Izzy68 ktorá generácia, resp. označenie dieselu? Pretože niektoré diesle boli ešte staré a neboli vyvíjané na DPF, ktoré je od 2006 myslím povinné a robilo to problémy. Pri 96+KW diesloch ľúbi odchádzať dvojhmota, nie zrovna lacná záležitosť. Je to tzv PD, alebo už Common-rail? Common-rail je náchylnejší na problémy so vstrekovačmi, výmena nie je lacná zrovna. Stačí? 😉
Teroo ja by som preferoval Peugeot 206, tam buď hociktorý benzín, ale vyhol by som sa 1.1, v kombinácii s klímou, zapnem klímu, vypnem turbo, alebo 2.0HDI, osvedčené motory. Fabia určite sa vyhnúť dieslom s DPF, resp. celkovo za mňa ak už diesel, tak 1.9 TDI bez DPF s označením BSW. Čo sa týka benzínov, najlepšia voľba 1.4 16V. Úplný prúser nie je ani HTP čo plní Euro 5 normu, alebo 1.2TSI od 2011. To isté bude platiť aj o motoroch v Polo IV či V, aj Golfe V, čo sa týka motorov. Do Golfa IV by som už nešiel. Ak už Golf IV, tak buď 1.4 benzín, 1.8T (to asi bude rozpočtu), 1.9 SDI (nesmrteľný motor, ale dynamika žiadna) elebo 1.9 TDI, len tie už možno budú celkom slušne vylietané. Dvojča od Golfu je Seat Leon/Toledo. Čo platí pre Golf IV, platí aj pre Leon 1999-2006) a Toledo (1998-2004). O Rio toho veľa neviem.