Len technicka poznamky, pokial sa dodrzuje spravne zaradovanie prevodov, tak 2x(10,11) ma krizenie
retaze vacsie, ako 3x(9,10). Je to dane uz z principu, kedy 3 pily vpredu poskytuju moznost pouzivat prevody z mensim krizenim retaze. K tomu sa viaze spravna retazova linka, ktora s prichodom 1x11 zrazu zanikla a ti, ktori casto na 1x11 jazdia velmi lahke, alebo velmi tazke prevody skor znicia
prevodnik (pripadne retaz) (ovsem v praxi nicenie retaze z krizenia asi bude daleko mensie, ako beznym opotrebovanim). Dalej tu potom je odpor retaze, pri vacsom prekrizeni retaze (ovsem ten vznika aj viac zaspinenou retazou). Na druhej strane, na fulla s vyssimi zdvihmi (hlavne) je 3 prevodnik uz problematicka zalezitost a 22z prevodnik na niektorych ramoch (vacsine) robi paseku pri zasukovani retaze, taktiez znacne tlaci na pivoty pri jazdeni postojacky, eventualne viac myka retazou (4cap). Na rozsah dopredu 22-40 moze ist 3x
presmyk (max. rozsah 2x ma myslim Deore/SLX a to 14z), nemam ale skusenosti, ci je to bez problemov. 24-38 je ale ok. Dalsia vec, ktora sa tohto dotyka su roztece a s tym suvisiace rozne verzie stredov, ktorych dohromady uz je asi viac, ako bugov vo Windows, a nakombinovanie vhodnych prevodov, obzvlast v pripade vyuzitia ovalnych prevodnikov, moze byt narocne nielen na penazenku. Zakladom pre zvolenie spravnych prevodov je max. rozsah, teda najlahsi a najtazsi prevod a nasledne jemnost odstupnovania , pricom individualny pristup je zakladom (tj, podla toho kde a ako clovek jazdi). Trojprevodnik moze mat vyhodu v pripadnom zhodeni velkej pily a namontovani rockringu, pricom toto ale existuje aj na niektorych 2prevodnikoch, existuju pily, ktore maju integrovany rockring (Hope), alebo sa to riesi kompletnym napinakom. Ak sa do tohto zamontuje dalej este vyska stredu (a tym potreba menit dlzku kluk) a eventualne je potrebne riesit aj farbu (kvoli ramu), stava sa z jednoduchej zalezitost volby prevodov nocna mora a vyslobodenim moze byt jednoprevodnik.