Tak ono to má pre zákazníka aj dôsledky, napríklad v prípade reklamácie sa zrazu nebavím s mtbikerom, ale s nejakou firmou, o ktorej existencii som doteraz ani netušil. Zákazník by o tom mal vedieť dopredu alebo by to mal mtbiker zastrešovať komplet a to či
je ten mechanik ich zamestnanec alebo externista by ho nemalo trápiť.
14.10.2022 - 21:45:27
01
Dredd napísal:
Čo je na tom divné ?

Divne je, ze neviem najst ziaden relevantny dovod. Firma ma oficialne sidlo v Revucej, robi pre Mtbiker v BA,
Dovod by bol napriklad DPH, ale to si predsa zalozis sro, kde nie si platca DPH sam a nemas na sluzby najatu cudziu firmu
Ja mam tiez na sluzby (ako ty zu dobre vies;o)) sro, kde nie som platca dph a je prave z dovodu, ze nemusim zakaznikom vyrubit DPH na fakture (dph firmam je to jedno, ale retailovym nie).
Ak za 9 mes spravila firma 27k tak takymto tempom by mi vlastna firma ako neplatca DPH vydrzala dlho.
Mohlo ist o nejaky specialny servis, ktory Mtbiker nevie spravit a najal si na to externu firmu...ale ako som povedal to sa mozeme len domnievat a spekulovat.
Divne to urcite je, pretoze to nie je bezne.
14.10.2022 - 21:53:40
00
Podľa môjho skromného názoru to na reklamačné postupy nemá absolútne žiadny dopad, keďže sa predpokladá plná súčinnosť, ide o ľudí pracujúcich v praxi na jednom mieste. Raven98Súhlasím s Tebou v tom, že by bolo vhodné na túto skutočnosť zákazníka vopred upozorniť, aby mal tento čisto teoreticky šancu rozhodnúť sa po nákupe dielu pre jeho montáž inde.
Skôr som reagoval na druhého kolegu tu, ktorý konštatoval, že je to divné. Netreba za tým hľadať žiadne temné dôvody, najmä ak si napríklad pozrieme kto dnes figuruje na pečiatke predajne Kaktus bike. Je to rozhodnutie plne v kompetencii majiteľa, a ak sa rozhodol outsorcovať servis, nevidím dôvod na znepokojenie. Firma začala poskytovať servis presne v dobe nábehu novej predajne MTBikeru v Bratislave. flegko nehľadaj tu zasa dôvody na špekulovanie a konšpiračné domnienky. Outsorcing je úplne bežný. Ale chápem,, že tom pre Teba znie tajomne a divne, ako mnoho iných vecí.


Naposledy upravil Dredd dňa 14.10.2022 - 21:59:13, celkovo upravené 1 krát.

14.10.2022 - 21:57:54
00
flegko napísal:
Divne je, ze neviem najst ziaden relevantny dovod. Firma ma oficialne sidlo v Revucej, robi pre Mtbiker v BA,


No to je ten problém, že nerobí. Vzhľadom k účtenke, je to oficiálne len vzťah zákazník - bike tech. Ako minimum by aspoň cez nich mal ísť aj ten diel (ten som nekupoval dopredu). Pamätám si, že raz som sa v autoservise pýtal či si môžem doniesť vlastný diel. Povedali mi, že áno, ale ak s tým bude potom problém, tak oni to hodia na vadný diel a predajca dielu to hodí na nich a budem mať smolu, teda ak to nebudem chcieť riešiť cez znalcov apod.

Ešte k tomu outsourcingu - to je v poriadku. Aj firma čo mi príde namontovať nové okná predsa môže mať zazmluvneného živnostníka, to ale neznamená, že budem platiť jemu špeciálnu faktúru, to si majú vyriešiť interne medzi sebou.
14.10.2022 - 21:59:10
02
Dredd napísal:
Podľa môjho skromného názoru to na reklamačné postupy nemá absolútne žiadny dopad, keďže sa predpokladá plná súčinnosť, ide o ľudí pracujúcich v praxi na jednom mieste. Raven98Súhlasím s Tebou v tom, že by bolo vhodné na túto skutočnosť zákazníka vopred upozorniť, aby mal tento čisto teoreticky šancu rozhodnúť sa po nákupe dielu pre jeho montáž inde.
Skôr som reagoval na druhého kolegu tu, ktorý konštatoval, že je to divné. Netreba za tým hľadať žiadne temné dôvody, najmä ak si napríklad pozrieme kto dnes figuruje na pečiatke predajne Kaktus bike. Je to rozhodnutie plne v kompetencii majiteľa, a ak sa rozhodol outsorcovať servis, nevidím dôvod na znepokojenie. Firma začala poskytovať servis presne v dobe nábehu novej predajne MTBikeru v Bratislave. flegko nehľadaj tu zasa dôvody na špekulovanie a konšpiračné domnienky. Outsorcing je úplne bežný. Ale chápem,, že tom pre Teba znie tajomne a divne, ako mnoho iných vecí.

Dano do prdele chvalil si sa mi, co si vsetko v zivote dokazal a mas problem s pochopenim pisaneho textu?
Napisal som, ze su tam temne dovody, ci som konspiroval preco? Uviedol som logicky dovod, kedy sa napriklad dodavka sluzieb nezhoduje s firmou, ktora predava tovar.
Slovo divne znamena cudne, nie nekale, temne, ci ako sa to tu ty snazis zdovodnit. Preco je podla mna divne som myslim jasne napisal.
Zase ideme upliest z hovna bic?

P.S. Divne sa to asi zda aj chalanovi, co sa tu na to pyta. Inak by sa na to asi nepytal, co myslis?
15.10.2022 - 08:11:30
00
flegko Ivan, je to marný, je to marný… je to marný😂, to Tvoje konštatovanie, že je to divné, to je presne v línii Tvojho “Ukrajina potichu oznámila” alebo “Video malo veľký úspech, pretože má rekordný pomer vzhliadnutí vs dislajky” ( len pre info, 185 zhliadnutí na YT 🤔). Ty prosto tak uvažuješ, lajky, dislajky, domnienky a senzácie, a stále to riešiš dookola. Opakujem, nie je na tom nič divné, čudné, ani neobvyklé, so započatím prevádzky nového MTBiker centra začala činnosť aj táto firma.
Mimochodom, kolega spomenul hlavne skutočnosť, že o tom mal byť informovaný vopred, a v tom s ním súhlasím. Kolega formuloval jasne, presne, a bez zbytočných adjektív, takže je to OK.
Keď budem chcieť vedieť viac o pletení bičov, obrátim sa na Teba ;) a ak mi padne mobil do zárubne, detto.
Prajem pekný víkend👍
15.10.2022 - 08:55:02
00
Dredd napísal:
Čo je na tom divné ?

Tak outsourcing core businessu je divny. Pricom vsade sa dnes v suvislosti s obchodom hovori o dolezitosti pridanej hodnoty a ze nemas byt len posuvac skatul ;)
15.10.2022 - 09:47:22
00
Vo všeobecnosti s Tvojim tvrdením súhlasím. Ale u nich je core business predaj. Rozhodne nie servis. Dobre to vidno aj na číslach.


Naposledy upravil Dredd dňa 15.10.2022 - 10:02:08, celkovo upravené 1 krát.

15.10.2022 - 09:57:24
01
Outsourcing akejkoľvek činnosti je ich dobré právo, ale toto nie je aspoň z právno-obchodného hľadiska outsourcing, ale skôr sprostredkovanie (o ktorom sa ale zákazník dozvie až si otvorí email s účtenkou, ak sa k tomu vôbec dostane)
15.10.2022 - 10:00:42
00
Možné riešenie je klasická rámcová alebo iná zmluva podľa §269 OZ, ak ma pamäť neklame. Sprostredkovanie to zrejme nebude, to je tiež síce upravené v OZ (niekde od §642 až 650 tušim), tam je základným atribútom úplata (provízia) za služby sprostredkovateľa, čiže jednoduchou refakturáciou rovnakých súm medzi sebou, (bike tech - mtbiker) ako si to spomínal ty Raven98 by to asi nešlo. Preto sa zrejme zvolil tento model.

Každopádne jasnú odpoveď môžu dať len zainteresované strany. Ale nemusia.
15.10.2022 - 10:29:05
00
Ja zase netvrdím, že si musia fakturovať rovnaké sumy. Mtbiker môže mať koncové ceny pre svojich zákazníkov aké uzná za vhodné s ohľadom na všetky svoje náklady s tým spojené. A koľko bude platiť firme, ktorá mu samotný servisný úkon outsourcuje je čisto na dohode medzi nimi (napr. s ohľadom čí priestor, energie a náradie sa používajú apod.) Takisto pokiaľ to teraz zaplatíš priamo bike techu, tak je možné, že im mtbiker nejaké tieto náklady vyfakturuje.
15.10.2022 - 10:43:09
00
Dredd napísal:
Ale u nich je core business predaj. Rozhodne nie servis. Dobre to vidno aj na číslach.

Technicky ano, lenze v maloobchodnom cyklobiznise (najma v kamennom, co je aj showroom) su spravidla tieto cinnosti spojene, podobne ako su autosalony spojene so servisom. A navyse ono aj ten bicykel, co pride od distributora treba pred predajom zlozit a nastavit a nie je to len posuvanie skatul. Preto je to divne, mozno lepsie povedane nestandardne. Ale nehladal by som za tym iluminatov a ani ma to netrapi. Mozno len clovek, o ktorom mali referencie mal zaujem robit to na vlastne triko a dohodli sa takto.
15.10.2022 - 10:47:47
00
Áno, trochu sa to odišlo od môjho pôvodného zámeru. Ja si tiež nemyslím, že je za tým zlý zámer. Len si myslím, že zákazník by od toho mal byť buď komplet odtienený alebo dopredu informovaný, to je celé (a teda ideálne ešte upraviť to, aby človek nemusel platiť za servisný úkon, pri ktorom boli použité nejaké diely, pri dvoch rôznych pokladniach, dvom rôznym firmám)
15.10.2022 - 10:54:49
01
Raven98 BIKE TECH pre nas vykonava v BA zarucny a garancny servis - za ten zakaznik neplati, takze ide na naklady MTBIKERa a do vztahu s BIKE TECH zakaznik neprichadza. Pri platenych servisnych ukonoch, ktore vykonava BIKE TECH, si ich uctuje sam. Dovod je prozakaznicky - ak by sme to uctovali my, cena pre koncoveho zakaznika by musela byt vyssia, kedze sme platci DPH. Online komunikaciu, zakaznicku podporu a pripadne reklamacie riesime my, ak zakaznik isiel cez nas rezervacny system. Mas pravdu, ze by sme o tom mali pri rezervacii servisu lepsie informovat, to napravime.
15.10.2022 - 10:59:13
12
Hneď sa mi to spojilo s praktikami stavebnej firmy. Zadáš prácu solídnej firme a potom ti prídu na rekonštrukciu domu chlapi, ktorí sa učia zatepľovať na tvojom baráku. Tu mám dôveru v MTBiker, s nimi mám zmluvu, nie s T-firmou. Potom by som aj očakával platbu MTBikeru, nie T-firme. Zmluva s T-firmou skončí a prípadnú reklamáciu bude riešiť o 5 mesiacov kto ?
15.10.2022 - 11:03:34
00
keyboard_arrow_up