A okrem ineho tam rozprava aj o ostatnych davno znamych praktikach - prehustene pneu s ultra nizkym valivym odporom, specialne naplne znizujuce trenie v motore a prevodovke, odstranenie rusivych neaerodynamickych prvkov, znizovanie hmotnosti...
Realita je, ze Mercedes pre nove Ccko alebo Ecko dokonca pri testoch emisii pouzil mensiu nadrz, pretoze na skusky je predpisane, ze musi byt natankovana nadrz na urcite percento a ked zmensili nadrz, tak usetrili hmotnost a teda znizili emisie. A kedze takuto nadrz kvoli testom namontovali, tak ju potom aj oficialne museli mat montovanu vo vozidlach. Tak to ofajcili tak, ze ako priplatkovu vybavu si moze zakaznik dokupit tu väcsiu nadrz. Resp. oficialne priplatkovu, ale standardne ju dodavali bez priplatku na zelanie. Proste uplne chore. A takto deformuju realitu niektore normy EU a nasledna slepa honba vyrobcov za plnenim tych noriem. Pritom sami vyrobcovia sa podielaju na tvorbe tych noriem. Zacarovany kruh. V US maju rozum, ich norma je omnoho realnejsia.
na to som akurat vcera pozeral v cenniku mercedesu
ze, nadrz so zvacsenou kapacitou - standard