako benzin, ale hori/vybuchuje pomalsie ako benzin, takze sa k vyfukovym ventilom dostane horucejsi a viac ich namaha.

U nas rozsirene auta s koncernovymi MPI motormi boli/su etalony, co sa tyka vhodnosti na prerabku na LPG. A aj u inych vyrobcov sa dali najst pouzitelne jednoduche atmosfery. Lenze tato doba je uz prec. K Vaculikom spominanym Skoda 1.0 HTP a Fiat Fire by som doplnil este auta od Renault Group (=aj Dacia, Lada). Asi ako jedini LPG podporuju systemovo. Maju nove pouzitelne nepriamovstrekove turba, aj ked len 3 valce. U Lady sa najde aj atmosfericka klasika. Renaultacky novy hybridny E-Tech 1.6 tiez nevyzera z pohladu LPG do buducna uplne strateny.
Vo vseobecnosti je to ale skromny vyber.

BERCO aka motorizacia?
15.04.2021 - 22:13:48
00
Paľo tt suhlas
16.04.2021 - 04:45:37
00
Spomedzi základných motorizácií sa ešte niečo nepriamovstrekové, čo ako bonus nepotrebuje GPF filter dá nájsť. Veľa plynárov aj tak preferuje malé motory a prestavba je tam lacnejšia, pretože na trojvalec stačí o vstrekovač menej. Ako je na tom plyn z odolnosťou voči detonačnému spaľovaniu? Tie turbo trojvalčeky vedia natlačiť dosť vzduchu.

Myslím si, že základné motorizácie by mali byť jednoduché a lacné. Príjemným príkladom je nová 1.5 dpi v Hyundai i30, ako bonus z toho budú vďačné jazdenky. Ak by niekto chcel silnejšiu motorizáciu tak už nepriamovstrek nenájde. Na druhú stranu prečo by aj hladal, buď je v pohode so spotrebou benzínu alebo kúpi naftu.

Inak čo sa týka spotreby Koranda, tak porovnávať ho s VW nie je úplne férové. Nové TSIčka sú naozaj vydarené a 1.5TSI je pár o koníkov aj nm slabšia. SUV s 4x4 nikdy nebude etalónom efektívnej diaľničnej jazdy. Inak pomer cena/výbava Koranda je ozaj skvelá.
17.04.2021 - 08:49:58
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up