Súhlas s Dijkom, len doplním.
Ked stojíš na pedáloch, tak manevrovatelnosť je podstatne lepšia pri lahšom biku, nakolko môže pod tebou plávať a lahšie meníš polohu
biku voči biku. Jednoduchšie ho odlepíš od cesty, zmeníš ťažisko nad bikom (aj napriek tomu že bude posunuté vyššie), pri technických pasážach je lahší bike hravejší (samozrejme závisí aj od hlavového uhla).
Predpokladám že spotreba vo W na rovine bude rovnaká v oboch prípadoch. Najväčší rozdiel bude pri akcelerácii a prudkých zmenách rýchlosti.
Dávnejšie som čítal (netuším kde), že najdôležitejšie je odlahčovať kolesá a bolo to zdôvodnené výpočtom. Nepamätám presne, ale bol som velmi prekvapený, lebo odlahčenie kolesa o 500g zodpovedalo 1kg odlahčenia rámu (mám pocit že dokonca 1,4kg). Celé to bolo počítané pre spotrebu W pri akcelerácii.
Na druhej strane je tvrdá realita, spústu blbostí v
ruksaku (radšej ich mám, akoby mali chýbať), bolesť chrbta ... netreba to preháňať s váhou bágla, potenie ..... . Všetko má svoje + a - , ale pokial sa to deje s rozumom .....
Možno blbé porovnanie ... vlastne čo iné sa odo mňa dá očakávať:
skús si dať pri lyžovaní na chrbát váhu 5kg a chod lyžovať. Potom skús to isté len si rozlož váhu 2,5kg ktorú uchytíš priamo na lyžu.
Kedy sa ti bude lepšie jazdiť?