To co pouzivaju v servise nieje momentak ale razovy utahovak , ja s nim kolesa iba povolujem lebo uz prve preklepnutie kladiva je utiahnute viac ako je predpisany moment. Vykonny utahovak nema problem aj odtrhnut skrutku ci zozut zavit. Neviem ci na nich mam smolu, bol som v troch pneuservisoch co mam po blizku a nikde nepouzili momentak (prezuvam si sam ale defekty a vyvazovanie si nerobim) a o medenej paste na zavit a sedlo ani nepoculi.
Ako uz bolo spomenute problem je v silnom dotiahnuti co unavuje skrutky, nici disk a ak to bolo este dotiahnute na sucho moze sa to zakusnut a to je potom problem vymenit rezervu ak niekto nema aspon 100kg.
28.10.2014 - 16:09:25
02
V kazdom pneuservise zakrutili matice pneumatikou (len zakrucali, kedze to na konci rapkalo) a dotiahnli momentakom.

https://www.strava.com/athletes/rpriesol

28.10.2014 - 16:20:26
00
Aky je orientacny utahovaci moment tych skrutiek? Predpokladam, ze auto s hmotnostou 1 tona ma iny moment ako auto s hmotnostou 1,5 tony, ale tak nejaky minimalny moment pre 1 tonove by sa zislo vediet.

P.S. Netreba ziadnu medenu vazelinu / pastu, staci aj najobycajnejsia klasicka vazelina a nie je problem.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

28.10.2014 - 16:21:12
00
A vazelina? :D Vcera ked mi davali dole kolesa, tak som sa zhrozil..cela ta kravina, na ktoru sa montuju kolesa, bola hrdzava. A to mam rocne auto :(

https://www.strava.com/athletes/rpriesol

28.10.2014 - 16:23:51
00
Jezus napísal:
Aky je orientacny utahovaci moment tych skrutiek? Predpokladam, ze auto s hmotnostou 1 tona ma iny moment ako auto s hmotnostou 1,5 tony, ale tak nejaky minimalny moment pre 1 tonove by sa zislo vediet.

P.S. Netreba ziadnu medenu vazelinu / pastu, staci aj najobycajnejsia klasicka vazelina a nie je problem.


Volkswagen Passat, takmer 1,5 tony má mať podľa manuálu 120 Nm.

beer inside team

http://www.jarnysprint.sk

28.10.2014 - 18:37:23
01
http://www.ddpneu.cz/files/hodnoty-utahovacich-momentu-294-cz.pdf

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

28.10.2014 - 19:03:16
01
Neviem čo tu riešite pikačoviny. Kola sa maju utiahnuť s tým klúčom ktorým by sa to povolovalo v prípade defektu.Ked to dotiahnú pneu búchačkou alebo momenťákom tak na ceste v núdzi sa to nepodarí povoliť vo väčšine prípadoch. Pretože klúč ktorý je vo výbave vozu je skoro vždy hliníkový a dá sa použiť tak 3x a dosť.
Takže doťahovať s rozumnou silou.

Jazdím tak aby ma to bavilo a nie bolelo!

28.10.2014 - 19:58:13
02
Presne tak. Raz som sedel na parkovisku v aute a oproti mne nejaký chlapík v oblečku dostal defekt, tak chcel odkrútiť koleso . Zlomil (!!!) pri tom 2 (slovom DVA !!) kľúče , diskové šróby boli tak silno dotiahnuté že sa celou váhou (cca 80kg) postavil na ten kľúč a podskakoval.......a šróba sa ani nepohla.

Jazdím len cestu ♥...

28.10.2014 - 20:46:49
00
lubor1 napísal:
Mam ho uz 2 roky v dielni, kolesa si prehadzujem sam a este som nevidel v pneuservise pouzit momentak.

Minulý týždeň som bol prehadzovať kolesá v AZ pneu na Poliankach (Bratislava). Najprv matice zatiahli pneumatickou rehtačkou, potom ešte každú veľkým momentovým kľúčom. Takže tam môžeš zájsť a pozrieť sa.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

28.10.2014 - 20:51:55
00
Uz to vidiet nepotrebujem lebo si to robim sam. Predpisany moment udava velkost skrutky a nie tonaz auta. Za standard sa da povazovat 120 Nm ale co som si zistoval je to od 110 - 150 Nm na osobakoch. Je to udane v navode na pouzitie od auta. Vsetky nase auta taham na 120 Nm a zavit a sedlo pomazem trochou maziva, nikdy sa ziadne skrutky nepovolili a ked ich zhadzujem tak kladivo utahovaku klepe niekedy aj 10 krat nez to odkruti a to dotahujem bez utahovaku len momentakom.
28.10.2014 - 22:01:29
01
Neviem, ci ste drzali uz niekedy v ruke pneumaticku utahovacku, no na kazdej normalnej sa da nastavit sila utahovania...samozrejme to nebude nikdy tak presne ako momentovy kluc, no kolko ludi vobec vie, ze nejaky utahovaci moment na kolesa existuje? :D
28.10.2014 - 22:55:57
00
Na otcove VW Polo so skrutkami pisu v manuale 110Nm, na mojom Suzuki Samurai s maticami pisu len 80Nm, celkom rozdiel :)
28.10.2014 - 23:07:53
00
Fiesta ma 85Nm.

pri povolovani je ale viac faktorov - napriklad VW skrutky s plavajucou hlavou sa radi "samodotiahnu" - kedze si prezuvam sam, tak viem ako ich dotahujem a povolovanie je niekedy narocne.

Fordove matky v tomto uplne v pohode - nikdy som nemal problem, ze by mi nesla povolit.
30.10.2014 - 09:20:54
00
[quote="misoR"]Neviem, ci ste drzali uz niekedy v ruke pneumaticku utahovacku, no na kazdej normalnej sa da nastavit sila utahovania.../quote]
Ja mam elektricku a ta nastavovanie nema len L - R aj ked by som prijal trochu pomalsie otacky aspon pri dotahovani. Ide to tak rychlo, ze to radsej nahadzujem rucne, nestihnem to vcas vypnut.
O plavajucich som ani nevedel, ze existuju. Co by sme boli bez googla?
30.10.2014 - 16:09:47
00
matko001 mal uviesť aj zdroj svojej múdrosti - presne tieto vety som čítal pred pár dňami na blogu v SME..

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

31.10.2014 - 00:04:53
00
keyboard_arrow_up