Kliknutím prejdeš na
bbbcycling.com
Reklama
No to ano, a aj na tych najlacnejsich. Minuly rok som stravil 2 tyzdne hladanim priciny preco mi dochne motor pri prvom rannom startovani a nedrzi otacky. Dovod sa ukazal hned po dalsom natankovani normalneho paliva :D odvtedy uz len V-Power... A to si nemyslim, ze by stare Mazdacke motory boli nejak extremne fajnove na to co sa do nich naleje...

https://www.strava.com/athletes/2855666

11.03.2019 - 09:02:04
všeobecne benzíny majú menšiu "citlivosť" na aditíva ako ropáci...

pri dnešných turbomotorčekoch, ide hlavne o čistenie nasávacích ventilov a keď je priamovstrek, tak na prúser je u benzínu zarobené...

čo viem, keď si dávali merať na valcoch motory, tak aditíva ani nie, ale oktánové číslo 95 vs 98 alebo 100ka z rakúska vedeli spraviť cca 5 % nárast výkonu u hladkých a na turbomotoroch 8-10%, ale tam bolo tých úprav viac aj na nasávaní, filtre... aditívum je len bonus a samozrejme, ak to bude menej klepať, dymiť, viac čistiť, ako obyčajný "čistý" benzín to je len plus...

myslím, že dnes už všetky palivá majú nejaké tie aditíva, akurát "prémiové" ich majú viac... a čo som sa bavil na pumpe, tak sa to už vozí priamo namiešané z fabriky...

no a s tým Etanolom v benzíne a Biozložkami v dízli... ach jaj... šak EU Fordy na to vedeli trpieť... stačilo natankovať menej kvalitnú naftu a už to fičalo...

--- === as mad sa possible === ---

11.03.2019 - 09:03:32
Ako je to so starými (cca 18 rokov) motormi a 100 oktánovým benzínom? Občas som ho natankoval kvôli "prečisteniu", no okrem zvýšenej spotreby som rozdiel nezaznamenal (Clio Sport 172 a Peugeot 206 RC).

Ovál letí svetom, kruh nechajme deťom!
Your worst day on a bike is better than your best day in an office.
tracklogs: http://bit.ly/1sR9qtr | http://bit.ly/gps-tour-tmax

11.03.2019 - 09:06:35
Pokiaľ nemáš v ECU mapu na 100oktán, sú to len vyhodené peniaze. Niektorí sa budú biť do pŕs, že cítia vyšší výkon aj tak, ale je to len placebo....

robo96 práve Shell väčšinou dopadá v testoch kvality paliva zle, skús prejsť na benzín OMV.


Naposledy upravil Supafly666 dňa 11.03.2019 - 10:17:14, celkovo upravené 1 krát.

11.03.2019 - 09:16:59
hlavne je to o tom,že OMW vozí palivo z rakúska,a vraj že sa vyrábajú z Arabskej ropy-to je ale možno len fáma(arabská ropa je celkovo kvalitnejšia ako ruská)tým pádom sa dá vyrobiť lepšie palivo-ale najdôležitejšie je,že prémiová nafta nemá sajrajt (biozložku) ktorá časom zalepí-upcháva miniatúrne dierky vo vstrekovačoch,taktiež vytvára menej popola,ktorý zasa nezalepí variabiltu turba,nezaserie predčasne filter pevných častíc(všetko pochúťky na drahé opravy)-teda z toho vyplýva,že vyššia cena prémiového paliva je len zdanlivá,v dlhodobom časovom horizonte je vlastne prevádzka lacnejšia(ak počítame aj cenu drahých opráv)

čo nevyšlapem,to vytlačím,čo nevytlačím,to vynesiem

11.03.2019 - 09:27:06
madbugie : ano, tak nejako. Ale pozor, additivami vies oktanove cislo zvysit, tak zalezi o co ide. Mozno , ze ked natankujes zo 4 rozne benziny, tak nieco vyhrajes a je dobre :D
dano5: z rakuska ano, ale nie vseobecne, co pumpa to iny pes .. nikdy nevies, ak ti neprezradia, ci je benzin z rakuska, alebo ho doviezli zo Slovnatfu, alebo (na vychode) trosku popancovali "vychodnejsim" benzinom :lol: S OMV a vyssimi oktanmi som byval spokojny , svojho casu.
tmax : nevadi, ze je stary motor, len to musi vediet vyuzit. Kazdy vyrobca ma nejaky rozsah map, kedy vie prestavovat spalovanie podla cidla klepania, ale obvykle to asi nebude viac ako 98 .. neviem.

https://www.zonerama.com/lto-sk/369822

11.03.2019 - 09:33:46
lto napísal:
S OMV a vyssimi oktanmi som byval spokojny , svojho casu.


teraz tankujes "vodu misto nafty" co?
11.03.2019 - 09:45:43
Alebo nepouzivam auto, ktore potrebuje vyssie oktanove cislo, coz :) /min. 98/

https://www.zonerama.com/lto-sk/369822

11.03.2019 - 09:47:35
Nieco k nafte. Aj ked odvtedy sa uz zase menili poziadavky na biozlozky v benzine aj nafte ak sa nemylim. A tiez je to len slepy test vzoriek z konkretnych cerpaciek, takze ovplyvnene aj kvalitou konkretnej cerpacky.

https://www.autorevue.cz/potvrzeno-drazsi-nafta-vykon-nezvysi-test-naft-2013
https://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky-v-nafte-aco-z-nej-vyplyva-test-naft-2013

A moja realna skusenost so Shell FuelSave 95 v starsom aute - natankoval som na Shell Cervenik a dojazd na tu nadrz bol vyssi ako pri obycajnej 95-ke z Lukoilu. Ale teraz uz aj Lukoil nejak aditivuje, takze uz by ten rozdiel taky badatelny byt nemusel pri novom teste.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
http://youtu.be/ueNgBL77Wps

11.03.2019 - 09:50:14
Supafly666 jaaj no to si ma nepotesil, ale dik za upozornenie. skoda, shellku mam blizko, najblizsia OMV je v Trencine :D

https://www.strava.com/athletes/2855666

11.03.2019 - 10:18:41
tmax napísal:
Ako je to so starými (cca 18 rokov) motormi a 100 oktánovým benzínom? Občas som ho natankoval kvôli "prečisteniu", no okrem zvýšenej spotreby som rozdiel nezaznamenal (Clio Sport 172 a Peugeot 206 RC).

Na precistenie posluzi. Ak sa ale ma prejavit aj nejaka dalsia zmena (vykon, krutiaci moment, spotreba), tak jednak musi ECU umoznovat taku zmenu v riadeni motora (museli s takym palivom ratat uz pri vyvoji sw) a tiez sa spomina, ze aby sa to realne prejavilo, musis po natankovani podla moznosti uplne prazdnej nadrze a vyjazdeni zvysku stareho paliva najprv odpojit bateriu minimalne na hodinu alebo kolko, aby sa ECU zresetovala. Dlhodobou prevadzkou si totiz ECU mapu upravuje / adaptuje a teda sa to len zmenou paliva nijak skokovo neprejavi, lebo kym ECU hodnoty upravi tak to trva a navyse je to len postupna uprava, nie skokova. Odpojenim baterie by sa mali nastavit hodnoty z vyroby, teda by ta zmena mohla byt teoreticky aj citelna. Ale necakaj zasadne rozdiely. Ak len natankujes a jazdis, tak zmena asi nebude badatelna. Ale realne ak by si clovek chcel byt tymto isty (ci a ako to funguje), tak musi kontaktovat support vyrobcu, alebo minimalne musi natrafit na skuseneho a skoleneho mechanika danej znacky.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
http://youtu.be/ueNgBL77Wps

11.03.2019 - 11:25:43
Takto (ale laicky) som si to vysvetľoval aj ja. Že v dobe navrhnutia motoru sa dané palivo nevyužívalo. Nikdy som sa o to nezaujímal, to "premapovanie" ECU ma prekvapilo.

Ovál letí svetom, kruh nechajme deťom!
Your worst day on a bike is better than your best day in an office.
tracklogs: http://bit.ly/1sR9qtr | http://bit.ly/gps-tour-tmax

11.03.2019 - 11:47:26
Čo sa týka primiešavania aditív tak určite nie priamo na pumpe. Ale pravda je, že čistý benzín je hlavne zo Slovnaftu a každá firma si už upraví benzín podľa svojej receptúry (ale ako a kde netuším). Tiež tankujem aditivovaný "prémiový" (divné slovo pri Voms-ke :) ), subjektívne lepšie ide a menej žerie, ale to je len placebo možno :lol:

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

11.03.2019 - 12:03:08
tmax napísal:
Takto (ale laicky) som si to vysvetľoval aj ja. Že v dobe navrhnutia motoru sa dané palivo nevyužívalo. Nikdy som sa o to nezaujímal, to "premapovanie" ECU ma prekvapilo.


Riadiaca jednotka napriklad na type R (EP3, FN2 cize sa bavime o motore zo zaciatku milenia) rata aj s benzinom daleko cez 100 oktanov a tiez aj s E85 (to je ale problem pri seriovom palivovom vedeni). Ked som tankoval 100vku, motor bol ovela kludnejsi po studenom starte a pri kludnej jazde vyraznejsie klesla spotreba. Vtedy som to prerataval a oplatilo sa mi kupit aj drahsi benzin. Narast vykonu by som zistil jedine na brzde.

[url=http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-4607.html]GT avalanche 1.0 disc 2006 + suntour EPICON 120mm (tuning-test.cz)[/url] ....uz nie..uz nie : )

11.03.2019 - 12:27:01
tmax : s 98kou urcite pocitali /100tka neviem, mozno uz neprinesie, ale tak 98ku nekupis uz asi na SK/, s nou pocita drviva vacsina aut starsich aj viac ako 20 rokov.. 18 rokov nie je tak vela, 100ku som tankovaval bezne pred 16 rokmi. Neviem akovysokootackovu potvoru to mas, ale preladenie map, sania, filtrov, zvodov, vyfukoveho systemu s pouzitim viac oktanoveho paliva by si pocitil (pri vyssich otackach), ak je to tak ladene auto .. na vyssie otacky.

milos21 : ano, takto to bude, nie pumpa, ale samotna celkova firma, ktora dodava na svoje cerpacky, aj OMV, ked mozno kupuje z rakuska, ale ked nemaju, kupia od slovnaftu, pridaju to svoje, ale ked zrovna slovnaft potrebuje niekam uliat siru, tak .. :D /*joke*/.

https://www.zonerama.com/lto-sk/369822

11.03.2019 - 12:30:55