Lery741 deje sa to castejsie, alebo len tento jeden priklad? Lebo system posiela len pri znizeni ceny, ale viem si predstavit situaciu, kedy k znizeniu ceny dojde na zaklade dostupnosti u konkretneho dodavatela, nasledne sa posle notifikacia, ale kym sa k nej dostanes, produkt sa u toho dodavatela vypreda a cena sa zvysi (kedze druhy dodavatel je drahsi). To by sa ale velmi casto diat nemalo.
11.03.2021 - 11:50:28
00
Ahoj Cervo. Deje sa to dosť často.
Ďalší príklad z viacerých z tohto týždňa je prehazka, u ktorej som presvedčený, že bola predtým pod 70eur.
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/prehadzovace/mtb-10-11-12-prevodov/shimano-prehadzovacka-xt-m8000-11-k-cierna-gs-dlhe-ramienko-shadow.html
11.03.2021 - 11:58:08
00
Mhm, to je ten pripad co som pisal. Bola za 70.9, lokalny dodavatel vypredal, zo zahranicia bol drahsi nakup a cena vyrastla na 87.9. Nasledne po tyzdni lokalny dodavatel naskladnil, ale zdrazel -> cena klesla na 74.9. Cize notifikacia prisla spravne, ale z dlhodobeho hladiska cena neklesla - s tym sa ale neda v aktualnej situacii ratat zial.
11.03.2021 - 12:06:19
00
No v poriadku, tak by ale bolo fér zobraziť históriu ceny a nie že človeku príde notif o lepšej cene a celý happy kúpi ešte drahšie ako by si vôbec myslel.
11.03.2021 - 12:26:08
02
To je ale veľmi tenký ľad na ktorom sa s takýmito notifikáciami pohybujete...
Byť vami tak si to veľmi rýchlo opravím/zruším lebo to viac než určite spadne do klamania spotrebiteľa.
11.03.2021 - 13:57:33
00
Čo prosím?
11.03.2021 - 14:37:17
00
Vždy objednáš za aktuálnu cenu. Aj v bežnom živote vrátiš maslo alebo mlieko, ktoré na druhý deň zlacnelo :?: Podľa mňa vždy kúpiš za cenu, ktorá je v ten deň a hodine aktuálna...
11.03.2021 - 17:09:43
00
Ibaže ja som tú sedlovku nepozeral na druhý deň, ale max. 1-2 hod od notifikácie. A maslo máš v obchode častokrát uvedené aj s preškrtnutou pôvodnou cenou, čo je ten podstatný rozdiel. Pokiaľ si tu človek starú cenu nezapamätá, tak ju vedieť nebude a môže slepo veriť, že cena je podľa notif lepšia, a opak bude pravdou.
11.03.2021 - 17:59:48
01
cervo napísal:
Čo prosím?


Ak zákazníkovy pošleš notifikáciu/email/whatever, že produkt zlacnel/je zľava a nakoniec je ten produkt ešte drahší - je to klamanie spotrebiteľa.
Nie som nejaký Jojo ale pohybujem sa v e-com pár rokov.
Ale ak si stojíš za svojim tak navrhujem nech niekto tu z prítomných podá na SOI podnet, či sa aj potom budeš pýtať "prosím", keď ti budú chcieť lustrovať všetky akcie/zľavy a dopytovať sa aj na predchádzajúce ceny.
11.03.2021 - 18:05:57
00
Az na to, ze my si ukladame vsetky zmeny cien a v oboch pripadoch tym padom viem preukazat, ze ta cena bola vyssia, co je aj dovod preco bola notifikacia poslana. Druha vec je, ze my neposielame notifikacie v style akcioveho letaku, ale len ked ma zakaznik produkt vo wishliste, kde je napisane "Pri zmene ceny alebo dostupnosti budeš upozornený notifikáciou / emailom.". Ja neovplyvnim kedy si zakaznik pozrie notifikaciu alebo email - medzicasom sa ta cena mohla opat zmenit. Nepracujeme s takymi marzami aby sme mohli absorbovat vsetky zmeny cien a zaroven sa snazime nase lepsie nakupne ceny premietnut do zliav. Ak by sme chceli mat stabilne ceny, museli by sme predavat za vyssie ceny a to by sa vam nepacilo. Nehladajte za tym ziadnu taktiku, je to suhra cenoveho automatu a wishlistu.

Kazdopadne, ja chapem vas pohlad na vec, preto spravime zmenu tak, aby sa notifikovala len znizenie ceny voci cene v case, ked bol produkt pridany do wishlistu. Aby sme sa vyhli tymto situaciam, kde urcite nie je intencia zakaznika klamat ani zavadzat.
11.03.2021 - 18:35:06
12
To ja všetko chápem ale zákon je v tomto prípade neúprosný. A na jednom projekte sme sa na podobnej veci popálili. ČOI dala 50k flaster, znenie zákona na ktorý sa v rozhodnutí odkazovali je v ČR rovnaký.

Vo vzťahu zákazník-predávajúci je vždy zákazník braný ako slabší a nebudeme si klamať tie notifikácie tu nemáte pre pekné oči.

Obchodná praktika sa považuje za klamlivú, ak zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť, že spotrebiteľ urobí rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neurobil, pretože obsahuje nesprávne informácie a je preto nepravdivá, alebo akýmkoľvek spôsobom uvádza do omylu alebo môže uviesť do omylu priemerného spotrebiteľa, a to aj ak je táto informácia vecne správna vo vzťahu k:

-cene alebo k spôsobu výpočtu ceny alebo existencie osobitnej cenovej výhody.



Za 70€ by som to nekúpil -> nastavím notifikáciu -> znovu naskladníte za 80€ -> zľavníte na 76€ -> dostanem notifikáciu že je zlacnéné -> nemusím si pamätať starú cenu a som uvedený (aj keď nie úmyselne) do omylu a kúpim nakoniec za drahšie ako som chcel

Vieš ako to je, na úspešný obchod potrebuješ stovky, tisíce zákazníkov ale aby ťa potopili stačí jeden.
11.03.2021 - 18:46:49
00
Dá sa kúpiť za drahšie ako som chcel? Však kúpou akceptujem cenu a nezaujíma ma, že aká bola v minulosti, kupujem v momente odsúhlasenia nákupu. Ale tejto tvojej logike chápem. cervo neviem ako je to presne v zákone, ale nie je nejaké obdobie kedy sa s cenou nemôže hýbať? Alza mala s týmto furt problém - dali vyššiu cenu a a okamžite dai 80% zľavu.
11.03.2021 - 18:53:52
00
scart335 som si vedomy nasich zakonov, polemizoval by som tu o vyzname vyrazu "obchodna praktika", kedze vyziadane automaticke notifikacie o zmene ceny ja nepovazujem za obchodnu praktiku. O "praktike" v style zvysim cenu na dvojnasobok na par hodin aby som ta druhy den bombardoval reklamou v style "50% zlava" sa tu neda hovorit, to snad uznas. Take nic nerobime a nebudeme robit.

Zakaznik pri nakupe na dialku ma vzdy moznost odstupit od zmluvy do 14 dni bez udania dovodu, preto si ma vzdy moznost rozmysliet svoju "obchodnu transakciu" bez financnych nasledkov (tie znasa obchod). To samo o sebe demotivuje obchod od praktik, ktore by mohli uviest zakaznika do omylu, lebo nic nezarobi a este zaplati postovne k zakaznikovi a spat. Pri nakupe v kamennom obchode (v takom, ktory neprijma vratenie tovaru bez udania dovodu) je to ine, lebo zakaznik robi rozhodnutie na mieste bez moznosti opravy rozhodnutia - na to cieli primarne tento zakon, pisany davno predtym ako boli e-shopy beznou vecou.

Opat ale zopakujem, spravime zmenu notifikacii, aby prisla len ak je cena znizena voci cene v case, kedy bol produkt pridany do wishlistu.
11.03.2021 - 19:22:02
00
Pri dokonceni objednavky a platbe kartou, odpoveda platobna brana errorom. Ani nenacita formular na zadanie udajov karty. Prosim pozrite sa na to.
17.03.2021 - 10:33:34
00
hmm ako to citam, poslednu objednavku som chcel zaplatit google pay, padlo to do chyby a nakoniec som platil kartou ... tak len fyi
17.03.2021 - 10:42:53
00
keyboard_arrow_up