Ja mam na zadnom ale ja mam GARMIN 800. Zatial nebol problém.
14.01.2016 - 15:43:07
00
Jedna otázka ohladom montáže, možno sprostá, ale tak...v akej polohe, respektíve na ktoré miesto sa presne dáva senzor na vidlicu ? V návode sa to presne nepíše, len je to vyobrazené asi v polovici nohy vidlice...max 60 cm od počítača tam píšu...Ak to nebude viac ako tých 60 cm, môže sa senzor umiestniť aj na spodnú čast (viac ku oske kolesa) alebo na vrchnú čast (viac ku ráfiku) s tím, že meranie bude OK. ? Nemusí to byť presne v strede polomeru kolesa...že ? Prípadne senzor sa môže dať na hociktorú stranu vidlice ? Samozrejme všetko do tých 60 cm aby to bolo kvôli prenosu OK. :-) Dik za radu, v návode sa to presne nepíše, len to je tak cca zobrazené ako by to asi malo byť :-( Bavíme sa o bezdrôtovom počítači...neviem ale či má analógoví, alebo digitálni prenos...
14.01.2016 - 15:57:16
00
Lepsie je blizsie k stredu kolesa. Ci to bude 60 alebo 65 cm nie je podstatne.

Pri strede je:
1. nizsia rychlost prechodu magnetu popri senzore a teda vyssia spolahlivost snimania
2. mensia sanca, ze sa zadrbe magnet blatom, resp. ze sa pootoci pri prejazde cez nejake konare a pod.
14.01.2016 - 16:30:32
00
Čiže ideál je cca na stred špicov, t.j. v polovici medzi oskou a ráfikom :-)
14.01.2016 - 16:38:18
00
Neviem sice ako si sa k tomu dopracoval z tej definicie "lepsie je blizsie k stredu kolesa", ale ako myslis. :D
14.01.2016 - 16:47:48
01
Aha, čiže bližšie ku oske...:-) kurňa, ale som niekedy nechápavý či čo...a čo snímač ? Môžem dať na hocktorú stranu vidlice, len aby bola dodržaná strana ktorá má ísť ku magnetu...
14.01.2016 - 16:51:33
00
Ano, mozes to montovat na hociktoru stranu vidlice.
14.01.2016 - 16:53:51
00
Jezus napísal:
Lepsie je blizsie k stredu kolesa. Ci to bude 60 alebo 65 cm nie je podstatne.

Pri strede je:
1. nizsia rychlost prechodu magnetu popri senzore a teda vyssia spolahlivost snimania
2. mensia sanca, ze sa zadrbe magnet blatom, resp. ze sa pootoci pri prejazde cez nejake konare a pod.


sorry ale ten bod 1 je nespravne
pretoze blizssie k stredu je pomalsia obvodova rychlost magnetu a preto je magnet dlhsi cas pri senzore preto je menej presne meranie. presnejsie je co najdalej od stredu-co najblizssie k rafiku
14.01.2016 - 17:12:43
00
Tak teraz ako je lepšie ? Bližšie k ráfiku, kde magnet bude pred snímačom rýchlejšie "behať" tím pádom sa viackrát prebehne pred ním a bude mať vyššiu rýchlosť, teda menší čas v priamom kontakte s ním (senzorom) Bližšie k oske zasa bude pred snímačom "behať" pomalšie, tím pádom sa menej krát prebehne pred ním a bude mať nižšiu rýchlosť, teda viac času bude v priamom kontakte so snímačom...neviem či som správne pochopil, ale snažil som sa...Alebo prebehne sa pred snímačom v oboch prípadoch v rovnakom počte, len pri jednej montáži pomalšie (pri oske) pri druhej rýchlejšie (pri ráfiku) ? Tak ?
14.01.2016 - 17:25:36
00
Magnet musi rovnako vela krat prebehnut okolo snimaca v kazdej polohe. Pri oske stravi pri snimaci viac casu ako pri rafiku. Hlavna vec je, aby si dodrzal odporucanu vzdialenost magnetu od snimaca. Zvycajne sa ti blizko pri oske ani nevojde snimac. Naopak, pri rafe je casto prilis daleko.

Suma sumarum... mas jedno kam to das. Aj tak si vacsie odchylky spravis zlym udajom o obvode kolesa. Ono sa to nezda, ale odchylka 1mm na obvode ti urobi slusny rozdiel pocas sezony
14.01.2016 - 17:36:31
01
Prečo by som si spravil odchýlky zlým údajom o obvode kolesa, keď viem, že aký priemer kolesa mám v palcoch...Pozrieš si podľa tabuľky koľko palcové máš a to sa rovná koľko je to milimetrov a potom len zadáš do počítača 4-ciferné číslo ktoré vyšlo podľa tabuľky a malo by to byť OK. nie ? Ty si to ako myslel s tím zlým údajom ? Myslel si to tak, že ti niečo pokazí aj pneumatika a jeho krivosť na obvode a jeho hodnote ?
14.01.2016 - 17:46:09
00
Možno to bude mimo tému, no keď sa tu rozoberá vzdialenosť magnetu od náboja, napíšem čosi;
pri montáži magnetu je potrebné byť opatrný, keď sa používajú sintrované platničky bez "rozperky" - vozil som takto Magury, ktorých piestiky sú zmagnetizované a priťahujú tak platničky (nepotrebujú tak "rozperku") - potom som namontoval snímač s magnetom a ako sa magnet na špici pri otáčaní kolesa dostal do blízkosti platničky, tá cinkla do kotúča (inak to bol príšerný, klopkajúci zvuk - čím rýchlejšie, tým horšie a vtedy som samozrejme netušil o čo ide). Zaujímavosťou je, že problém nastával po cca 30 minútach otáčania kolesa. Potom nepomohla ani výmena senzora z ľavej nohy vidlice na pravú ani výmena doštičky z ľavého piestika na pravý, dokonca ani odstránenie magnetu so snímačom, iba výmena platničiek za pôvodnú "zmesku"
14.01.2016 - 17:49:02
00
cirdemanNie, tiež závisí aké máš plašte a ako ich nafukaš. Ja som meral tak že som si urobil risku na plašti a na zemi zaťažil som mojou váhou zadne koleso a posuval som sa pokial ryska na plašti nedošla na zem a odmeral som vzdialenosť. Da sa povedať že je to presnejšie ako tabulky.
14.01.2016 - 17:50:47
00
Tak potom asi preto výrobcovia znázorňujú a odporúčajú umiestniť snímač s magnetom približne do stredu vidlice, aby potom nedochádzalo k takýmto problémom...
14.01.2016 - 17:53:23
00
foto050:
Tak je to určite iný údaj...ale ako to je v počítači ? Nie sú tam prednastavené údaje v milimetroch na jednotlivé rozmery kolies v palcoch tak, že sa nedajú inak prestaviť ? Alebo si vieš zadať akýkoľvek údaj aký zmeráš ak nechceš zadávať podľa tabuliek ?
14.01.2016 - 17:57:42
00
keyboard_arrow_up