ahoj. chcel by som poprosit niekoho, kto sa v danej problematike bud profesionalne pohybuje alebo ma velke skusenosti v tejto oblasti o radu. zdedili sme v jednom okresnom meste pozemok. ma viac nez 50.000 m2.
zatial je ta poda klasifikovana ako luka a pastviny. teraz ma tiez ale predpokladam, ze toto mesto ma do buducna obrovsky turisticky potencial a kedze nie som na ten pozemok sam, nerad by som sa nechal obabrat (rodina - poznate to, ked ide o peniaze = neznam bratra).
co si mam zistit, coho sa vyvarovat ? este som nededil som laik.
diky
08.03.2016 - 14:22:50
00
Dedičské konanie u notára už prebehlo?
08.03.2016 - 14:59:15
00
Koľkí ste súrodenci, po kom je to dedenie (otec, mama, niekto iný)?
08.03.2016 - 17:27:59
00
hlavny problem tam budes mat sa dohodnut s ostatnymi dedicmi co s danym pozemkom, problem je cim viac dedicov tym viac "hladnych krkov". Urcite to bude niekto chciet spenazit hned, cize je na vas ako sa dohodnete, z toho mozu byt celkom velke problemy. To je hlavny problem dedicstva si myslim. inak je len problem cakat na rohodnutie, co trva v niektorych pripadoch veeelmi dlho.
08.03.2016 - 17:34:02
00
nezabudnut aj na toto...
https://www.slovensko.sk/sk/zivotne-situacie/zivotna-situacia/_dan-z-dedicstva/
08.03.2016 - 17:46:46
00
Tak zase pri 50.000m2 sa to dá pomerne pekne podeliť. Dôležité je koľko je dedičov, a v akom pomere budú. Pri BSM je to automaticky polovica na manžela/manželku a druhá polovica rovným dielom medzi manžela/manželku a deti.
Ak by ste ale chceli mať každý jasne identifikovateľný "svoj podiel" tak je nevyhnutné pozemok geometricky zamerať a dať zapísať do KN (čo zase stojí peniaze). Pri delení pozemku platí že samostatná parcela nesmie byť menšia ako 1000m2 pri TTP (teraz som si neni istý veľkosťou) a 5000m2 pri lesoch. Ide o to aby nevznikali malé parcely. V prípade stavebných pozemkov toto samozrejme neplatí.