Problem s tvrdeniami ako "karbon je pohodlny", "hlinik ta vytrasie" je ten, ze ignoruju strasne vela premennych, z ktorych mnohe su pre komfort jazdy podstatnejsie ako samotny ram.
Moj prvy
cestak vobec bol Fuji Roubaix rv 2010, hlinik s karbonovou vidlicou (hlinikovy krk) a karbonovymi sedlovymi vzperami, moj dojem z neho bol, ze je to dost nepohodlna masina, hlavne v klesaniach s rozbitou cestou, obcas to bolo vyslovene nebezpecne (moj dojem) a to bol aj hlavny dovod preco som si neskor kupil karbon. Fuji putoval mojmi otcovi, ktoremu som este spravil na bicykli jednu "drobnu" upravu a to, ze som vymenil povodne lacne treningove
plaste (michelin lithion 23mm, 60tpi, dratena patka) za Vittoria Open pave (open tubular konstrukcia, 27mm, 320tpi), ktore sa mozu vdaka velkosti fukat na o dost nizsi tlak (namiesto 8 bar co by potreboval na 23kach moze kludne hustit 5,5-6bar).
Zrazu to bol uplne iny bicykel, neuveritelne zehli nerovnosti, na pohodlnejsom cestaku som asi este nesiel. Aj lacny hlinik moze byt s vhodnymi kolesami a hlavne obutim pohodlny stroj, hlavne vyhody karbonu vidim niekde uplne inde ako v pohodli.