PhilJ napísal:
ceruzka a v ktorom strome najdes v noci to USB na nabijanie svetla so zabudovanou baterkou ? V tom je ta krasa samostatnych 18650 clankov - neriesim v akom su stave tie ktore su momentalne v baterke - v batohu mam druhu sadu (2ks) ktora je vzdy nabita - ak prva pocas vyjazdu dojde, za par sekund ich mam vymenene a idem dalej. Ked pridem domov, tie vybite nabijem... vtedy, ked mam cas... nemusim to riesit pred vyjazdom

...nehovoriac o tom, ze do celovky a X dalsich svietidiel idu rovnake 18650 clanky

Ty hľadáš nabíjačku USB v strome? Kristova noha, to čo za talenty chodia na toto fórum :tmi:
Mne Lezyne vydržal 8 hodinovú cestu z KE v noci a ešte nebol vybitý. To nedokázal ani oveľa drahší Lupine. Ale ok, keď mu je málo, nech si kúpi Fénix, nabíjačku, baterky a predraženú párročnú technológiu, však moje peniaze to nie sú ?
02.08.2018 - 22:26:41
01
je rozdiel ci jazdis na osvetlenej ceste kde ti staci 200lm mod na to, aby si videla na diery v asfalte - alebo jazdis po trailoch uprostred lesa kde potrebujes aspon tych 500lm, pri rychlejsich a narocnejsich zjazdoch sa v noci uzivi aj 1200lm. A tam si so svojim USB svetielkom po hodine-hodine a pol skoncila a mozes hladat najblizsie USB :lol:
...alebo tahat kabliky z powerbanky, za predpokladu ze to vobec vie svietit pri napajani z takehoto zdroja. V kazdom pripade je to podstatne komplikovanejsie riesenie ako jednoducho vymenit baterky za cerstve.

A neviem kde si prisla na to, ze moznost vymeny akumulatorov je akysi historicky prezitok - vsetky najnovsie high-end rucne svietidla toto umoznuju - je to standard. To vstavane akumulatory su domenou hraciek pre beznych, nenarocnych konzumentov, pre ktorych je nabijanie nechranenych akumulatorov prilis velka veda ;)
02.08.2018 - 23:57:39
02
to akoze ten cinsky bazmeg Lezyne nie je par rocna technologia? :D
03.08.2018 - 00:26:33
01
Zaujímavé je sledovať, ako sa pohŕda čínskymi výrobkami. Sú považované za čosi zlé, nečisté.
Vyrobené v Číne... fuj

Čína, krajina, ktorá ako tretia na svete po ZSSR a USA dokáže vyniesť do vesmíru svojich ľudí a bezpečne ich vráti na zem.
Ich kozmický program šlape výborne a má úspechy. Áno, aj my máme kozmonauta. Väčší chlapci zo ZSSR ho vzali trochu sa previezť. Poriadne sme im to zaplatili a náš superkozmonaut im za to tam hore nachoval sliepky. Pardon, prepelice.
Viete kto má najrýchlejší vlak na svete? Čina - 430km/h.
A viete kto má ten druhý najrýchlejší? Tiež Čína - 380km/h.
Aj my máme vlaky. A zadarmo. A tiež chodia rýchlo.

Čo dodať? Kupovať tak sofistikovaný a technologicky náročný výrobok ako lampáš na bicykel z Číny je logicky šialenstvo.
Treba vsadiť na istotu. Kúpiť to za x-násobok ceny od slovenského či iného špekulanta, ktorý dá na "svoj" produkt "záruku".

There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark...
and the thing that makes it look alight is the sun.

03.08.2018 - 03:21:53
07
PhilJ napísal:
je rozdiel ci jazdis na osvetlenej ceste kde ti staci 200lm mod na to, aby si videla na diery v asfalte - alebo jazdis po trailoch uprostred lesa kde potrebujes aspon tych 500lm, pri rychlejsich a narocnejsich zjazdoch sa v noci uzivi aj 1200lm. A tam si so svojim USB svetielkom po hodine-hodine a pol skoncila a mozes hladat najblizsie USB :lol:
...alebo tahat kabliky z powerbanky, za predpokladu ze to vobec vie svietit pri napajani z takehoto zdroja. V kazdom pripade je to podstatne komplikovanejsie riesenie ako jednoducho vymenit baterky za cerstve.

A neviem kde si prisla na to, ze moznost vymeny akumulatorov je akysi historicky prezitok - vsetky najnovsie high-end rucne svietidla toto umoznuju - je to standard. To vstavane akumulatory su domenou hraciek pre beznych, nenarocnych konzumentov, pre ktorych je nabijanie nechranenych akumulatorov prilis velka veda ;)


Hovno vieš, kadiaľ jazdím a koľko to svetlo vydrží. Hlavná vec, že svoje domnienky prezentujes ako fakty veštca, čo všetko vie, všade bol a vidí, co druhý robí a ako. Len pre info, nejazdim po osvetlenom asfalte. Tu ti tvoja predražena vestecka guľa zahaprovala. Výmen jej baterky ? V lepšom prípade svieti mesiac, inak iba svetlo na bicykli. Ale to je jedno.
U mňa bol Fénix na testovačke cez 2 mesiace. Aj tvoja verzia, aj BC30R. Plus k tomu pár dalších svetiel, aj lacnejsich, aj oveľa drahšich, ako 100eurový Lezyne alebo Fénix. Hodnota takmer 1900eur vo veľkoobchode. Dostali zabrať na ceste, kamaráti otestovali v teréne. Preto tvrdím, že Fénix BC30 je predražený, technologický zastaralý a nestojí za tie peniaze. Ale pokojne ho ako ovca vychvaluj ďalej dokoola v každej diskusii. Ten, ktorý sa pýta, nepoužíva totiž moje peniaze. Nech si ho kúpi. Aby náhodou nebol "bezny, nenáročný konzument, pre ktorych je nabijanie nechranenych akumulatorov prilis velka veda ;)"
Česť tvojej pamiatke :hai:

Kice napísal si to krásne a úplne presne :bow:
03.08.2018 - 06:40:53
02
Dedukovat kadial jazdis bolo uplne trivialne - tvojich spominanych 8 hodin vydrzi to USB svetielko podla vyrobcu svietit len v rezime, ktory je na jazdenie v noci v terene absolutne nedostatocny.

Preto kazdy, kto to s nocnym jazdenim mysli vazne, pouziva svietidla na akupacky alebo priamo 18650 clanky, aby v pripade potreby vymenil baterky a isiel dalej. Tie USB stromy na nabijanie USB hraciek fakt nie su take bezne :D
03.08.2018 - 07:26:55
01
ceruzka tiez sa priklanam k moznosti menit baterie vo svetle. pred vyjazdom neriesim ci mi vydrzi svetlo este 2 alebo 8 hodin. ani to zesom honaposledy zabudol dat nabijat a teraz nemozem nikam ist. po vyjazde aj ked kratsom nemusim svetlo nutne dobijat do plna aby som vedel kolko mi dalsi vyjazd vydrzi. pocas vyjazdu nemusim riesit v akom stave je svetlo a kedy sa musim nutne vratit - mozem si zmenit / predlzit trasu, pripadne riesenie tech. problemu bude tiez s mensim casovym stresom. lebo mam dalsie 2 baterie v batohu alebo v bunde. bateriu vo svojom armyteku menim bezne pocas vyjazdu.

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

03.08.2018 - 08:45:20
04
Čiže naloženie 18650tok do nablíjačky je už nejaký vyšší level osvietenia a veľká veda? Fasa, zastav sa dnes u mňa, mám tu asi 20ročné dáta, pravdepodobne combo motion disorderu a commensurate modulation, doriešiš to ľavou zadnou, ty "vedec". *****, toto mi už pripomína iný druh vyvolených, ortodoxných plechovkistov, ktorí, ač z nich Alan Jones nikdy nebol, nie je a nebude, budú pitxovať na automatické prevodovky, že to by neboli "zrastení" s plechovkou a ju "nevnímali" a pod., no hlavne že mimo džamahírie sa už iné pomally ani nepoužíva :D proste treba si veci komplikovať, je to dôkaz... no, radšej neviem, čoho.
Podaktorí tu nie sme 4 roky aj s botami a jazdili sme už so spichanými Aurorami, yes čankajškovcami, lebo na západ od pekla ani veľkému Petzlovi nedošlo, že v LED je budúcnosť, resp. tú budúcnosť realizoval nejakými 5 LED ktoré sliepňali ledva na 5 metrov. Vtedy sme samozrejme menili po hodine akumulátory. Takže tým vrcholom nirvány, osvietenia, priam mahásámadhi, sme si prešli, keď si ešte ťahal káčera (obrazne).
Myslím, že som tu písal o mojich štatistikách, čo sa čankajšek kuomintang accu týka. Dobrá polka z odporúčaných a akože otestovaných (!!!) článkov končila veľmi rýchlo v koši (a nie, neboli nechránené, keďže Aurora sama o nejakej ochrane ani nechyrovala). Keď som to asi rok dozadu bilancoval, tak kúpiť rovno poriadne akumulátory (a je jedno, že ich robia ryžojedi, pravdepodobne keď sa na to má nalepiť Sanyo alebo Panasonic, tak dostanú stráže masívnejšie biče a zrazu je všetko v porádečku) by vyšlo v najhoršom prípade rovnako plus by som bol ušetrený početných nepríjemných prekvapkaní, teda nasratí do červena. Ono je to fakt pozoruhodné, že 20ročný accu z Panasonic videokamery, ktorú idem práve vyhodiť, je stále v dobrej forme, podobne 10 rokov bez pozorovateľnej straty kapacity držal accu v Garmin Edge 705, kým som ho pred rokom nestratil a podobné pozorovanie mám o accu z notebooku Lenovo z 2006, len Mao-Ce-Tung jaxik nevedel dodať nerozpadavú (doslova) 18650ku ani léta Páně 2012 - populárne "modré smrti" sa zvykli "samorozbaliť" po pár použitiach, ak ešte predtým nestihli tak po treťom nabití zdechnúť (opäť podotýkam, protected).
Z týchto dôvodov budem kupovať značkové accu. Aj keď ako hlavný rozdiel je tam fakt asi len to, že na smenu, keď sa budú lepiť štítky Panasonic, nastúpia miesto čínskych japonskí otrokári s nejakými lepšími bičmi (alebo ja neviem, možno pôvodcu problému namiesto zbičovania ukrižujú - proste robia niečo, čo funguje).
Potom si stačí spočítať že namiesto 100 € Lezynu kúpim zhruba rovnako drahý ale Fenix bez bateriek, s otvorenými otázkami, či je ten Fenix naozaj Fenix (už sa fakeuje aj čankajšek) a aby som neskončil zas s várkou accu, z ktorých pôjde do koša hneď tretina, o mesiac tretina a tretina možno vydrží, sa ešte musím drbnúť po vačku a kúpiť akumulátory a už som v mínuse, Pričom samozrejme v Lezyne sú presne tie isté 18650 stiahnuté zmršťovačkou do úhľadného balíčka, takže keby sa s nimi niečo zomlelo, nebude pitva problém. Čiže už tu sme lacnejší od komba možno neofakeovanej relatívne únosmej čajna lampy a nedefinovateľnýchh accu a máme v Amerike žijúcim Nemcom a jeho poddanými vymyslený a na Taiwane zbúchaný (čankajšek je o niečo lepší ako mao) divajs, ktorý prešiel (hopefully) nejakou tou QC a navyše je aj poriadne odrušený a pod. (CE na tom svieti), o potrebe čoho sa zvykli presviedčať šťastníci, ktorým Aurora pretáčala tachometer či pulzmeter.
Posledným klincom do rakvy menivého systému je sumarizácia poznatkov, koľkokrát som s predchodcom/-ami Lezynu išiel s baterkami dočista dočista, pri akom svetelnom výkone etc. a tam viedli tie poznatky zrovna k výberu DecaDrivu, kde sa dá privesiť akumulátor č. 2. Vzhľadom na to, že je ho docela problém v džamahírii zohnať (a nielen tenm, problém je aj s pevnými mountami či náhradnou gumou - to však len pre istotu, lebo pôvodnej furt nič nie je), tak stále jazdím iba s tými built-in, a za rok, čo to mám, som div divúci ani raz nešiel do sucha. Čo sa sám čudujem. Krátke letné noci môžu byť časťou vysvetlenia. (Ak sa ideš vŕtať vo výjazdoch, tak ich je vonku slabšia polovica, napr. s vyššie spomenutým Edge 705 išli včerty stovky nezalogovaných km, okrem toho sa snažím ***** geocaching tým, že by som zverejnil výjazd k piatim hustým mysterkám.) Takže vo svetle tejto bilancie zatiaľ ani ten akupack virtuálne nepotrebujem. Síce len čo nejaký shop bude mať akupack, 1" a 31,6 mount, gumu a jeden taký krpatý bazmeg naraz skladom, tak to ešte doobjednám, ale vidím to tak na možno jedno-dve reálne potrebné nasadenia ročne.
FYI v čelovke (ktorá je čínsky dizajnový nezmysel Spark) dodnes točím 18650 ručne, keby si mal nutkanie ma vyhlásiť za USB degeneráta bez 18650 nablíjačky. Ale Lupine kýbel je rozhodne ultimátnym riešením :P rieši resp. eliminuje drbkanie sa s výmenou accu potme, hlavne ak máš jediné svetlo a to ešte na rajdoch.
Ale však dobre. Značím si, že kto chce byť dostatočný "vedec" a hardcorista, musí dvať o aspoň jednu výmenu akumulátorov za noc. Inak je sračka.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si


Naposledy upravil tulenik dňa 03.08.2018 - 11:36:33, celkovo upravené 1 krát.

03.08.2018 - 09:31:08
00
PhilJ napísal:
Fenix BC30 + Nitecore SC4 + 4x nechraneny Panasonic NCR18650B 3400mAh... a bude to trvacnejsie riesenie ako nejake predrazene svietidla so zabudovanymi pofidernymi battery packmi


preco nechranene?
kupil som take iste, ale chranene

nie som lenivec, nepotrebujem ebike | nocny vyjazd - najlepsi vyjazd
2018: 8853 km | 2019: 9729 km (MTB) | 2020: 11238 km (MTB) | 2021: 4616 km (MTB)


Naposledy upravil iron.hide dňa 03.08.2018 - 09:37:24, celkovo upravené 1 krát.

03.08.2018 - 09:35:43
00
ad tuleň: ---------˃˃˃ jazyk nerozpoznaný...

Sodoma Gomora Velebnosti!

03.08.2018 - 09:36:29
012
iron.hide chranene maju o nieco vacsi rozmer a nemusia sa vsade zmestit.

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

03.08.2018 - 10:05:15
00
tulenik nechcelo sa mi to citat, ale z prvych viet mam dojem ze sa ta to dotklo.
Nehovorim ze nabijat 18650 je nejaka veda ani ze ludia so svietidlami so zabudovanymi bateriami su nejak podradeni. Tvrdim len ze
riesenie s USB nabijanim je pre ludi ktori nemaju velke naroky na vykon a vydrz svetla. Akonahle by mali vyssie naroky, su odkazani na solarstorm klony a svietidla podobnej kategorie - bez zabudovanej baterie.

iron.hide nechranene preto, lebo su lacnejsie a svietidlo ta upozorni ze baterie odchadzaju a treba ich vymenit - tj ochranu pred vybitim v takom pripade netreba
03.08.2018 - 10:52:12
01
USB nabijanie pouzivam iba pre cervenu blikacku vzadu, to sa mi osvedcilo, ze to staci. Netreba to ani moc casto nabijat, staci az vtedy ked uz blika indikator. Mam teraz tuto https://www.eshop.sportservis.sk/zadne-svetlo-bbb-bls-47-spark
--
vlastne mam aj jedno USB predne svetlo - https://svetelnaposta.sk/akcne-nabijatelne-cyklosvietidlo-nitenumen-x8-1200-lm-/p994606c38778
ale uprimne moc ho nepouzivam, este ked mam teraz ine postacujuce na helme

nie som lenivec, nepotrebujem ebike | nocny vyjazd - najlepsi vyjazd
2018: 8853 km | 2019: 9729 km (MTB) | 2020: 11238 km (MTB) | 2021: 4616 km (MTB)

03.08.2018 - 11:02:26
00
vyššie nároky v jednej vete so solarstorm klonmi? :whew:
s tými s výkonmi v čínskych lumenoch? :lol:

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

03.08.2018 - 11:35:07
00
ano, na vykon a vydrz... tie predrazene usb hracky co tu spominate maju 1000lm. Tolko zvlada aj moj 30eurovy cinsky Yinding, len s tym rozdielom, ze bezi na 4x18650 ktore mozem hocikedy vymenit... a su aj silnejsie svietidla v kvalitnom vyhotoveni, len nestoja aliexpressovskych 9€, ale tych 40-50€. Nemusi to byt hned Fenix.

..ale je to hlavne o tom backupe - ked ti dojde stava niekde v meste na ziletke, tak prinajhorsom vybehnes na chodnik a pohodovo dojdes domov za svitu sodikovych lamp. KOM to uz nebude, ale nic tragicke sa ti nestane. Ked ti dojde stava v noci uprostred lesa 15 km od civilizacie, tak si dost v pecku... pod stromami je tma
03.08.2018 - 11:47:55
01
keyboard_arrow_up